Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 744
Tenkte jeg skulle kjøpe pc. Men skal ikke bruke så mye, siden jeg fixer opp bilen.

Har ikke så mye peiling på dette men gjorde et forsøk på å sette sammen en på psdata.no:
http://home.no.net/output/pc/pc.jpg

Ble 5tusen.

Ser den brukbar ut?
Må bare advare deg, hvis du skal spille noe, så er det der skjermkortet det dårligste fra ati. Finn deg et bedre skjermkort så ligner det på noe.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
hw.no Tror de gladelig hjelper deg. Mens folk flest her på forumet hater slike tråder.
Nsx
Trådstarter
Ok. kan finne hjelp andre steder da.
Ville hatt ei større strømforsyning i tilfelle eventuell oppgradering. Kjøp minimum et ATI 9600.
Nsx
Trådstarter
Takk for hjelpen
Ville heller valgt ett hovedkort basert på nforce2, da dette er bedre enn VIA KT 600 i stort sett alle tilfeller. asus A7n8x eller abit NF7 er fine kort. Skjermkortet burde du også bytte ut med ett 9600XT om du har planer om å spille noen spill som krever mer power enn kabal.
Til sist ville jeg har byttet ut CPU med en 2500+, da denne har dobbelt så mye L2-cache, noe som gjør at den er like kjapp som den du har valgt nå, men den utvikler ikke like mye varme fordi den er lavere klokket. Denne er sannsynligvis billigere i tilegg.
Ellers så det greit ut. Strømforsyningen skal holde fint.