Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1106
Driver å leter etter et nytt WLAN kort.
Har sett litt på HW.no, men det er ingen som får noe god kritikk.

Har dere noen anbefalinger?
Stiller to krav til det.
- Pris
- Ytelse (Dekning)

Har nå et DWL-G520
Der har jeg 3 streker i dekning, men med den bærbare (selv om jeg går lenger unna), har fult med dekning.
Ikke fornøyd altså.
Her en det en tråd som likner litt:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=120428

kanskje det kan være til hjelp?
Tja, ser helst etter en antenne jeg kan bestille fra netshop, komplett, amentio, etc hvor jeg av erfaring har varen dagen etter.

Er også fan av interne kort, da det blir mindre ledninger.
Men for all del, jeg er åpen for alt. Så lenge det er god rekkevidde og ikke koster allverden.

Noen fler som har noen tips?
Heisann, dette kortet ville jeg gått for hvertfall..
Spørs jo hvor mye penger du vil legge i kortet ditt da ;p

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323381

Lykke til med kjøpet ; )
Vel, det er rundt 500 maks.

Har tenkt litt på det kortet. Men 50% sier at det suger, og resterende mener omvendt.
hva med denne? Har selv aldri opplevd noe problemer med den!

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336044
Tja, er mere fan av interne komponenter.

Har bestilt meg D-Link RangeBooster N 650 som ble linket til litt lenger opp. Skal se hvor fornøyd jeg blir når jeg får det
Har fått dette nettverkskortet. Fikk det på Onsdag.
Men har et lite problem. For å få installert driveren, må man også installere programvaren.
Jeg har prøvd å installere BARE driveren via datamaskinbehandling, men uten hell. Det går ikke.

Jeg vil gjerne fjerne programvaren. Programmet tillater ikke raskt brukerbytte og velkomstskjerm.
Jeg får denne meldingen:
---------------------------
Brukerkontoer
---------------------------
Et nylig installert program har deaktivert velkomstskjermen og Raskt brukerbytte. Hvis du vil gjenopprette disse funksjonene, må du avinstallere programmet. Følgende filnavn kan hjelpe deg med å identifisere programmet som utførte endringen: C:\WINDOWS\WlanGINA\Version\1.0.4.0\WlanGINA.dll
---------------------------
OK
---------------------------
Vis hele sitatet...
Noen her som har noen løsninger på dette? Tenkte også å prøve å laste ned driveren til nettverkskortet via D-link. Men DWA-547 er faktisk ikke listet opp hos d-link.
Sist endret av Pippole; 20. desember 2008 kl. 19:05.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Problem nr 2 med dette, er at programvaren ikke lar meg koble til nettverk uten sikring. Eller, den vil ikke lagre dem.
Så for å bruke nettverket mitt hjemme, må jeg ha på WEP.
Dersom jeg ikke bruker det, må jeg inn på innstillinger og velge at den skal bruke Windows til å administrere trådløse nettverk. Hver eneste gang.
Sitat av Pippole Vis innlegg
Har fått dette nettverkskortet. Fikk det på Onsdag.
Men har et lite problem. For å få installert driveren, må man også installere programvaren.
Jeg har prøvd å installere BARE driveren via datamaskinbehandling, men uten hell. Det går ikke.

Jeg vil gjerne fjerne programvaren. Programmet tillater ikke raskt brukerbytte og velkomstskjerm.
Jeg får denne meldingen:


Noen her som har noen løsninger på dette? Tenkte også å prøve å laste ned driveren til nettverkskortet via D-link. Men DWA-547 er faktisk ikke listet opp hos d-link.
Vis hele sitatet...
1) Kjør opp regedit (Win+R --> regedit.exe)
2) Søk opp "ginadll", og slett den
3) Reboot

PS!: Sier det for sikkerhets skyld (jeg hadde sikkert misforstått): IKKE "gina.dll", men "ginadll"
Sist endret av hawken07; 2. januar 2009 kl. 12:06.
Hva med CNet Wireless-G PCI 54 Mbps?
Jeg har en slik, og den funker fint, billig er den også, 200 kr. Den har en bitteliten ledning, men den har jeg aldri hatt noe stress med. Når det gjelder rekkevidde så er jeg ikke sikker. Men jeg kan anbefale denne. Skjekk også komentarene den har fått.