Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 905
Hei. Ser litt på PCer. Skal i hovedsak brukes til skolebruk(skal da også ikke være for stor og tung) samt photoshop og litt webdesign.. Ikke i avansert grad, men på hobbystadiet. Derfor har jeg sett litt på denne PCen, og lurer litt på hvorfor ikke/hvorfor skal jeg kjøpe denne? Er det noen dere evt ville kjøpt i stedet til bruk på dette nivået? i hovedsak mellom 6000 og 8000. Ikke over.

HP Pavilion tx2590eo

På forhånd takk for alle råd og hjelp! =)
Hei! Ser at du skal benytte deg av pc-en til skolearbeid.
Da ville jeg anbefalt en Lenovo:
Her har du et eksempel på en.
Men asso, du får kanskje dåligere spesifikasjoner, men pc-en er bra, solid, stabil og egentlig etter mitt syn bra!

Håper du velger en Lenovo, jeg trur ikke at du vil angre på et slikt valg
Hvis du skal bruke den til skolebruk ville jeg gått for en Macbook, garantert: )
Den er liten og du har det du trenger på den, ypperlig med Ps osv

Ellers ser maskinen grei ut. (HP Pavilion tx2590eo)
Jeg jobber på en skole, på IT avdelingen, her kommer det ganske mange med Apple sine MAC maskiner og har problemer med feks printere osv. Og Acer sine bærbare er det ikke noe jeg anbelfaler! Men HP og Lenovo er ett godt alternativ etter mitt syn
Trådstarter
ok. takk for svar. Får se litt på mer på mac også... men kjenner også problemet med mac og ITavdelig på skoler...
Men med mac så må du betale ganske mye for ganske lite.
Egentlig samme med Lenovo, men du får en windows pc, det er standard nå siden windows benyttes av 90% av alle pc-er. Der har du tilgang til feks photoshop uten å betale en forume for den.
Sitat av vestavik Vis innlegg
Jeg jobber på en skole, på IT avdelingen, her kommer det ganske mange med Apple sine MAC maskiner og har problemer med feks printere osv. Og Acer sine bærbare er det ikke noe jeg anbelfaler! Men HP og Lenovo er ett godt alternativ etter mitt syn
Vis hele sitatet...
Hva slags printerproblemer har de?

kan du beskrive de nærmere. Fint å vite for meg i min jobb...
Sitat av vestavik Vis innlegg
Jeg jobber på en skole, på IT avdelingen, her kommer det ganske mange med Apple sine MAC maskiner og har problemer med feks printere osv. Og Acer sine bærbare er det ikke noe jeg anbelfaler! Men HP og Lenovo er ett godt alternativ etter mitt syn
Vis hele sitatet...
hvis dere bruker script på skolen så er det jo bare å bruke det på mac'n og ;P

Ikke at jeg vet hva dere bruker men
Sitat av utidetfri Vis innlegg
Hva slags printerproblemer har de?

kan du beskrive de nærmere. Fint å vite for meg i min jobb...
Vis hele sitatet...
De har store problemer med driverene til HP skrivere. Pluss forskjellige ting som skal utføres i Office progravarepakken ifra Microsoft.

Sitat av jesus Vis innlegg
hvis dere bruker script på skolen så er det jo bare å bruke det på mac'n og ;P

Ikke at jeg vet hva dere bruker men
Vis hele sitatet...
Har ikke prøvd med å kjøre .bat filer eller .vbs på mac maskiner, men tviler litt på at de takler visual basic script og bat filer.. Og etter som jeg har lest på nett så passer det seg ikke med slike logonscripts på mac-er.

Men visst noen vet noe, gjerne si ifra
Sist endret av vestavik; 16. desember 2008 kl. 15:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vestavik Vis innlegg
De har store problemer med driverene til HP skrivere. Pluss forskjellige ting som skal utføres i Office progravarepakken ifra Microsoft.



Har ikke prøvd med å kjøre .bat filer eller .vbs på mac maskiner, men tviler litt på at de takler visual basic script og bat filer.. Og etter som jeg har lest på nett så passer det seg ikke med slike logonscripts på mac-er.

Men visst noen vet noe, gjerne si ifra
Vis hele sitatet...
Okei ; )
Jeg er ikke bombe sikker på hvilket script de bruker her på skolen , men funker fint til mac og Pc
Sitat av jesus Vis innlegg
Okei ; )
Jeg er ikke bombe sikker på hvilket script de bruker her på skolen , men funker fint til mac og Pc
Vis hele sitatet...
Vi må sikkert bare ta oss tid til å legge til ut drivere til Mac brukere også, men etter min erfaring så langt, så takler ikke elever eller lærere mer info om hva de skal gjøre under de forskjellige situasjoner :P