Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 602
Hei,

Jeg har adhd og har begynt utprøving av Ritalin, denne fungerer fint på adhd symptomene så lenge jeg har virkestoffet i kroppen
Det jeg sliter med er at når den slutter å virke / dagen derpå før jeg rekker å ta neste dose blir jeg dårlig i form av følgende:

-Hodepine
-Angst
-Spenning
-Deprimert


Jeg lurer på om det er andre her med ADHD som sliter med det samme?
Dette er snakk om en liten dose på 10 mg kapsel pr dag...

Hvis det er andre som sliter med det samme, ble det bedre etterhvert?
Sluttet dere med Ritalin?
Var det andre alternativer som fungerte bedre for dere enn Ritalin?

Jeg ville virkelig gi Ritalin en mulighet, men sliter veldig allerede etter en kort uke.. Er veldig redd for at jeg får samme problemer med alternative medisiner også, men håper det er er noe annet man kan prøve som kanskje fungerer bedre for meg/ eller at dette går over etter tid


Takker for alle tilbakemeldinger!
Hei! Jeg vet dette høres veldig rart ut men jeg har personlig ADHD og valgte og ikke ta amfetaminlignende stoffer som ritalin.
Jeg så hvor skadelige bivirkningene var. Hvis du er veldig åpen for nye muligheter burde du vurdere å gjøre noe som heter "microdosing".
Microdosing betyr at du tara en veldig veldig lav dose av et psykedelisk stoff. Dette har lite til ingen bivirkninger og store fordeler hvis du vil ha god fokus ut over dagen. Det er ulovig å ta psykedeliske stoffer men jeg ville ambefalt å ta en titt.

google litt rundt og se hva folk raporterer.
Sitat av PsyMøtet Vis innlegg
Hei! Jeg vet dette høres veldig rart ut men jeg har personlig ADHD og valgte og ikke ta amfetaminlignende stoffer som ritalin.
Jeg så hvor skadelige bivirkningene var. Hvis du er veldig åpen for nye muligheter burde du vurdere å gjøre noe som heter "microdosing".
Microdosing betyr at du tara en veldig veldig lav dose av et psykedelisk stoff. Dette har lite til ingen bivirkninger og store fordeler hvis du vil ha god fokus ut over dagen. Det er ulovig å ta psykedeliske stoffer men jeg ville ambefalt å ta en titt.

google litt rundt og se hva folk raporterer.
Vis hele sitatet...

Hei, takk for tilbakemelding, men vil helst holde meg på den lovlige siden.

Interessant tema men nå er jeg ikke villig til å prøve noe sånt. Hvordan opplever du det? har du noe informasjon å komme med i forhold til hvordan det eventuelt har hjulpet deg?