Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3532
Trenger litt råd i en sak vi ikke blir enige i.

Som anleggsarbeidere ett større veiprosjekt har jeg og en kollega kommet i ett lite dilemma/ blir ikke enige.

Skal prøve å forklare enkelt.
I forbindelse med en ny vei må det rives diverse hus. Jeg spurte firmaet om var leid inn for å rive husene om det var ei OK dør i ett av husene, og om det var så trengte jeg ei ny dør i garasjen. De sa de skulle sjekke og om mulig få den ut litt skånsomt.

Etter ett par dager var jeg i området igjen og spurte om ei dør, joda de hadde fått løs ei brukbar dør, så den måtte jeg bare ta.Ble da veldig glad og tok med meg døra. Etter noen dager kommer en kollega å sier at den døra jeg hentet var hans, og at han hadde vært med å ta den ut ( han jobber ikke i rive firmaet). Jeg sa da at dette viste jeg ikke og De fra rivefirmaet ikke hadde sagt dette når jeg hentet døra. Nå krever kollegaen døra eller ei annen dør av meg. Jeg har allerede montert døra og hvet ikke helt va jeg skal gjøre. Har sagt til kollega at jeg skal gi beskjed om jeg kommer over ei ny dør, men han maser myye. Jeg fikk jo døra av firmaet...

Hva skal jeg gjøre?
Hvem betalte lønnen hans når han var med å ta ut døren ? Eller gjorde han det på fritid :-)
Synes ikke han kan kreve noe, da han jo strengt tatt burde ha merket døra med noe for å vise at den skulle han ha eller lignende. At han kommer til å bli sur over tid derimot er nok noe annet, og det hele spørs jo litt på hva slags forhold til du har, og vil ha, til ham.

Særlig siden døra er montert i god tro så mener jeg at det burde være greit, men hvis han absolutt skal ha den døra så burde han i det minste være litt ydmyk og tilby seg å demontere og montere ny dør for deg, så du i hvert fall slipper det arbeidet.

Hvis forholdet til vedkommende ikke har så mye å si, så kan du jo bare si "sorry mac, men døra lå der og ingenting tydet på at den var din", eller noe i den duren. Er jo tross alt rettferdig nok det, og særlig når han maser som han gjør så er det kanskje like greit. Virker ikke som om han er så forståelsesfull?