Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2156
Noen som vet om et bra program som kan fungere som en 8-spors eller noe i den dur, om dere skjønner hva jeg mener. Et prog der man kan spille inn flere spor og legge dem oppå hverandre i ettertid. Gjerne med mulighet til å redigere hvert enkelt spor. Jeg tenker her på inspilling fra gitar og diverse andre kuriøse instrumenter.
Det sies at det går ann å spille inn gitar spor i Adobe Audition.
Cakewalk
Cubase
Logic

Jeg bruker Cakewalk Sonar 2. Har alltid vært Cakewalk fan. Har vært en slags "krig" mellom brukere av Cakewalk og Cubase tidligere. Ala Pearl Jam/Nirvana...man kunne bare ikke like begge deler
Cubase var berømt for sin audio-del, og berykta for midi-delen, Cakewalk omvendt.
Logic sies å være 1337, men stress å sette seg inn i, men det vet jeg ingenting om, siden jeg ikke har prøvd

For å spille inn flere spor samtidig trenger du antageligvis en slags boks av no slag. Vi har brukt Session 8 endel, den tar 8 spor inn. Du har også billige bokser, som Event Gina og Event Darla. Det er fine, billige bokser
Hmmm jeg tenke i grunn mer på å spille inn ett og ett spor gjennom line-in/mic i lydkortet. Funker Session 8 til det?
Har vert borti Cubase for men føler at det er vel mer til å lage musikk der og da, på pc'en. Du har jo andre muligheter da men.... jeg skal ha alt inn utenifra.
Session 8 funker selvsagt til det, ja, men det er ingen vits i å bruke det når man kan bruke Cakewalk eller Cubase.

Sjekk ut Cakewalk du. Tror det kan gjøre susen for deg.
Takker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis man skal spille inn gitar/vokal/ forskjellige instrumenter i pcen og få konge lyd, hva trenger man da? Hva slags lydkort? Mixer? plugger osv, kom med alt, hva trenger man?

Gi gjerne linker til ting som er kjekke!
Vil anbefale en god preamp.
Husker ikke navnet nå, men du får god for rundt 1.500,-
(Kan finne ut navnet til deg når jeg er i studio neste gang. Lurer på om det kan være Audiobuddy eller noe sånt.)
Langt fra det beste du får, men holder hvis du har et greit lydkort.
Ok, litt n00b her nå men,hva er en preamp.
En føramp?

Hvordan ser en god preamp ut? :P

Jeg trodde det var vikig med bra lydkort altså, men greit.
Audacity er ett bra program synes jeg. Enkelt, greit og gratis. Jeg vil påstå at det er bra med ett litt bra kort.
Cool Edit er et super duper enkelt program å bruke. Du kan ha uendelig med spor (tror jeg), også kan du redigere hvert enkelt av dem. Det tror jeg du kan med så og si alle lyd programmer som er litt mer avansert enn windows sin recorder. I tillegg finnes det mange effekter som allerede ligger inne.

Har du ftp så kan jeg uploade en install fil med crack
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Om du har mac, vil jeg på det aller sterkeste anbefale Garage Band, som nå er del av iLife-pakken. (inkl. itunes, imovie og idvd). Kan visstnok håndtere 32 spor live, og haugevis av spor med software-instrumenter. Har også innebyggede gitarforsterkerlyder, så du kan plugge gitaren din direkte inn i maccen, og råkke hardt.

H
Har du ikke valgt program enda, vil jeg også hive meg på anbefalingen av Cakewalk!
Kjører Cakewalk Guitar Tracks 2 for øyeblikket, og det fungerer utmerket!
Joda, testa cakewalk. Det gjorde susen!
CakeWalk rocker. Kombinert med et bra lydkort, og en digg preamp, så er man på vei mot stjernene...