Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 758500
Oppdatering: Jeg har nå klart og bli høy tre ganger, og må si jeg er skuffet. Rusen var ikke så veldig langt unna alkohol, bare at jeg fikk hodepine under rusen. Jeg ble heller ikke påvirket noe særlig mentalt, jeg lo litt mer ja, og var jævlig sløv, men utover det var det ikke noe spessielt. Kanskje jeg bare hadde fått en dårlig batch, men før jeg finner noe jeg vet er av høy kvalitet, eller at hasj blir mindre risikofylt og kjøpe tror jeg at jeg holder meg til alkohol.
Er vanlig å ikke få noe effekt som er verdt å skryte av de første gangene.. Jeg syntest cannabis var litt oppskrytt helt til den 6-7 gangen jeg røykte.. Nå er det bare dritdigg
Garantert skrevet utallige ganger, men sitter på jobb og er trøtt som faen.

Lagde meg Skakkao med en 0.5 i dag ca kl 16:00.
Jeg lagde oboy med melk og varmet dette sammen med den opprevne piecen. Jeg fikk etter en time litt euforisk effekt og til en viss grad en anelse tørr munn. Ellers ingenting. Jeg har lest tidligere at funken kan komme seinere, men nå er det altså gått nesten 8 timer uten noe opptur eller nedtur.

Var forresten veldig bra kvalitet på piecen, godt over gjennomsnittlig.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Garantert skrevet utallige ganger, men sitter på jobb og er trøtt som faen.

Lagde meg Skakkao med en 0.5 i dag ca kl 16:00.
Jeg lagde oboy med melk og varmet dette sammen med den opprevne piecen. Jeg fikk etter en time litt euforisk effekt og til en viss grad en anelse tørr munn. Ellers ingenting. Jeg har lest tidligere at funken kan komme seinere, men nå er det altså gått nesten 8 timer uten noe opptur eller nedtur.

Var forresten veldig bra kvalitet på piecen, godt over gjennomsnittlig.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge varmet du det opp? Og du burde kanskje ha varmet hasjen opp i smør før du hadde det opp i oboyen, da smør har mer fett.
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Hvor lenge varmet du det opp? Og du burde kanskje ha varmet hasjen opp i smør før du hadde det opp i oboyen, da smør har mer fett.
Vis hele sitatet...
Jeg antok at siden has er pressede trikomer så trengte det ikke noe videre oppvarming, dog, jeg varmet det opp med oboyen, bitene ble veldig seige og myke. Det er jo fett i melk og sjokopulver? Ikke nok kanskje?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenker litt på å prøve å spise 0.5g marihuana uten å tilbrede den på noen måte. Noen som vet hvor sterk rus jeg kan vente meg? Noen som har prøvd noe liknende?
Sitat av villmannen Vis innlegg
Tenker litt på å prøve å spise 0.5g marihuana uten å tilbrede den på noen måte. Noen som vet hvor sterk rus jeg kan vente meg? Noen som har prøvd noe liknende?
Vis hele sitatet...
Smaker dårlig og gir sannsynligvis ingen effekt -"waste of money"
Sitat av zyrezatan Vis innlegg
Smaker dårlig og gir sannsynligvis ingen effekt -"waste of money"
Vis hele sitatet...
Sikker på dette? har hørt veldig mye forskjellig angående om det gir effekt eller ikke...
Har aldri prøvd å spise uten å tilberede selv, men det som er sikkert er at THC er fettløselig og visst det blandes med f.eks smør har kroppen lettere for å ta det opp. Visst man derimot spiser det uten å blande det med noe form for fett tror jeg kroppen har større problemer med å ta det opp, ergo du trenger mer. Jeg mener å ha lest at man trenger rundt 2g for å få effekt av å spise det rent, effekten vil da komme mer gradvis og vare lengre. Men visst du tilfeldigvis har masse weed liggende som du ikke har bruk for, er det bare å prøve seg frem med gradvis økende dose Om det er så veldig økonomisk er jeg mer i tvil om..
Sitat av Kadadj Vis innlegg
Har fått feedback fra noen venner som kjøpte fra samme batch som meg, og joda, hasjen er av god kvalitet, ca.4-5 andre hasjrøykere jeg kjenner ble helt borte av hasjen, grunnen til at jeg merker så lite er nok pga jeg er nybegynner. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan bli stein? Har røykt ca 4 ganger nå, og har bare merket det så smått. Jeg vet jeg innhalerer riktig, jeg har jo røykt tobakk i snart ett år nå.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Jeg husker de første gangene som at jeg ble steinest (ikke som i de to første kanskje, men utover det.) Alltid etter en lang pause føles det som å bli stein for første gang igjen
Spiste engang 2g.. Ble helt forjævlig stein. Men vet folk som har spist mer, og ikke merka en dritt. Så det er sikkert bare og teste.. Snakker nå om utilbredt.
Sitat av Pliskin Vis innlegg
Spiste engang 2g.. Ble helt forjævlig stein. Men vet folk som har spist mer, og ikke merka en dritt. Så det er sikkert bare og teste.. Snakker nå om utilbredt.
Vis hele sitatet...
Mange gjør den feilen å svelge en hard og kompakt klump med hasj, noe som fører til at veldig lite taes opp. Weed er mer porøst, og derfor taes det lettere opp uavhengig om du har blandet det med fett.
Noen som vet hvorfor man tripper?


Da mener jeg og spy osv? Når jeg hører om andre sitter de med en joint med 10 g grønt i ? Åssen greier de og røyke alt dette uten og bli kvalm osv? røyka 1.5 g for ikke lenge sia, endte med at jeg kasta opp som bare juling.
Ser ikke helt vitsen med å røyke 10 g om gangen, hva får man ut av det annet enn å sløse 9,5 gram? Du blir ikke så veldig mye steinere og blir du det så ender det sannsynlig vis med at du sovner.
Sitat av Lhem Vis innlegg
Åssen greier de og røyke alt dette uten og bli kvalm osv? røyka 1.5 g for ikke lenge sia, endte med at jeg kasta opp som bare juling.
Vis hele sitatet...
Det handler kun om toleranse som følge av høyt forbruk. Noen er dog mer disponert for å bli dårlig enn andre. Har et par venner som aldri har opplevd å spy eller i det hele tatt følt ubehag, imens har jeg selv tippet over et par ganger når jeg har røyket mye etter lange pauser e.l.
Har selv aldri opplevd å bli dårlig i den forstand at jeg blir kvalm og spyr osv, annet enn når det har blitt brukt veldig mye/for sterk tobakk. Etter jeg sluttet røyke sigaretter merket jeg at jeg mye lettere fikk nikotinsjokk etter en spliff med tobakk.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jaja:
jeg inntok igår tidlig på morningen litt god pot (veeeeldig små mengder, røykte kun tuppen på spliffen, så kastet jeg den fordi jeg var balle).
senere, ca kl 12, inntok jeg litt til (ca 0,2 i en ren joint, den var veldig liten) og la meg til å sove i 2 timer. da jeg våknet var hele kroppen "rar" (nummen), jeg trodde dette skulle gå over, så jeg fortsatte med det jeg gjorde som vanlig. dette viste seg å være feil, fordi 10t senere, hadde jeg fortsatt denne følelsen i kroppen. det kjenntes som om kroppen var bedøvet, jeg kunne klødd hull i hodet, hadde det ikke vært for at en kompis kommenterte at jeg blødde på fingeren (ja, jeg klødde meg faktisk )

dette var da god satvia (tror jeg?) som jeg har erfart mister effekten etter 2 timer. hvorfor holdt effekten seg så lenge? kan jeg fyre nattings med det samme greiene ikveld, eller vil jeg våkne opp i samme tilstand som beskrevet ovenfor?

Sitat av Lhem Vis innlegg
Da mener jeg og spy osv? Når jeg hører om andre sitter de med en joint med 10 g grønt i ?
Vis hele sitatet...
10g grønnt i en joint høres JÆVLIG rart ut da må det være noe man sender rundt, for jeg vet om stonere som har røykt siden de var 11 til 23 som klarer maks 10g på EN HEL DAG.
Sist endret av drittsekken; 26. mars 2011 kl. 17:25.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
jaja:
jeg inntok igår tidlig på morningen litt god pot (veeeeldig små mengder, røykte kun tuppen på spliffen, så kastet jeg den fordi jeg var balle).
senere, ca kl 12, inntok jeg litt til (ca 0,2 i en ren joint, den var veldig liten) og la meg til å sove i 2 timer. da jeg våknet var hele kroppen "rar" (nummen), jeg trodde dette skulle gå over, så jeg fortsatte med det jeg gjorde som vanlig. dette viste seg å være feil, fordi 10t senere, hadde jeg fortsatt denne følelsen i kroppen. det kjenntes som om kroppen var bedøvet, jeg kunne klødd hull i hodet, hadde det ikke vært for at en kompis kommenterte at jeg blødde på fingeren (ja, jeg klødde meg faktisk )

dette var da god satvia (tror jeg?) som jeg har erfart mister effekten etter 2 timer. hvorfor holdt effekten seg så lenge? kan jeg fyre nattings med det samme greiene ikveld, eller vil jeg våkne opp i samme tilstand som beskrevet ovenfor?



10g grønnt i en joint høres JÆVLIG rart ut da må det være noe man sender rundt, for jeg vet om stonere som har røykt siden de var 11 til 23 som klarer maks 10g på EN HEL DAG.
Vis hele sitatet...
Det der er ikke være normalt i det hele tatt... 0,2 pot og bedøvet resten av dagen?.. Bli så balle av tuppen på en veldig liten joint?..
Kan godt se form meg at du har fått en joint pensla med herion på :/
Nei, han har ikke røyka en heroin-pensla joint. Trodde alle visste at sånt bare er tøv.
Sist endret av salhusramp; 27. mars 2011 kl. 03:41.
Sitat av salhusramp Vis innlegg
Nei, han har ikke røyka en heroin-pensla joint. Trodde alle visste at sånt bare er tøv.
Vis hele sitatet...
langt ifra tøv! Om en kjøper fra en dealer en er usikker på så kan dette forekomme. Hero i spliffen er jo en slager hos narkomane.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
langt ifra tøv! Om en kjøper fra en dealer en er usikker på så kan dette forekomme. Hero i spliffen er jo en slager hos narkomane.
Vis hele sitatet...
tror du virkelig en dealer sløser penger ved å pensle shitten sin med heroin forså å selge det? trokke det, du.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
langt ifra tøv! Om en kjøper fra en dealer en er usikker på så kan dette forekomme. Hero i spliffen er jo en slager hos narkomane.
Vis hele sitatet...
Intervju med Terje Kjeldsen, leder for Kjemisk Avsnitt ved Kripos

"Det sies at hasj til tider kan være blandet med opiater. Har dere fått inn slike beslag?"

"Nei, det har vi aldri sett."

Myte som burde være avlivet hos de fleste for lenge siden.
Det at kripos ikke har fått inn noen beslag av det trenger ikke nødvendigvis bety at det ikke er utbredt. Man får kanskje ikke så ofte en ferdigpensla joint, men det hender. Og det finnes ivertfall brukere som mixer det selv.
http://freak.no/forum/showthread.php...=hero+spliffen

Ser det faktumet at en vil ikke kaste bort penger med å selge en herion pensla joint til vanlig pris, men man trenger heller ikke utelukke at det kan hende. En litt fjern eller tura dealer kan gjøre mye latterlig.

@Salhusramp: Om du ikke kommer med noen argumenter for din påstand kan du like godt la vær å kommentere i det hele tatt. Innlegg der det står skrevet "Tøv tøv å atter tøv.. " er ikke mer enn forsøpling av forumet.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Det at kripos ikke har fått inn noen beslag av det trenger ikke nødvendigvis bety at det ikke er utbredt. Man får kanskje ikke så ofte en ferdigpensla joint, men det hender. Og det finnes ivertfall brukere som mixer det selv.
http://freak.no/forum/showthread.php...=hero+spliffen

Ser det faktumet at en vil ikke kaste bort penger med å selge en herion pensla joint til vanlig pris, men man trenger heller ikke utelukke at det kan hende. En litt fjern eller tura dealer kan gjøre mye latterlig.

@Salhusramp: Om du ikke kommer med noen argumenter for din påstand kan du like godt la vær å kommentere i det hele tatt. Innlegg der det står skrevet "Tøv tøv å atter tøv.. " er ikke mer enn forsøpling av forumet.
Vis hele sitatet...
Du forsøpler forumet med denne eldgamle og latterlige myten.
Du kan ikke utelykke at dealeren din liker hasj penslet med kamferdrops heller,
men jeg ser ingen grunn til å måtte advare forumet imot det.

Pisspreik fra ende til annen.
Sist endret av cubanboogie; 27. mars 2011 kl. 19:07.
Sitat av cubanboogie Vis innlegg
Du forsøpler forumet med denne eldgamle og latterlige myten.
Du kan ikke utelykke at dealeren din liker hasj penslet med kamferdrops heller,
men jeg ser ingen grunn til å måtte advare forumet imot det.

Pisspreik fra ende til annen.
Vis hele sitatet...
jeg sa det var en mulighet. Kom med en annen forklaring da.
JWH-xxx derp derp derp
Sitat av Plectophera Vis innlegg
JWH-xxx derp derp derp
Vis hele sitatet...
Så noen har stasha et RC i poten hans?
Får JWH-xxx deg vanligvis til å bli nummen resten av dagen?
totally. det er sånn dealere gjør vettu
Sitat av Plectophera Vis innlegg
totally. det er sånn dealere gjør vettu
Vis hele sitatet...
Jeg kom med et forslag, herion passer til beskrivelsen og det hender faktisk at en blander heroin og cannabis. Mens det er bare omaha som har et motargument. Du bruker sarkasme i et forsøk på å latterligjøre meg for å dekke over det faktumet at du ikke har noen forklaring på det selv. Bravo.
Sist endret av Psytrip; 27. mars 2011 kl. 19:58.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Jeg kom med et forslag, herion passer til beskrivelsen og det hender faktisk at en blander heroin og cannabis. Mens det er bare omaha som har et motargument. Du bruker sarkasme i et forsøk på å latterligjøre meg for å dekke over det faktumet at du ikke har noen forklaring på det selv. Bravo.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det passer til beskrivelsen. Man blir ikke nummen i kroppen en hel dag av å røyke en 0,2 med hasj blandet med heroin. Heroin er potent, men det får da være grenser.

At det skulle være et RC, og spesielt fordi "det er sånn dealere gjør" er forøvrig enda mindre trolig.
Sist endret av fetter; 27. mars 2011 kl. 21:54.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Det der er ikke være normalt i det hele tatt... 0,2 pot og bedøvet resten av dagen?.. Bli så balle av tuppen på en veldig liten joint?..
Kan godt se form meg at du har fått en joint pensla med herion på :/
Vis hele sitatet...
det var ikke hero, det var ett ferdiggrinda bud en venn av en venn hadde dyrka hjemme
har fått tjall som har lukta litt heroin. Jeg veit ikke om det er mulig at det skjer, men jeg fikk vondt i hue av den.
Hei! Jeg røyke nettopp litt Knaster(urteblanding fri for nikotin, thc og andre psykoaktive stoffer), på bongen min, og jeg kjenner meg gaaanske fjern. Syntes dette var litt rart. Men kom frem til at jeg sikkert har fått vaporisert noe "skrap" som ligger i downpipen, kan dette stemme? Hadde ikke planer om å bli fly nå, men når jeg først er det lurer jeg jo på litt hvordan det kan ha seg. Har røyka trutt og jevnt på bongen i 5 måneder og aldri vaska den, bare skrapt litt i desperate situasjoner.
Dette er sikkert et teit spørsmål, men here we go.

Hvis jeg har et ekstra rom i leiligheten min jeg vil gro i. Hva om jeg kjøper en seng, og noe klær og noe stæsj og noe greier som jeg har på rommet, og sier jeg leiger det ut. Setter innpå en sum i mnd. som skal være husleigen jeg har fått, dikter opp et random navn, og har alt stæsjet der inne.



Er det mulig å snike seg under en eventuell bust da?
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
Dette er sikkert et teit spørsmål, men here we go.

Hvis jeg har et ekstra rom i leiligheten min jeg vil gro i. Hva om jeg kjøper en seng, og noe klær og noe stæsj og noe greier som jeg har på rommet, og sier jeg leiger det ut. Setter innpå en sum i mnd. som skal være husleigen jeg har fått, dikter opp et random navn, og har alt stæsjet der inne.



Er det mulig å snike seg under en eventuell bust da?
Vis hele sitatet...
Mange bruker nok denne unnskyldningen til venner og familie, men om først politiet skulle komme på besøk. så får du nok ett forklaringsproblem når du ikke klarer å oppgi telefonnummer eller annen informasjon om "leietageren din". Da kan du fort grave deg enda dypere.
Sitat av Syrreyo Vis innlegg
Dette er sikkert et teit spørsmål, men here we go.

Hvis jeg har et ekstra rom i leiligheten min jeg vil gro i. Hva om jeg kjøper en seng, og noe klær og noe stæsj og noe greier som jeg har på rommet, og sier jeg leiger det ut. Setter innpå en sum i mnd. som skal være husleigen jeg har fått, dikter opp et random navn, og har alt stæsjet der inne.



Er det mulig å snike seg under en eventuell bust da?
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt i din leilighet da. Og dersom du ikke klarer å gi skylden på en ekte person er det du som får smellen. F.eks: Du har en kompis på besøk som legger en grammer på bordet. Politiet smeller inn døra og spør hvem det er sitt. Kompisen din lyver og sier det er ditt. Dersom du da ikke kan bevise at det er hans er det du som må betale for det, fordi det ble funnet i din leilighet.
i stuen din ja, men kan du egentlig være ansvarlig for det som skjer i f.eks kjellerleiligheten du leiger ut?

han kan jo plutselig ha stukket av eller noe? gidd fake nummer osv.



nej, skjønner egentlig at politiet ikke er så dumme.
Tror nok at politiet har vært i kontakt med utleiere i samme situasjon før, og vet at kontaktinfo (navn, tlf nr, kontonr, e-post) som kan spores tilbake til en spesifik person ikke er noe problem å få lagt frem.

Kommer de til en utleier som gir forvirred kontaktinfo om leier som går i alle retninger, vil nok heller søkelyset gå mot utleier enn at vil til verks og søke etter en person som ikke finnes.

Tror nok onkel fort ser at dette er et syltynt opplegg.
Du skal være bra iskald for å klare å oppføre deg normalt når du står å presenterer et så skrantent opplegg til to-tre konstabler, når du vet hva som venter deg om de ikke tar historien din for god fisk.
Jeg kom på noe genialt! Knus oreo cookies nedi jointen! Røykte det nettopp, smakte herligt!
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
høres rart ut men.. hva var i jointen? grønnt eller brunt? eller svar? ren eller med tobakk?
Hehe, lagde den når jeg var høy så det forklarer kanskje litt x)
Det var tobakk, litt smuldret svart oreo kjeks, og grønn pot
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
aha skal testes var dette ett uhell eller med vilje? :P
Har brun hasj liggende. Jeg og noen kompiser skal smoke, men stuffet våres er dritdårlig. Har 4,5 gram til rådighet. Hvordan skal vi få best effekt av minst mulig stuff? Dele opp i to joints til hver, eller share to-tre store joints? Bong?
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Har brun hasj liggende. Jeg og noen kompiser skal smoke, men stuffet våres er dritdårlig. Har 4,5 gram til rådighet. Hvordan skal vi få best effekt av minst mulig stuff? Dele opp i to joints til hver, eller share to-tre store joints? Bong?
Vis hele sitatet...
Best effekt får dere nok med 'bøtta', men siden dere spør så regner jeg med at dere er ganske ny i gamet og derfor kan bøtta bli litt vel i overkant. En vannbong blir nok best effekt i forhold til hva dere har.
Takker! Vi er nokså nye i gamet ja..

Vannbong = vannpipe?

Hvis ikke vi skal mekke vannbong, hva blir d best effekt av da?
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Takker! Vi er nokså nye i gamet ja..

Vannbong = vannpipe?

Hvis ikke vi skal mekke vannbong, hva blir d best effekt av da?
Vis hele sitatet...
Pipetrekk smeller stort sett hardere enn joint uansett om det er vann i eller ikke.

Mitt råd er å ikke henge dere så mye opp i effekten (selv om det er litt vanskelig når man er ung og nysgjerrig), og heller fokuser på god stemning, noe godt å spise og noe morsomt å drive med. Det er ikke om å gjøre å bli mest panserfjern.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Men dere snakker om å dele 4,5G i tre like deler?? Det var vel litt i overkant.. 0,5 til en sigg hvis det er første gangen.
Sitat av Kurwa Vis innlegg
Har brun hasj liggende. Jeg og noen kompiser skal smoke, men stuffet våres er dritdårlig. Har 4,5 gram til rådighet. Hvordan skal vi få best effekt av minst mulig stuff? Dele opp i to joints til hver, eller share to-tre store joints? Bong?
Vis hele sitatet...
Jeg ville laget en vannbong med kanskje noen isbiter i og iskaldt vann viss dere vill ha svære gode trekk uten og hoste livskiten ut av dere.

Du finner guider hvordan du enkelt kan lage en vannbong utav hverdagslige ting her på forumet.


Trenger noen tips

Jeg er ganske ny i gamet, har røyka kanskje 8-9 ganger i en periode på 3-4 år, men aldri tilbredt selv, så aner ikke hvordan "doseringen" har vært. Vært alkoholpåvirket alle gangene, så jeg vet egentlig ikke helt hvordan rusen er heller, bortsett fra at jeg som oftest har fått munchies.
Kameraen min har ikke røyka eller prøvd på en annen måte før.

Har 2 g (brun og seig), og tenkte å lage "skakkolade" Vil helst ikke bruke alt, da jeg vil røkye noe av det seinere. Lurer også på hvor mye vi bør innta, siden det nesten blir å regne som første gang. Om jeg tar ett gram, fordelt på 20 gram sjokolade (vil helst ikke måtte spise så mye sjokolade), da blir de 10 gram på hver, med 0,5 i. Vil dette holde? Kan vi "trygt" spise alt på en gang, eller bør vi spise bare litt av gangen?

Håper noen vil hjelpe en stakkars n00b hehe
Sist endret av DSklementin; 19. april 2011 kl. 00:29.
Vis du har 2g så råder jeg deg å røyke det ikke spise det.

Ta 0.5 å del opp i så små biter, vis de er for store brener ikke jointen. bland det godt med en hel eller halv røyk(smak og behag). Lag et filter med papp der etter rull det som en vanlig røyk, vis du ikke klarer å rulle så kan du lage en "cone" først å fylle oppi mekket.