Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1536
Hei godtfolk!
Har seg sånn at kreativiteten som oftest sniker seg inn i de sene nattetimer, og andre forferdelige tidspunkt. Når jeg kommer på øving har jeg som oftest glemt riffa, og det blir bare et mer og mer kjent faktum at ting jeg lager plutselig forsvinner fra minnet. Tenkte da at et lite "hjemmestudio" kunne hjelpe på dette, slik at jeg faktisk får spilt inn og kan høre på det senere. Er jo litt gøy å kunne høre etter forbedringspotensiale også. Her trenger jeg litt hjelp fra dere! Er ikke ute etter noe top-notch, fantastisk bra studiogreier, men det må låte greit. Er helt fersk og grønn på det området her.

Har funnet frem til at Steinberg Cl1 og sE Electronics X1 er svært billige og visstnok skal fungere helt greit, men jeg har fortsatt til overs å høre erfaringer om disse! Er det noen her på forumet som har disse/har hatt og kan anbefale dem? Vil du anbefale noe annet i den prisklassen?
Og, vil mikrofonen fungere greit til å ta opp vokal også? Hovedsaklig skal den brukes til å ta opp gitarspor, men det er greit å ha muligheten til å ta koble akustisk'n rett i lydkortet og synge med om jeg føler for det. Er ikke så utrolig kravstor, så lenge det ikke høres ut som det er tatt opp på en iPad!

Burde absolutt ha noen monitor-klokker også. Er disse heftige for prisen?

Alle tips, triks, anbefalinger og forslag blir tatt imot med _stor_ takk. Fint med generelle tips til innspilling av slike ting også

EDIT: vil det foresten funke å kjøre den akustiske rett i lydkortet uten noe mer? Har både jack og XLR output på gitaren
Jeg er musiker selv, og jeg bruker Zoom R-16. Ganske bra og rimelig. http://www.samsontech.com/site_media.../R16_slant.jpg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har ingenting å utsette på min Line 6 Pod XT Live + Variax 300 combo, har kjøpt det meste av virtuelle soundpacks og tar opp både gitar og bass med pedalen (har kjøpt bass extentions) til den.

Konfigurasjon og kontroll via USB, opptak enten via USB eller et lite miksebord jeg har.
Takker så meget for svar, begge to!
Fant noen brukte Zoom R-16, men de ligger desverre en del over mitt budsjett enda.

AtXbYeA: da kjører du gitar rett i POD, og POD i PC?
Greia er at jeg har en Palmer Fat50, som er en helt fantastisk, håndbygd hel-rørs amp. Vil helst ta opp gitarspor fra forsterker gjennom mic