Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 453
Hadde et kræsj av skjermen på en gammel PC, og kjøpte meg en dokkingstasjon for å få tilgang på harddisken. Gjerrig som jeg er gikk jeg selvsagt for den billigste utgaven (tankegangen "hvor ofte skal jeg egentlig bruke denne?")

Beklageligvis fungerer det likevel ikke som ønsket. Jeg finner den gamle harddisken som ekstern disk når den er koblet til via USB, men tilgangen kobler ut etter cirka fem sekunder, for så å være tilbake ett minutt senere. For så å koble ut etter fem sekunder.. osv.

Prøvde samme operasjon med en annen maskin, men resultatet var det samme der. Er feilen at jeg kjøpte noe billig drit som ikke fungerer, eller kan problemet være noe annet?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Spinner disken opp og ned?
Trådstarter
2 0
Japp, det gjør den.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du har koblet på strøm og ikke bare USB ?

Hvis så er tilfelle ville det høres ut som elektronikken på disken er defekt.

Men her snakker vi jo SATA, så du kan enkelt teste det i en random desktop ved å koble den rett på hovedkortet.