Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 797
Hei.

Har en nettside med kall url.com/kall?=lastenedfil.
Normalt kjøres kallet lastenedfil og fil.x lastes ned.

Noen som vet hvordan jeg kan gjøre så "kall?" blir lastet ned istedetfor fil.x uten å endre noe kildekode? Da spesielt i IE6.

På forhånd takk!
Om jeg forstaar deg riktig kan dette gjoeres med wget. Kan lastes ned for windows her: http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/wget.htm
Kjoeres fra command linje med kommandoen 'wget url.com/kall?'
Sist endret av ql1rz; 27. oktober 2009 kl. 11:01.
Du kan prøve med url.com/kall?lastnedfil=kall, sannsynligvis med et filetternavn som .php el. Sannsynligvis er filen lastnedfil-parameteret sikter til i en helt annen mappe, slik at du kanskje må føye til url.com/kall?lastnedfil=../../../../../kall.php, hvor "../" gjentas så mange ganger som trengs for å treffe mappa hvor "kall" ligger, forutsatt at "lastnedfil"-mappa er en undermappe av websidens "rotmappe".

Etter all sannsynlighet er det kontroll i koden på at du ikke kan navigere til andre mapper, slik at det ikke lar seg gjøre.
Ser ut til at det ikke fungerte saann likevel. Mener det skal vaere et valg med wget som gjoer det, uten at jeg husker hva det er naa.
pls
Goophy's Avatar
Trådstarter
Poenget er at jeg skal gjøre dette med IE6 uten å manipulere noe, kun ved å endre innstillinger.
Om det er mulig å endre feks. MIME-settings e.l.
Mener du at du skal endre innstillinger i IE6, slik at du laster ned PHP/ASP/CFM/JSP/whatever-kildekoden i steden for det serveren normalt tilbyr deg? I så fall blir må jeg nok skuffe deg med at det ikke er mulig. Hvis det ikke er det du mener, tror jeg du må være litt tydeligere i spørsmålstillingen. Hva med å tilby den faktiske linken, så kanskje det blir lettere å forstå hva du mener?
pls
Goophy's Avatar
Trådstarter
Kildekoden får man ikke tak i, men så browseren forsøker å laste ned filen som kjører kallet fremfor filen kallet peker til.
Det er mulig da jeg har et slikt tilfelle, problemet er bare å finne ut hvorfor det er slik.

Kan dessverre ikke gi ut lenken her.
Det er nok et serverside-problem, hvis du ikke bare misforstår fordi IE foreslår et "upassende" filnavn. Har du undersøkt innholdet i filen etter den er lastet ned? Nettleseren bare mottar en informasjonsstrøm fra serveren, så filen du mottar er følgelig bestemt av den. Med mindre du har en kraftig bug i IE som prøver å lagre refererende html-fil i steden.
Sist endret av Provo; 27. oktober 2009 kl. 13:08.
pls
Goophy's Avatar
Trådstarter
Det er ikke en feil serverside og oppførselen gjelder kun to maskiner med likt OS-image som en haug andre.
Innholdet er riktig, men det at filnavnet ikke kommer opp korrekt er problematisk.

Trolig en bruker som har gjort et eller annet rart, spørsmålet er hva.
Kan dette være relevant for problemet? http://support.microsoft.com/kb/317745

Svaret er i så fall å installere siste IE6 service pack..
pls
Goophy's Avatar
Trådstarter
Lite trolig da det er samme IE6-versjon på flere andre maskiner som ikke har denne feilen.
Tror jeg bare ber de fikse seg nytt image og driter i dette.

Takk for hjelpen though. : )
Sist endret av Goophy; 27. oktober 2009 kl. 13:24.