Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1360
Er det bare meg som er ekstremt sensitiv til kannabis?

Tok noen trekk fra en jay i går og som vanlig så trippet jeg mer eller mindre. Jeg får en del hallusinasjoner, mest geometriske mønster, og jeg blir ganske rar og hyperaktiv i hodet.

Det føles som om jeg vanligvis har ett slags tunnelsyn som gjør at jeg kun, eller for det meste, ser teknikk og logikk, men ikke, eller i liten grad, mennesker og sosiale forhold, men når jeg er høy derimot, så slipper hjernen fri alle de «oppsparte» sosiale tankene og plutselig får jeg en overveldende intuisjon og fasinasjon av mennesker og alt av samspill mellom sosiale krefter. Jeg blir også ekstremt fascinert av historie, økonomi, psykologi og mennesker/menneskeforhold generelt. Det hender jeg sitter å leser eller ser på en dokumentar når det roer seg litt, og gitt riktig innhold føler jeg en slags kontinuerlig euforisk-fasinasjon av innholdet.

Jeg blir også «fortalt» råd om hva jeg må gjøre for å få livet på spor igjen. Jeg bruker hermetegn, fordi jeg får det ikke gjennom ord og språk, men heller gjennom forskjellige følelser, noe mentalt, men også igjennom kroppen. Disse rådene klarer jeg av og til å skrive ned, og er overraskende fornuftige i etterkant.

Haha hører at det ikke helt gir mening men vet ikke hvor ellers jeg skal skrive dette.

Kansje noen andre har lignende erfaringer
Sist endret av finmin; 1. april 2023 kl. 14:36.
Vet du at alt innholdet i jointen og/eller hasjen er THC da?
Sist endret av CannaLars; 1. april 2023 kl. 14:53.
Med nulltoleranse kan mye av weeden og fjona være heftig! THC er et halucinogen. En super ting er å gro selv, vite hva man røyker og kan bruke det deretter. Sativa på dagtid og indica for ettermiddag/kveld f.eks. Og de forskjellige terpenene har mye mere å si for div virkninger en man tidligere har vist.
Mvh
Jeg blir også helt super skækk. Det eneste som fungerer er å ta det veldig rolig til du har bygget deg litt toleranse.
Så fort du er innrøyka så kan du begynne å nyte det igjen. Da kan man slappe litt av med tjallen isteden for å sitte med halvveis panikkanfall i to timer. Angsten kan gjøre ting ekstra trippy.. jeg er ikke noe tilhenger av det selv, er nervøs nok som det er, men løsningen er altså toleranse.
Det er synd at man ikke kan vrake og velge mellom ulike strains i Norge. Jeg digger når jeg får tak i canna som gir bodyhigh, men for det meste får jeg servert canna som gir headhigh og da får jeg slike noia psykose-ish bivirkninger som du nevner i OP.
Tripping er noe man opplever på hallusinogener som sopp, lsd, dmt etc. Dette høres ikke ut som vanlig cannabis, tipper det er noe syntetisk drit.
Sist endret av Tynnedekk; 1. april 2023 kl. 18:14.
Nyt det, bruk det. Jeg opplever det samme av cannabis, egentlig samme hvilken type, men selvfølgelig mer hvis cannabisen er sterkere - det relative nivået av thc/cbd i det jeg røyker vet jeg aldri noe om, men det spiller sikkert en rolle. Jeg har aldri forstått meg på dem som kan røyke for å "slappe av", tvert imot får jeg opplevelser som ligner dine nesten på en prikk. Dessuten får jeg mindre matlyst, og søvn er ikke snakk om.

Noen kan begynne å få den effekten av cannabis hvis de har tatt psykedelika før, for andre er det bare sånn. Du er heldig i mine øyne, mindre heldig, tydeligvis, i andres. Om det endrer seg med toleranse, vet jeg ikke.
Hvor mye røyker du?
Folk flest fyrer jo langt mer enn nødvendig når man ikke er innrøyket.
Selv blir jeg grise skækk på 50mg (0,05), men hallusinasjoner får jeg aldri.

Ville vært forsiktig da du muligens har lettere for å gå i psykose.
Sitat av dåven Vis innlegg
Det er synd at man ikke kan vrake og velge mellom ulike strains i Norge. Jeg digger når jeg får tak i canna som gir bodyhigh, men for det meste får jeg servert canna som gir headhigh og da får jeg slike noia psykose-ish bivirkninger som du nevner i OP.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du lære folka som står på og «serverer» deg greiene da? Eller kanskje du kan få fingeren ut og supplere markedet med den weeden du liker?
De siste 10+ årene har det vært mye god og forskjellig weed, ikke samme tilgangen som det er på hasj, men ganske god for det. Alt i fra naboen som dyrker til seg selv og nære venner, til den vietnamesiske ligaen som styrte på med stjeling av strøm og rasering av huser med disse grow-prosjektene sine.. Sistnevnte var skikkelig førsteklasses varer..
Trådstarter
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Vet du at alt innholdet i jointen og/eller hasjen er THC da?
Vis hele sitatet...
Røyker grønt så skulle tro det, men vet vell egentlig aldri. Får samme reaksjon når jeg røyker med gutta, og de kjøper fra noen andre enn han jeg har grøntet mitt fra.

Hva kan det eventuelt være blandet med?

Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvor mye røyker du?
Folk flest fyrer jo langt mer enn nødvendig når man ikke er innrøyket.
Selv blir jeg grise skækk på 50mg (0,05), men hallusinasjoner får jeg aldri.

Ville vært forsiktig da du muligens har lettere for å gå i psykose.
Vis hele sitatet...
Holder ikke orden på det. Vil tro mindre enn 50mg da. Kjøpte 5g for en god stund siden og har fremdeles igjen av det.
Sist endret av finmin; 2. april 2023 kl. 04:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil ikke helt kalle det tripping men kan reagere ganske likt om jeg har lav toleranse, tror det er veldig normalt. Folk som sier annet bør muligens ta seg en toleranse pause eller sjekke om flisa du røyker faktisk er the shit eller ikke