Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 973
Hei! Nå er det på tide med ny pc , denne pcen skal brukes til gaming.
Hadde tenkt å bruke ca 10 k på pcen, gjør ikke noe om det er et par tusen over eller under egentlig.. Jeg trenger ikke skjerm, tastatur eller mus.

Jeg har ikke fulgt med på oppgraderingene som er ute å går om dagen, så vil noen anbefale intel foran amd feks? Takker for svar.
Hva med å spørre faren din da? Trodde Gud elsket sønnen sin jeg?

Neida!
Gaming + AMD = Win

Foreslår at du bruker en av de ferdig-oppsatte-bygg-selv-PC-ene på komplett.no
Sitat av Verdaling Vis innlegg
Hva med å spørre faren din da? Trodde Gud elsket sønnen sin jeg?

Neida!
Gaming + AMD = Win

Foreslår at du bruker en av de ferdig-oppsatte-bygg-selv-PC-ene på komplett.no
Vis hele sitatet...
Er nok lenge siden AMD og gaming trengte å være noen sikker vinner Tvert imot, Intel har i senere tid hatt veldig bra ytelse kontra pris. Du må nok nesten komme med noen argumenter der.
Sist endret av flexx; 15. desember 2009 kl. 11:30.
Evt sjekk multicom.no
Som flexx var inne på var det slik at AMD ofte hadde de beste gamingprosessorene, men i de senere årene har Intel kommet mer og mer etter, og spesialisert seg mer mot gaming enn tidligere. Så nå om dagen kan du få en veldig god prosessor fra Intel til gaming-PCer, til en like god pris som AMD-prosessorene.
jesus's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, men er det ingen som har noen oppsett å foreslå? rundt 10.000 ?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
1 Intel Core? i7 Quad Processor i7-920 4,8GT/sec, 8MB, Boxed
1 Corsair HX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2-pin
1 DFI LanParty DK X58-T3eH6 Socket-1366, ATX, 1xGbLAN, DDR3, ICH10R, SLI&Cross
1 Kingston DDR3 HyperX T1 2000MHz 6GB Fan KIT w/3X HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9, Tall Heat sprea
1 Noctua NH-U12P CPU Kjøler Socket 775/1156/1366, AM2/AM2+/AM3, 1300 RPM, 92,3
1 NZXT TEMPEST Midi Tower Sort Vifter: 2x 120mm Front, 1x 120mm Side, 2x 140mm To

8600kr + Ett skjermkort for 1400. Håpper du over kjøler så har du 2200,- til skjermkort.
Følger med boxed kjøler.

Fra komplett.no
Kjøpte det til meg selv i julegave til meg selv.

Og du kan oppgradere til i9 neste år for socet er riktig.
Sist endret av Alphanio; 15. desember 2009 kl. 16:51.
Sitat av sum_user Vis innlegg
Som flexx var inne på var det slik at AMD ofte hadde de beste gamingprosessorene, men i de senere årene har Intel kommet mer og mer etter, og spesialisert seg mer mot gaming enn tidligere. Så nå om dagen kan du få en veldig god prosessor fra Intel til gaming-PCer, til en like god pris som AMD-prosessorene.
Vis hele sitatet...
Sitat av flex
Er nok lenge siden AMD og gaming trengte å være noen sikker vinner Tvert imot, Intel har i senere tid hatt veldig bra ytelse kontra pris. Du må nok nesten komme med noen argumenter der.
Vis hele sitatet...
Jaha? Og dere har sikre kilder på dette håper jeg? Sist jeg så på test lå de likt eller så var AMD X4 965 bedre, kjøper du et 5870 så presser 965 mer ut av det enn en Intel CPU, dette har jeg sikre kilder på. De ligger i en annen post.
Sitat av flexx Vis innlegg
Er nok lenge siden AMD og gaming trengte å være noen sikker vinner Tvert imot, Intel har i senere tid hatt veldig bra ytelse kontra pris. Du må nok nesten komme med noen argumenter der.
Vis hele sitatet...
Kjører du spill i reelle oppløsninger, altså 1600x900 (eller mer) vinner AMDs Phenom II X4 965 Black Edition. Om Intel-prosessorene vinner i lave oppløsninger, blir slik jeg forstår det, helt irrelevant. Derfor er PHII 965 det beste valget hvis man kun tenker gamingytelse.

Så her er et tilfelle hvor mindre penger gir bedre ytelse. Er ikke det fantastisk?

Google tester av de forskjellige prosessorene så ser du hva jeg mener.

Bruk heller pengene på skjermkort(ene) hvor gamingytelsen virkelig bestemmes.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Kjører du spill i reelle oppløsninger, altså 1600x900 (eller mer) vinner AMDs Phenom II X4 965 Black Edition. Om Intel-prosessorene vinner i lave oppløsninger, blir slik jeg forstår det, helt irrelevant. Derfor er PHII 965 det beste valget hvis man kun tenker gamingytelse.

Så her er et tilfelle hvor mindre penger gir bedre ytelse. Er ikke det fantastisk?

Google tester av de forskjellige prosessorene så ser du hva jeg mener.

Bruk heller pengene på skjermkort(ene) hvor gamingytelsen virkelig bestemmes.
Vis hele sitatet...
Skal jeg si deg hvorfor AMD CPU'er er dårligere enn Intel på lavere oppløsning? Det er derfor Intel CPU'er klarer å ta seg av jobben som skjermkortet skal gjøre bedre, men jeg støtter opp påstanden om at du bør kjøpe AMD istedet for Intel til gaming.