Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  163 17968
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Affo Vis innlegg
Hvorfor kjøper folk iPhone? er det fordi iPhone er så mye bedre enn andre telefoner?
Nei. Sheep gonna sheep.
Vis hele sitatet...
Pøh, det der tror jeg ikke noe på. Selv elsker jeg iPhone og alt den har med seg. Apps, systemet, skjermen, kameraet...

En rask mobil som funker som den skal. No sheep here...
Mange av disse såkalte merkeklærene er dyre kun forde de er populære, mens noen er dyre pga kvaliteten. Har selv 2 napapijri jakker som er 6 år gammle men like fine, De er dyre men holdbare.
Bruker det ikke. Fatter ikke pointe, men er jo hversin smak. Personlig så gir jeg faen så lenge jeg ikke ser ut så en sløkkis, går i værnesko på skolen
Sitat av trailerkn Vis innlegg
Bruker det ikke. Fatter ikke pointe, men er jo hversin smak. Personlig så gir jeg faen så lenge jeg ikke ser ut så en sløkkis, går i værnesko på skolen
Vis hele sitatet...
Hvorfor går du i vernesko på skolen?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvorfor går du i vernesko på skolen?
Vis hele sitatet...
Han går vel en linje der det er anbefalt/påkrevd.

Add: Eller så liker'n å skille seg ut ("være seg selv")
Sist endret av Tawon; 10. mars 2012 kl. 01:31. Grunn: add
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Tawon Vis innlegg
Han går vel en linje der det er anbefalt/påkrevd.

Add: Eller så liker'n å skille seg ut ("være seg selv")
Vis hele sitatet...
Eller så er han en bad motherfucker som bråker og tupper folk i leggen.
Sist endret av Bothrops; 10. mars 2012 kl. 12:24.
Da de begynte med gullgruber i Afrika, hyret de innfødte til det harde kroppsarbeidet. De fikk 10 øre for en dags arbeid. De gikk hjem og kjøpte mat nok til 10 dagers forbruk. Etter disse 10 dagene kom de tilbake og ville jobbe en dag til. Sånn går det ikke å drive grubedrift. Hva pokker gjør vi nå? En smarting fant løsningen: De importerte et gammelt tivoli. Nå brukte de innfødte 1 øre til en dags mat og 9 øre søla de bort på tivoliet. Og jobba hver eneste dag.

Vi er nøyaktig like dumme som de innfødte var. Det aller meste av det vi kjøper, er totalt unødvendig tivolikram. Med 1930 levestandard kunne du ha jobba en dag i uka eller jobba hver dag, spart det meste av lønna og pensjonert deg med 35 år på baken.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
Da de begynte med gullgruber i Afrika, hyret de innfødte til det harde kroppsarbeidet. De fikk 10 øre for en dags arbeid. De gikk hjem og kjøpte mat nok til 10 dagers forbruk. Etter disse 10 dagene kom de tilbake og ville jobbe en dag til. Sånn går det ikke å drive grubedrift. Hva pokker gjør vi nå? En smarting fant løsningen: De importerte et gammelt tivoli. Nå brukte de innfødte 1 øre til en dags mat og 9 øre søla de bort på tivoliet. Og jobba hver eneste dag.

Vi er nøyaktig like dumme som de innfødte var. Det aller meste av det vi kjøper, er totalt unødvendig tivolikram. Med 1930 levestandard kunne du ha jobba en dag i uka eller jobba hver dag, spart det meste av lønna og pensjonert deg med 35 år på baken.
Vis hele sitatet...

Kilde til historien din?
Går mye av Ralph Lauren, Tommy Hilfigger , Burberry og Louis Vuitton her vært fall. Hvorfor? jo pga merkeklær får meg til å føle meg mere suksessfull som tidligere nevnt. i tillegg er kvaliteten noe helt annet sammenlignet med H&M o.l . Føler også at merkeklær kan være med på og bestemme den sosiale statusen din.
Jeg går med merkeklær fordi jeg føler meg litt bedre enn alle andre fordi jeg har DEN buksa ol.
Derja, der innrømte jeg det
Jeg kjenner over hodet ingen forskjell så lenge jeg føler meg vel i klærne mine! Men jeg vet at for lillebroren min er det stikk motsatt. I hans vennekrets skal du ha merkeklær for å passe inn...
Sitat av sparco Vis innlegg
Kilde til historien din?
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger han en kilde til den historien? Den trenger ikke å være 100% nøyaktig, uansett om den er oppdiktet eller ikke, så illustrerer den poenget hans veldig godt, og han kunne brukt enn annen, men lignende historie for å vise poenget hans. Vi lever idag i et samfunn som er bygd på konsum og konseptet om økonomisk vekst. En norsk familie idag, bruker omkring 10% av inntekten på mat, mot 40% på 60-tallet. Vi mennesker idag, bare hadde brukt penger akkurat de de trengte for å overleve, ville ikke verdensøkonomien som vi kjenner den idag, gått rundt. Slutter folk å kjøpe masse klær fra Hennes og Mauritz, må de legge ned butikkene sine i Europa og USa, de som mister jobben må kanskje på offentlige støtteordninger, siden de ikke er veldig fleksibel arbeidskraft, som igjen koster penger fra det offentlige. Arbeidere i sweatshop fabrikkene i lavkostsland må sparkes siden etterspørselen fra vesten ikke er der lenger, og de begynner kanskje å jobbe i landbruket til mye lavere lønn,eller stifter en familie og får masse barn.

Poenget er uansett at i vår økonomi så er forbruk noe postivt, ikke negativt. Hadde alle bare ruget på pengene sine som Onkel skrue hadde alt gått til helvete. Og jeg, finner det ganske sjukt.

Forresten det er bra at folk på freak er kritiske til historier og lenker som brukes i posts, men vi må også kunne diskutere ting uten å alltid refere til kilder, hvis du skjønner hva jeg mener?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Kan si en ting og det er at norske priser er kunstig høye. Dette gjelder særlig Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren osv... Jeg har drevet med import av særlig Ralph Lauren i over ett år fra eBay og prisene der kan ikke sammenlignes med norge. Tskjortene får jeg for 100-150 stk(avhegnger om det er v-hals eller ikke, om det er crew-skjorte eller ei), pique til 200-300, boksere til 100-150, bukser til 300-500. Dette er priser ferdig importa (kanskje litt triksing med pris på importlappen pga den fuckings 200kroners grensa...), men for å sammenligne... I norge koster tskjortene 300-500 stk, piquene 750-1400 kroner stykket og buksene 800-1500 kroner stykket...

Jeg kjøper bare merkeklær nå fordi jeg får det billig i fra eBay... Jeg merker at klærne har en annen kvalitet, passform og det samkjøres bedre med stilen min. Jeg har selvfølgelig klær fra Cubus og H&M, men det er julegaver o.l. Har ikke brukt dressmannbokser på 5 år og takk for det... Jeg synes de bokserne man får på Dressmann og Cubus o.l. er alt for korte som gjør at det er utrolig ubehagelig.. Takk Bjørn borg (og forhåptentligvis de nye CK og Tommy bokserne mine vil gjøre )...

Jaja... Det var nå litt info til dem som vil vite hvordan man får billige klær fra eBay (og hvorfor jeg er svært negativ til den kunstige norske økonomien...).
Sitat av uaexed Vis innlegg
Kan si en ting og det er at norske priser er kunstig høye.
Vis hele sitatet...
Importavgift, transport, agenturet skal tjene penger, butikken skal tjene penger. Pluttselig er ikke prisen så kunstig allikevel.