Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4354
Hei.

Lurte på om det er lov med tskjorter det står feks ACAB / Fuck the police på?

Og om noen har lov på dette?
Hvilken lov skulle det være et brudd på?
Det er ikke ulovlig å gå med klesplagg generelt. Tror heller det går over i hva som er etisk forkastelig og om du ønsker juling, det er vel også noen ting du kan få ltit pes på nakken av onkel, sånn typ du går rundt med swastika.

Men jeg finner ingen lover på at det ikke er lov å gå i akkurat hva man vil, ytringsfrihet og alt det der.
Usikker det er derfor jeg spørr her.
Man vet aldri hva en politimann kan finne på etter en dårlig dag.
Så lenge logoen til politiet ikke er avbildet på t-skjorten, så er det ikke noe lovbrudd.
Mulig motepolitiet vil reagere.
Tror ikke du er typen som vil gå med slike tskjorter om du må spørr om det er over grensen.. :P
Forøvrig er det så harry som du kan få det..
Hvem har sagt jeg skal bruke det?

Tenkte å trykke opp å selge dem.
Tviler på at det blir noen god business. Slike t-skjorter finnes fra før, og det er vel kun venstreradikale og kriminelle av typen "fuck alt og alle" som ville gått med noe slikt.
Sitat av Flaskehals Vis innlegg
Hvem har sagt jeg skal bruke det?

Tenkte å trykke opp å selge dem.
Vis hele sitatet...
Da blir nok dette
Sitat av Flaskehals Vis innlegg
Hei.

Lurte på om det er lov med tskjorter det står feks ACAB / Fuck the police på?

Og om noen har lov på dette?
Vis hele sitatet...
den største flaskehalsen, for å si det slik. *knis*

Personlig skulle jeg ha hatt en ganske stiv pengesum, bare for å gå med noe slikt...
Sitat av Flaskehals Vis innlegg
Usikker det er derfor jeg spørr her.
Man vet aldri hva en politimann kan finne på etter en dårlig dag.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg vet ikke. Men du har tydeligvis som mål å gjøre dagen deres litt dårligere, så du har kanskje erfaring med det? De politimennene jeg kjenner er vanlige folk, som jeg ikke tror går løs på tilfeldige forbipasserende med pubertale budskap på klærne.
Heldigvis er det helt lovlig å hate purken. Ellers er det sånn at alle jeg kjenner som går med ACAB etc på klærne bruker patches eller lager de sjæl, hadde føltes underlig for meg å kjøpe en ferdiglagd t-shorte med det på. Så selv om jeg støtter baktanken, tviler jeg på at det blir en bra business.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Lagde en shop på Spreadshirt for noen år tilbake, med ulike ACAB- og FTP-motiver. Den ble faktisk stengt, fordi de mente det var upassende. Så fraråder å bruke dem til dette...

Ellers er dette absolutt innenfor ytringsfriheten.
I kommunale jobber er det som oftest restriksjoner mot dette. Ellers er det herlig at Norge er så fritt at man kan gå med hva som helst. Selv om ACAB begynner å gå ut på dato. Var kult i NWA tiden...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av hideout Vis innlegg
Tror ikke du er typen som vil gå med slike tskjorter om du må spørr om det er over grensen.. :P
Forøvrig er det så harry som du kan få det..
Vis hele sitatet...
Jeg tror til og med en 3.generasjons innavlet angsty tenåring med gener fra Kentucky, Hedmark og Indre Østfold hadde himlet godt med øynene.
Sitat av heartslava Vis innlegg
I kommunale jobber er det som oftest restriksjoner mot dette.
Vis hele sitatet...
Sikkert også i en del statlige jobber, f eks politiet. Selv om det er den eneste situasjonen jeg ville synes det var litt morsomt
Sist endret av entropi; 9. august 2016 kl. 23:38.