Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3038
Har røyka cannabis litt i ny og ned i over et år, røyka bra grønt og bra brunt men også mye dårlig.. har hatt utrolig mange bra minner fra de gangene.
Noe som irriterte meg er at alle mente det var så dårlig kvalitet i Norge iforhold til Amsterdam, man vet heller aldri hvilke strain man får eller om man får sativa eller indica.
En kompis sa at han hadde røyka i 2 år så og si daglig, han trodde han var godt vandt med cannabis men i Amster ble han bare så sinnsykt fjern av mye mindre enn før..
uansett jeg bestemte meg for å ta turen, fikk slengt baggene inn på hotellet og viet meg ut i gatene, hadde sett meg for noen steder jeg ville innom, som hadde scoret bra, men nå tok jeg bare det første jeg kom til, kjøpte super silver haze. og skulle ta det forsiktig siden det sikkert var veldig sterkt.. men kjente ikke så mye, så tok mer og mer til jointen var borte, hadde jo aldri røyka en hel en før (bruker alltid rent) beveget meg ut i gatene med store forhåpninger, men ingenting skjedde.. eneste jeg merket var munchies..
de andre dagene prøvde jeg alt, var i 10 forksjellige coffeshops prøvde indica, sativa, brunt, bong, joint, pipe, vaporizer, spacecake..
Men magien er borte, eneste var munchies og at jeg følte meg litt full (belgisk vaffel med flytende varm nutella var en himmelsk opplevelse) latterkrampene var borte, det at jeg ble helt borte i tankene ble borte, kreativiteten, sexen og rett og slett all sjarmen cannabis gjorde for meg før var borte.

Hva kan dette være for noe? Noen ideer?

Tror ikke det er tolleransen, for det var 4 uker siden jeg røyka før amster, men laget meg noen teorier; kanskje det var forventningene som var for høye, kanskje jeg ble stresset av å surre rundt i en så stor by så jeg ikke klarte å nyte det (er ikke fra noe storby), kanskje det var det faktum at det er lovlig og at det ikke var noe spennende lenger men det tviler jeg sterkt på.
Sist endret av trillrundt; 29. juni 2015 kl. 19:56.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Den der var en hard nøtt å knekke. Hørtes merkelig ut, selv har jeg vært totalt innrøyka på mye forskjellig hasj og når det dukket opp noe godt grønt så fyra jeg det. Røyk fort på en 2-3 gram om dagen på det verste. Min første Amsterdam tur var nå i mai. Spurte om det sterkeste og beste og fikk OG Kush, og den smalt godt i nepa den. Veldig smooth og ekstremt behagelig rus, og absolutt det beste jeg har røyka.
Men altså, hvis du røyker en J og så flyr ut døra med en gang i stressende amstermiljø, så kanskje du rett og slett glemte at du var fjern? for min del kan det bli litt sånn at man går av seg rusen på en måte, du har sikkert kjent hvordan den kommer sigende når du slapper av. En teori ihvertfall
Trådstarter
20 0
Fikk prøvd OG Kush jeg også den tok jeg i vondelparken mens jeg bare slappet helt av en solskinnsdag, var godt men ikke som før.. men en god teori, det å gå av seg rusen, skal forskes på
Sist endret av trillrundt; 29. juni 2015 kl. 20:14.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
De har en slags begrensning på hvor bra det kan være.

anbefaler hybridene, for indica er lett å være meget innrøyka.

Blir noe annet om man er flere var du der åleine? lett å påvirke hverandre til å bli mere sten osv.
Har en kompis som sier at han ikke ble skikkelig stein i Amsterdam, at Rotterdam er mye bedre.
Leser dette og lurer litt på om all weeden i Norge er lacet eller weeden som er grodd i nederland er modifisert til å være svakere?...
Sitat av Alphanio Vis innlegg
De har en slags begrensning på hvor bra det kan være.
Vis hele sitatet...
Har du kilder på dette? I følge wikipedia tar du feil. Men nettopp denne claimen fra wikipedia er ikke underbygget med kilder heller. Hadde vært greit å vite, men jeg tror ikke det er noen begrensing. Utklipp fra wikipedia:
Sitat av Wikipedia
In October 2011 the Dutch government proposed a new law to the Dutch parliament, that will put cannabis with 15% THC or more onto the list of hard drugs. If the law comes into effect, it would prohibit "coffee shops" from selling cannabis of that potency. The government finds motivation from its experts' assertions, that cannabis of that strength have an "unacceptable risk" associated with its usage. Today, about 80% of the "coffee shops" sell, among their products, such kind of cannabis.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Relevant; 30. juni 2015 kl. 05:02.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Har du kilder på dette? I følge wikipedia tar du feil. Men nettopp denne claimen fra wikipedia er ikke underbygget med kilder heller. Hadde vært greit å vite, men jeg tror ikke det er noen begrensing. Utklipp fra wikipedia:
Vis hele sitatet...
Sikkert leste det bare ja. Har vert der 5 ganger å har litt problemer med å tro att varene er noe dårlige. White Widdow og AK47 bruker bare å fungere første dagene da.

Amneisa, OG Kush og Jack Herrer er brukbare etterhvert.

Og hjelper ikke de ville jeg gått for de nyste importene eller noe "home grown" derfra.

De som har beste er de som er minst sentrale ihvertfall, verdt å lete etter disse.
Sist endret av Alphanio; 30. juni 2015 kl. 08:54.
Trådstarter
20 0
Jeg var der med ei jente, og det er hun jeg har røyka med tidligere, hun følte det samme..
Vi røyka igår igjen, første gang etter amster med med hasj av kvalitet 7/10 (bare etter en stoner venns rangering) rett i pipa uten noe annet, slik jeg pleier
trengte ikke så mye før vi begge var skikkelig på tur!

la merke til at grønt var utrolig tørt og lukta ikke på langt nær så sterkt som det jeg var vandt med..

Sitat av Alphanio Vis innlegg
Sikkert leste det bare ja. Har vert der 5 ganger å har litt problemer med å tro att varene er noe dårlige. White Widdow og AK47 bruker bare å fungere første dagene da.

Amneisa, OG Kush og Jack Herrer er brukbare etterhvert.

Og hjelper ikke de ville jeg gått for de nyste importene eller noe "home grown" derfra.

De som har beste er de som er minst sentrale ihvertfall, verdt å lete etter disse.
Vis hele sitatet...
Prøvde faktisk alle de typene du snakker om i tillegg til super silver haze og noe brunt som skulle være dritbra..

10g magiske trøfler funka fjell da!
Sist endret av trillrundt; 30. juni 2015 kl. 17:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg fikk heller ingen superfunk da jeg var i amsterdam, man kan rett og slett være litt innrøkt
Trådstarter
20 0
http://www.newsweek.com/marijuana-an...sterdam-308218

interresant link om temaet og noe off topic
Hm, hørtes veldig rart ut...

Et par kompiser og jeg var i Amster for første gang i sommer, og var selvfølgelig innom noen coffee shops der.

Vi alle røyker hver dag, så vi har erfaring. Det første vi gjorde når vi kom fram var å mekke oss en jay hver, med ca. 0,6 med AMG Haze i hver. Omtrent halvveis så var vi helt borte, har ikke vært så høy på over et år, og måtte vente rundt et kvarter før vi kunne fullføre. Så etter min erfaring så er Amster weeden av meget god kvalitet.

Etter en kort stund så gikk toleransen veldig opp og vi kunne fint røyke en 1 grams joint hver og fortsatt ikke være "borte".

Den beste coffeeshoppen vi var innom het Smoke Palace og var litt utenfor sentrum. Dette var en av de med best utvalg og kvalitet, etter det vi erfarte. Heldigvis så lå denne bare 1 minutt unna der vi bodde.
Sist endret av Nexusone; 1. juli 2015 kl. 00:47.
Marihuanaen i Amsterdam går etter samme regla som i Norge; den varierer. Jeg ble i hvertfall superfjern i Amsterdam, MEN det varierte veldig fra coffeeshop til coffeeshop. Marihuanaen var relativt god i forhold til standard norsk, men hasjen var ikke noe "WoW!" I forhold. Vil tror grunnen til dette et at Norge ikke er spesielt ny i "hasj-gamet" og fordi mesteparten av Amster-hasjen også er importvare. For eksempel fikk jeg tak i bedre hasj i Norge for noen uker siden enn temple ball hasjen jeg fikk i Amsterdam.

Jeg tror det beste du kan gjøre er å teste ut forskjellige coffeeshops og spørre om å få se marihuanaen før du kjøper den. Amnesia Haze fra Best Friends var det sykeste når jeg var der i mai. Ellers har du Amsterdam Coffeeshop Directory (Google det) hvor du kan få tips om hva/hvem som har det beste akkurat nå.