Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 921
Har et rart spørsmål :

Om man idag har kjørt over kjørelengde på gjellende forsikring på bil ( ca 10 000km over ) kan man da jukse til noe med og bytte forsikring og slippe og betale mellomlegget forsikringselskapet skal ut med som du må om man ringer inn og oppjusterer km stand der du har forsikring nå ?
Har du sjekket hva mellomlegget er på? Avhengig av om du har ansvar, del- eller full kasko (samt bonusnivå og en rekke andre faktorer), så er det ofte selve kjørelengden utgjør en forsvinnende liten andel av forsikringspremien.
Sist endret av TrashMazta; 4. juli 2020 kl. 21:53.
Trådstarter
15 1
har full kaso, vet ikke hva hva det ville kostet og oppjustere km stand, men har hørt det er dyrt når du har kjørt 10-20k over grensa.
Gå inn på forsikringsselskapets hjemmesider og lat som du skal tegne ny forsikring. Så prøver du deg frem med de aktuelle kjørelengdene. Såvidt jeg har forstått det er prisdifferansen klart størst når du bare har ansvarsforsikring.
Tvilsomt, med tanke på at forsikringsselskapene ordner med oppsigelse for deg så formidler de nok kilometerstand seg i mellom.

Vet ikke, høres bare altfor enkelt ut å slippe unna med kilometer på det viset.
Trådstarter
15 1
Ja det var det jeg også tenkte, men tenkte at kanskje det var noen luringer som hadde prøvd ut dette før meg����