Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1380
Er nettbutikker nøye på aldersgrense?
Hadde tenkt og forhåndsbestillle GTA:San Andreas, som som kjent..så er Gta-spillene en anelse voldelige

f.eks på cdon.com må du registrere deg før du begynner med bestillingene..
noen under 18 som har prøvd?
er det så enkelt som og legge til et år? (er 17)
fint og vite i tilfelle jeg skulle bestille noe annet som er besundlende for barn..(ikke den typen da..)
og er cdon bra nettbutikk?

edit: shaitolainen.. du MÅ være 18 for og handle på cdon..
edit2: dette gjelder visst alle nettbutikker..
Sist endret av Zoidberg; 19. juli 2004 kl. 23:21.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
er det ikke bare å prøve?
Betaler man ikke med visa kort da ?

Jeg registrete en frisurf account en gang der jeg skrev at jeg var 18 og fikk etter en stud brev fra telenor i posten om dokument forfalskning...
Bare å lyve litt på alderen, hehe. Det gjør ihvertfall jeg de gangene de spør om alder, og det funker bra bestandig.


Cdon er en bra nettbutikk etter min mening ja..
Vet ingenting
Det er vel så enkelt å få foreldrene dine til å skrive under på eventuelle kjøp over nett eller hva du nå skal gjøre.
På QXL så er det innført 18 års aldersgrense, der de sjekker den opplysningen du oppgir med personregisteret.
M E G E T plagsomt, fordi nå gikk jeg glipp av en tøff minatyr figur som var på salg der >.< for noen par uker siden. og jeg blir atten nå snart
Jeg har alltid vært registrert på mitt navn på cdon.com og har bestilt _mange_ filmer der... Mamma betaler med kortet sitt, og alt er bare bra. Jeg er forøvrig 14.
På cdon.com er det jo bare og lyve om alderen. De har ikke myndighet til og sjekke det uansett. Så lenge navn og adresse stemmer, tror jeg egentlig ikke de bryr seg så mye.
Jeg tror ikke de bryr seg =] Da hadde de sendt meg en mail for lenge siden i alle fall.