Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 6942
Forrige uke var jeg på jakt i Tyskland, og hadde selvfølgelig med meg kameraet. Har brukt Canon EOS 400D med Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 og Canon 70-200m f/4L USM.
Er desverre ingen jaktaction-bilder her, da jeg selv deltok på jakten og prioriterte å skyte fremfor å ta bilder

Ingen bilder er manipulert, kun redigert raw-filene i Lightroom.

Edit: Alle bildene er klikkbare for større utgave. Alle innenfor en ramme på 1280x1000 piksler.


Struts

200mm, f/4, 1/160sec, ISO400

Gratis KP til den som kan se hvilket dyr dette er

100mm, f/4, 1/200sec, ISO800 / 104mm, f/4, 1/250sec, ISO800

Møkk fra overstående dyr

200mm, f/4, 1/250sec, ISO400

Rev

36mm, f/5,6, 1/40sec, ISO400

Ilder

19mm, f/2,8, 1/25sec, ISO800

Søt, men utstoppet, rådyrkilling bare for å vise hvor onskapsfull jeg er som jakter på uskyldige, små dyr

17mm, f/3,2, 1/20sec, ISO800
Sist endret av froskenfredrik; 10. desember 2007 kl. 01:00.
Kule Bilder!

Er reven død?
Bildet av strutsen var jo sykt stilig, likte også bildet av reven veldig godt.
Får jeg spørre om du skøyt alle dyrene du har fått bilde av her?

edit: Hva gjorde du med ilderen? søt var den.
Sist endret av Zepplin; 10. desember 2007 kl. 01:00.
Bilde av strutsen var rått..!
Men kan ikke unngå og lure på hvorfor noen vill skyte en rev..!
De bildene var utrolig bra tatt, ser ut som du fikk til både jakt og bilder! Må si at bildet av strutsen er nok det beste!
Det første bildet av hjorten (?) var det beste synes jeg.
Bilde nummer 2 var rått! Likte hvordan fokus er rettet mot jagermeister-kosedyret i bakgrunnen isteden for den i forgrunnen. Gir en helt rå dybdefølelse til bildet.

Kp til deg!
Skjøt du strutsen? Ilderen ser jo levende ut!
Stilige bilder! Hvordan jakt var du på egentlig? I tyskland?
Sist endret av Cadex; 10. desember 2007 kl. 09:42.
vart inlegget mitt sletta? *kikkepåDevinè*

Men som mitt "forsvunnede innlegg" sa...
Fine bilder iallefall
Sist endret av DeathByDigital; 10. desember 2007 kl. 09:52.
Takk for hyggelige tilbakemeldinger!
Jeg var på drivjakt i nærheten av Hamburg og jaktet på hjort, villsvin, rådyr, rev, vaskebjørn og mårhund. Skjøt ingen av dyrene på bildene. Min fangst bestod av to villsvin og et rådyr.
Bortsett fra den døde reven og den utstøppede rådyrkillingen lever så vidt jeg vet alle dyrene i beste velgående fremdeles.
Sist endret av froskenfredrik; 10. desember 2007 kl. 15:25.
strutse bildet var jo rå tøft
likte dybde følelsen i nr 2 skikeli godt og kp til deg for fine bilder
Strutse bildet var bra! så litt morsom ut^^
Sitat av Hardcore
Bilde av strutsen var rått..!
Men kan ikke unngå og lure på hvorfor noen vill skyte en rev..!
Vis hele sitatet...
Mest på grunn av skinnet man dreper dem. Har ikke hørt om noen som spiser rev før
Sitat av Meeger
Mest på grunn av skinnet man dreper dem. Har ikke hørt om noen som spiser rev før
Vis hele sitatet...
Er skuddpremie på rev, litt over 100 kroner tror jeg.
Sitat av trond89
Er skuddpremie på rev, litt over 100 kroner tror jeg.
Vis hele sitatet...
Mulig det, men den største grunnen til at det er jakt på rev er pga mange vil få ned bestanden fordi for mye rev fører til for lite småvilt. Noen jakter på skinnet, og revejakt regnes som utfordrene og spennende. Dessuten regnes rev som et skadedyr for bønder. Det dreper ofte hønsene på gården og er derfor en potensiell fare. Revejakt kan forøvrig jaktes på natta forbeholdt at det er lys festet til en bygning. Jeg veit virkelig ikke hvorfor dette er innført, men jeg antar det er fordi vi har så mye rev i Norge og at vi burde få bestanden drastisk ned.

Edit, ja det er visst en skuddpremie.

Froskenfredrik, virkelig? Jakter du på vaskebjørner? Har jeg aldri hørt om før, men det er jo stilig. Mulig å få et bilde av fangsten eller? =)
Sist endret av bendiks; 10. desember 2007 kl. 21:11.
Lite vits i å skyte rev for skinnets skyld. Dersom noen av dere har skutt rev med 30.06 skjønner dere hva jeg mener. Enklere og mer økonomisk med revefarm.

Rev skytes hovedsaklig for å holde bestanden nede. Det er hverken mye eller særlig godt kjøtt på den.
Sitat av froskenfredrik
Lite vits i å skyte rev for skinnets skyld. Dersom noen av dere har skutt rev med 30.06 skjønner dere hva jeg mener. Enklere og mer økonomisk med revefarm.

Rev skytes hovedsaklig for å holde bestanden nede. Det er hverken mye eller særlig godt kjøtt på den.
Vis hele sitatet...
Nesten riktig, bare at det er det faktum at rev skytes i perioden november-desember, for da har de et utmerket skinn. Svært mange gjør det, men hvis jeg noen gang skal bli revejeger er det nok for å holde bestanden nede og støtte skogsfuglene =D
Stemmer det, max-mekka. Som sagt, enklere og mer økonomisk med farm. Det blir lett heftige hull i skinnet av vanlige riflekalibre. Dessuten krever det en del skinn for å lage noe.

Så rev skytes hovedsaklig for å holde bestanden nede. Rev tar utrolig mange rådyrkillinger i tillegg til annet småvilt. Og som max også nevner er ikke bøndene spesielt glad i reven. Kanskje litt kynisk, men jegere skyter hovedsaklig rev for å kunne skyte mer rådyr, hare osv.

Vi jaktet på vaskebjørn også, det er nesten regnet som skadedyr der nede. Jeg har desverre ingen bilder av min fangst foreløpig, hadde ikke med kamera den dagen (var meldt heftig regnstorm). Mor skal sende over sine bilder senere, kanskje jeg legger de ut da.
Sist endret av froskenfredrik; 10. desember 2007 kl. 21:30.
Veldig gode bilder!

Første som falt meg var:
"Denne karen har virkelig vært heldig med skogsturen sin"
Fantastisk frosken!
Jeg simpelthen elsker bildet av de to rådyrene. Fargene, intensiteten og komposisjonen er fantastisk. Det eneste jeg er forundret over er hva pokker du gjør på? Legg fra deg kamera og bemann rifla!
Chubby: Takk! Jeg kunne ikke skyte disse "rådyrene" da det ikke var jakt på den typen dyr. Det er forøvrig ikke rådyr heller.
Konkurransen om KP til den som kan fortelle meg hvilket dyr det er er fortsatt åpen!
Er det en sjuskete aksishjort?
Etter intens spillig av Deer Hunter 2005 mot Chubby, legger jeg også en knapp på aksishjort, type buck. Eller er det White-tailed deer?
Dere tar desverre feil begge to. Det er et veldig pent dyr, hvor også voksne hunndyr har prikkete pels, lik pelsen på rådyrkillinger.
Dådyr? Eventuelt minielg.
Dette må da være en Dåhjort (Dama dama)?

Edit: Også kjent som Dådyr, som fabianca nevner.
Sist endret av kyrre12; 11. desember 2007 kl. 17:59.
fabianca: Dåhjort er riktig svar! Det het dådyr før i tiden, men det ble endret til dåhjort på grunn av likheten mellom dådyr og rådyr.

Edit: Jeg får ikke gitt KP i min egen tråd, så noen andre får gjøre det for meg
Sist endret av froskenfredrik; 11. desember 2007 kl. 22:40.
Sitat av Hardcore
Bilde av strutsen var rått..!
Men kan ikke unngå og lure på hvorfor noen vill skyte en rev..!
Vis hele sitatet...
rev dreper fugl, fugl smaker godt.