Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 14917
Heisann. Dette blir min første trip rapport. Vettikke helt hvordan jeg skal fortelle alt sammen men skal prøve og forklare så godt Jeg kan. For dette gikk så ille som det kunne gå.

Personer : Jeg, Jhonny og endel helsepersonell.

Det hele begynnte med alt vi hadde lest på nFF, vi bestemte oss for å dra ut å plukke flein. Med godt humør å entusiasme klarte vi å plukke ca 100 flein. Store å fine var de å.
Vi kom hjem fra skolen dagen etterpå og begynnte og lese rundt hvordan vi skal tilberede dette for å lage te. Vi koker opp ca 4 kopper vann og hyver alle de 100 flein'a oppi gryta. Det står å trekker i ca 10 min. Så siler vi alt oppi et litermål tilsetter 2 teposer med solbær te for å døve smaken litt.

Vi kommer ned på Jhonnys rom å begynner å drikke med engang. De 2 koppene hver gikk fort unna. Jeg må bare nevne at dette var vårt første møte med psykadelika. Vi hadde ikke anelse om hva vi hadde i vente. Vi hadde hørt at om man bare glemte det helr og fant på noe annet så funka det fortere, Vi gjorde som så å satt på pcen og så på en wow pvp film (denne)

Dere kan jo tenke dere hvilket inntrykk bildene og musikken der gjorde på hodene våre ?. Etterhvert ble det bare litt for ubehagelig så vi slo av. La oss i sofaen og begynte og spille "SaintsRow 2" på PS3. Men helt plutselig begynner ting å skje. Spillet er helt forandret alt ligner på et dårlig gammeldags lego spill å vi begynner å prate om hva for et drittspill dette er og hvorfor folk kjøper det. Folkene på spillet står bare rolig eller står atmed hovedpersonen og gjør rare tinger som å spinne i sirkel. Vi slår av. Og jeg må intenst tisse jeg sier gjentatte ganger at jeg ikke vil tisse på do fordi jeg ikke vil se meg i speilet av en eller annen rar grunn.

Vi går utenfor igjenom garasjen. Når døra til oppkjørselen går opp er alt helt på trynet. INGENTING stemmer jeg kjenner meg ikke igjen, jeg har aldri vært der før. Selv om jeg egentlig har vært der mange ganger. Vi får litt smålig panikk å skynder oss inn igjen. På vei inn møter vi på en kasse med alle gammle lekene til Jhonny som han hadde når han var liten, disse ble svært intressange å vi begynnte å snakke om hvordan det var å være små. Plutselig føler jeg at Jhonny står altfor nær meg det begynner å bli ubehagelig. Jeg slepper den ene leka jeg har i hånda rett ned å bare løper inn forran han. Å slenger meg i sofaen. Han kommer inn å småler litt å slenger seg ned atmed meg. Vi prater endel.

Men plutselig klikker det får meg. Jeg får helt angst og begynner å hyperventilere helt uten grunn begynner det å renne tårer fra øynene mine å jeg sitter å siter gang på gang at jeg må vekk herifra. Han prøver å roe meg ned ved å si at jeg bader å må slappe av. Jeg greier ikke å løper ut av huset hans med, stormer ut inngangs døra alt er fortsatt ukjent som jeg aldri har vært der før. Jeg løper nedover gaten vettskremt. Uten å tenke røsker jeg opp mobilen å ringer 113. Jeg har bare en følelse av at det kommer til å gå galt med meg. Dama til telefonen spør masse spørsmål alt jeg greier å si er "KOM Å HJELP MEG ! KOM Å HENT MEG !"
Tilslutt får hun funnet ut hvor jeg er å greier å skvise ut av meg navn og fødselsdato. Jeg løper bort til ambulansen og snakker med ambulanse personellet kledd i røde dresser. Jeg legger merke til at bilen deres er utrolig fin å gul. I det de begynner å snakke til meg lener de seg mot meg. Det føles ut som om de er på vei inni meg. Som om de lener seg helt inn i annsiktet mitt. De plasserer meg inn i bilen å kobbler på meg masse rare greier. Alt som står i hodet mitt er "kommer det til å gå bra med meg ? kommer jeg til å dø nå ?"

De prøver febrilsk å roe meg ned. Men jeg blir bare mer stressa av alle innstrumentene inni bilen og av at dama som sitter bak med meg sitter å roper hvor høy puls jeg har til sjåføren. Alle fargene i bilen er skikkelig messed up. Alt ser så skikkelig vintage ut om dere skjønner. det føles ut som at turen til sykehuset tar dødslang tid, selv om den tok bare 6 minuter. Jeg annkommer legevakta og blir ført inn til en lege. Han ber meg sette meg på senga å begynner å stille spørsmål. Jeg liker ikke legen han skremmer meg noe sinnsykt. Han ligner på en person jeg har sett i en eller annen tegneserie. Så jeg holde meg på god avstand når han prater til meg. Han gjør alt bare værre. Han sitter å spørr om jeg er 100% sikker på at det var flein jeg fikk i meg. For visst det var feil kunne jeg være død iløpet av noen timer. Jeg skjellver,svetter å griner. Føler at jeg bare har fucka opp alt sammen. Jeg sitter å spør legen : "Er jeg virkelig her ?! skjer dette sånn på orntlig ?" Han ringer gift sentralen og sitter lenge å skriver på pcen sin. Helt ut av ingenting sier han "Ja!, det blir 309 kroner det da" Jeg skjønner ingenting hva skal jeg betale for ? hvorfor betaler jeg for å ringe sykebilen ?. Han forteller at jeg skal innlegges og observeres i 6 timer. Blir ført inn på et rom med ei seng, en pc og masse lege stasj innpå. Jeg blir bedt om å legge meg i senga. Jeg legger meg ned. å fyren bare går. Jeg blir livredd. Jeg tenker at jeg blir sperret inne å føler jeg kommer til å være her og at hodet mitt kommer til å være slik for alltid. Så kommer ei søt ung sykepleierske inn for å snakke med meg. Hun spør om alt mulig rart. Virker som hun prøver å få meg på andre tanker. Jeg bryter ut å sier "Jeg er redd deg ! kan du gå ?! værsåsnill !" Men hun sier at jobben hennes er å bli.

Jeg blir mer og mer trygg på henne og vi snakker en god del. Midt i samtalen kommer en sær lege inn å skal gi meg moralpreken om hvor teit jeg er og at dette var noe som hippiene drev med på 70-tallet. Han går og tar med seg sykepleiersken mens jeg ligger igjen. Jeg ligger der i drøye 2-3 timer å bare stirrer på klokka å tenker over livet mitt. Jeg begynner å føle meg bedre igjen. Går en runde ut på do, å drikker et glass vann i tillegg. Etterhvert går det opp for meg hvor dum jeg har vært. Hvorfor i helvette ringte jeg sykebilen ? den ene tingen jeg ikke skulle gjøre !. Jeg blir skikkelig flau å tenker at jeg må komme meg ut herifra. Jeg tusler bort til skranken og sier "du, jeg føler meg bedre nå. tror jeg bare stikker jeg" Hun lar meg gå og idet jeg er på vei ut døra sier den sære legen til meg "da blir det vell ikke noe mer sopp i framtiden håper jeg ?" Jeg russler ned til busstoppet mens jeg forteller ivrig i telefonen til en kamerat hva jeg akkurat har opplevd. Han ler som bare juling når jeg forteller å jeg føler meg som den største idioten i værden. Etter dette dro jeg rett hjem å la meg.

Dette var kort fortalt. Det var vell mye mye mer oppe i hodet mitt som jeg ikke klarer å beskrive. Nå har jeg lært. det blir veeeldig lenge til neste gang jeg skal innta noe som helst form for psykadelika.

Håer jeg ikke skreiv alt for ufårståelig
Sist endret av elodin; 16. september 2010 kl. 15:01.
Perfekt eksempel på hva som skjer om man ikke leser seg nøye opp, forbereder seg skikkelig og ikke minst respekterer sopp...

Hva var formålet med trippen? Hva forventet du egentlig?
Har ikke begynt å lese enda, men skal lese

- Avsnitt, avsnitt, avsnitt! Dette vil automatisk fikse deg fler lesere.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chikara Vis innlegg
Perfekt eksempel på hva som skjer om man ikke leser seg nøye opp, forbereder seg skikkelig og ikke minst respekterer sopp...

Hva var formålet med trippen? Hva forventet du egentlig?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål, jeg aner ikke, dette ble bare altfor dumt.
hahahaha, dette var en veldig underholdende historie.
Tips om det blir en neste gang:
- Slapp helt av, ingen wow eller saints row.
- skru av telefonen
- Kom deg ut i naturen der hvor ingen kan høre deg skrike

Det der er den verste førstegangssettingen jeg har hørt
Kansje du overdoserte litt?. Ikke rart du bader når du ikke har peiling på hva du giver deg inni. Dette er helt annen verden enn hva du er vannt til, og du hopper rett inni den med en høy dosering, da sier det seg selv att du kommer til å miste kontroll.

kunne anbefalt deg 6g jeg, wet. elle 0.6 tørka.

Anyways, kul rapport. Alltid kjekt å lese slikt
Hehe, spontant uten forberedelser, tjau det fører som regel med en rekke dumme avgjørelser :P
Jah og der så man hvordan det går når man ikke forbreder seg godt nok.
Men selvom dette kanskje var en skremmende episode, så skal du ikke se bort ifra at det blir tvert om neste gang

Pass litt mer på setting, og planlegg litt bedre
Jeg tror du er for ung og usikker/utrygg for psykadelika Hender man må klare å ta seg i nakken og si til seg selv en del ting når man er på psykadelika for å unngå slik "badtrip". Og wow film + saints row hadde jeg aldri starta trippen min med, heller et rom med avslappende og god musikk, lav belysning, en god sofa eller seng å ligge i, kanskje et par drops til å suge på og noe pent å se på. En kunstbok feks
Bra rapport til skrekk og advarsel for andre førstegangstrippere som tenker å hive i seg flein uten å ha peiling på hva de driver med.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Takk til mods som delte opp i avsnitt
Sitat av Bearass Vis innlegg
Bra rapport til skrekk og advarsel for andre førstegangstrippere som tenker å hive i seg flein uten å ha peiling på hva de driver med.
Vis hele sitatet...
Får ikke noe mer peil på hva du begir deg utpå av dette.
Hodene som bare hører at du blir loca på ting, og kjøper det, vil alltid være der. Desverre

Har et par sånne borti gata her, og må si jeg irriterer meg ganske hardt på å kjøpe inn div. psykadelia bare for å røyke så hardt de kan å se hva som skjer, uten å kanskje vite navnet på det omtrent.

Men ja, er jo en liten pekepinn da.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Virker som om du ikke var klar for dette i det hele tatt... Bruk god tid på å informere deg selv om hva det er du begir deg ut på først. Jeg startet og lese intenst om flein for ca. et år siden, og har fortsatt ikke intatt det (selv om jeg har lyst og har sett flere i år ved tilfeldighet)
Jeg venter til det riktige tidspunket kommer. Når det kommer vet jeg ikke

Fint at du delte rapporten da! Det var interessant å lese.
Sist endret av lex123; 16. september 2010 kl. 16:11. Grunn: interessant
usertitle import
bleh's Avatar
Det å ringe ambulanse var kanskje en dårlig løsning i dette tilfellet, men det er da bedre å være i live og flau, enn stolt og dau?

Jeg har selv hatt en heftig badtrip på shrooms. Dette var i Amster, så listen for å ringe ambulanse var nok enda høyere. Vi ringte iallefall aldri noen ambulanse.

I ettertid har jeg lest litt om de symptomer osv jeg hadde ifbm. badtrip'en, og slik det ser ut så var jeg kanskje heldig som overlevde. Så for all del; er du i tvil på om det går bra / hva du har fått i deg / osv - ring 113, evt. Giftinformasjonen (hvis du er såpass i støtet at du klarer å ha en "vanlig" samtale").

Mer info om giftinformasjonen mm. på http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/
Morsomt fortalt.

Du tok jammen meg det ene verste valget etter det andre du gitt.

Først og fremst... psykadeliske stoffer passer ikke for alle..
Når det er sagt så er det mange ting en kan gjøre for å sikre seg en positiv tur.
Nr.1 er alltid: Aldri jobb imot rusen! La den gjøre jobben sin.
Nr.2: Rusen's jobb er å forandre din virkelighets-oppfatning(les 1. regel).
Nr.3: Er ting litt fremmede og/eller skremmende, så husk regel nr.2
Nr.4: ------------------II------------------- der du er, så vil det som regel bli verre dersom du stikker til mindre kjente omgivelser.
Nr.4: Skulle en ikke klare å huske reglene selv, så ha med en som klarer det. En som da må styre deg inn på positive tanker.

Disse rådene har iaff funket for bekjente av meg.
Selv kan jeg ikke skjønne helt hvorfor folk får noia. En vet jo som regel hva en har hatt i seg.

Er forøvrig enig med bleh. ("Det å ringe ambulanse var kanskje en dårlig løsning i dette tilfellet, men det er da bedre å være i live og flau, enn stolt og dau? ")
Sist endret av PeikReidar; 16. september 2010 kl. 16:18.
Sitat av PeikReidar Vis innlegg
Nr.1 er alltid: Aldri jobb imot rusen! La den gjøre jobben sin.
Vis hele sitatet...
Word. Jeg jobba imot salviarusen andre gang fordi jeg fikk "besøk" av noe som tydeligvis ikke ville meg godt....så jeg forsøkte det jeg kunne, men jo mer jeg forsøkte jo mer tok det tak i meg. Til slutt var det egentlig bare å følge med i dragsuget
Sitat av bleh Vis innlegg
I ettertid har jeg lest litt om de symptomer osv jeg hadde ifbm. badtrip'en, og slik det ser ut så var jeg kanskje heldig som overlevde. Så for all del; er du i tvil på om det går bra / hva du har fått i deg / osv - ring 113, evt. Giftinformasjonen (hvis du er såpass i støtet at du klarer å ha en "vanlig" samtale").

Mer info om giftinformasjonen mm. på http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/
Vis hele sitatet...
Du took shrooms i amster og annser deg som heldig at du overlevde? Skjønner ikke helt tankegangen her. Er du redd for at pcilocybin sopp kan ta livet av deg?

Å kontakte 113 er sjelden noen god ide. Sykehuspersonell har desverre ingen psykedelisk trening. Og en sykehus setting vil ofte forsterke noia-følelsen av å være i fare.

I mangel på psykedelisk trening vil de fleste leger og sykepleiere tenke at benzoer og beroligende er en flott ting. Det viser derimot psykedelisk forskning at det ikke er.

Når man tar psykedelika er det viktig å være klar over at psykedelika frigjør masse fra underbevistheten. Både positive og negative ting kan komme til overflaten. Dette kan manifestere seg som skremmende følelser eller tanker. Hiver man i seg beroligende i en slik tilstand vil det føre til at disse underbeviste mønstrene ikke blir forløst - og kan i mange tilfeller føre til større problemer. Det er derfor alle forskning tilsier at beroligende ikke bør taes under en badtripp. Om man lar tingenes tilstand gå sin gang, og sørger for rolig og betryggende setting samt oppfordring til internalisering vil en badtripp i de aller fleste løse seg selv når stoffet man har tatt begynner å miste sin virkning.
Altså, du har lest om flein her på forumet. Tydeligvis har du lest nok til å kunne plukke riktig sopp, men likevel klarer du kunststykket og koke opp 100 (!) sopp og helle det (rundt halvparten?) i deg totalt uforberedt og tilsynelatende uten en idé om hva en såpass stor dose psilocybin vil gjøre med deg?

Unnskyld at jeg blir litt frustrert, men har du det hele tatt hørt begreper som set&setting?

Noen tips, kort oppsummert:

- Forbered deg lenge før en trip, (meditasjon, "ro i sjela")
- Gjør det på et stille og rolig sted du føler deg komfortabel, helst i naturen.
- Start med lave doser (10-25 stykk kanskje)
- Vær helt fri for stress og "dårlige" tanker.
- Ha alltid en du stoler på og føler deg trygg med i nærhet.
- Ingen telefoner eller Internett.

- Vær alltid klar over at du kan oppleve ting som ikke oppfattes som særlig behagelige. Og ting som kan være "mindblowing".
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Du took shrooms i amster og annser deg som heldig at du overlevde? Skjønner ikke helt tankegangen her. Er du redd for at pcilocybin sopp kan ta livet av deg?

Å kontakte 113 er sjelden noen god ide. Sykehuspersonell har desverre ingen psykedelisk trening. Og en sykehus setting vil ofte forsterke noia-følelsen av å være i fare.

I mangel på psykedelisk trening vil de fleste leger og sykepleiere tenke at benzoer og beroligende er en flott ting. Det viser derimot psykedelisk forskning at det ikke er.

Når man tar psykedelika er det viktig å være klar over at psykedelika frigjør masse fra underbevistheten. Både positive og negative ting kan komme til overflaten. Dette kan manifestere seg som skremmende følelser eller tanker. Hiver man i seg beroligende i en slik tilstand vil det føre til at disse underbeviste mønstrene ikke blir forløst - og kan i mange tilfeller føre til større problemer. Det er derfor alle forskning tilsier at beroligende ikke bør taes under en badtripp. Om man lar tingenes tilstand gå sin gang, og sørger for rolig og betryggende setting samt oppfordring til internalisering vil en badtripp i de aller fleste løse seg selv når stoffet man har tatt begynner å miste sin virkning.
Vis hele sitatet...
Mens jeg satt der ba jeg på mine knær etter beroligende, eller innsovnende middel. Men den søte sykepleiersken jeg nevnte, blånektet og sa det var det dummeste jeg kunne finne på.
Sitat av Natz Vis innlegg
Mens jeg satt der ba jeg på mine knær etter beroligende, eller innsovnende middel. Men den søte sykepleiersken jeg nevnte, blånektet og sa det var det dummeste jeg kunne finne på.
Vis hele sitatet...
Godt å høre. Da har du vært heldig og møtt noen som tross mangelfull utdannelse på dette punktet har litt peil
Sitat av Bearass Vis innlegg

I mangel på psykedelisk trening vil de fleste leger og sykepleiere tenke at benzoer og beroligende er en flott ting. Det viser derimot psykedelisk forskning at det ikke er.

Når man tar psykedelika er det viktig å være klar over at psykedelika frigjør masse fra underbevistheten. Både positive og negative ting kan komme til overflaten. Dette kan manifestere seg som skremmende følelser eller tanker. Hiver man i seg beroligende i en slik tilstand vil det føre til at disse underbeviste mønstrene ikke blir forløst - og kan i mange tilfeller føre til større problemer. Det er derfor alle forskning tilsier at beroligende ikke bør taes under en badtripp. Om man lar tingenes tilstand gå sin gang, og sørger for rolig og betryggende setting samt oppfordring til internalisering vil en badtripp i de aller fleste løse seg selv når stoffet man har tatt begynner å miste sin virkning.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til kilder når det kommer til at beroligene ikke er bra under en bad-trip? Hadde vært interessant og lest.
Sitat av Jaso Vis innlegg
Kan du vise til kilder når det kommer til at beroligene ikke er bra under en bad-trip? Hadde vært interessant og lest.
Vis hele sitatet...
Jeg viser til boka LSD-psychoterapy skrevet av Stanislav Grof.

"Stanislav Grof is possibly the greatest mind research pioneer in the Western tradition. In LSD Psychotherapy, Dr. Grof, a conventionally-trained MD, outlines a methodology for a process that serves as a paradigm for human transformation, as well as a basis for a radically revised understanding of reality."

En ganske omfattende bok. Anbefaler å lese hele boka - men på slutten har han et kort og greit kapittel der han summerer endel: "Appendix: Crisis intervention in situations related to unsupervised use of psychedelics." side 308.

På toppen av side 310 f.eks siteres: "...The use of tranquilllizers in the middle of a psychedelic session is a grave error and may be harmful. It tends to prevent the natural resolution of the difficult emotional or psychosomatic gestalt and to "freeze" the experience in a negative phase. The only contructive approach is to provide basic protection to the subject, and support and facilitate the process; the least one can do is to not interfere with it"

Anbefaler boka på det varmeste til alle som benytter seg av psykedeliske substanser.

Boka finnes også online her http://www.scribd.com/doc/2551036/LS...Stanislav-Grof

Om du ønsker å lese kapittelet bakerst i boka som jeg henviser til - kan du bla deg ned til bilde 142/165. Altså side 308.
Jaja, vi lærte jo hvertfall at Saints Row 2 er et drittspill..;p
Er påvirket av flein nå, for første gang, og jeg kan ærlig innrømme at jeg aldri har vært så redd i hele mitt liv.
Det kan ikke beskrives, det må oppleves før man forstår det.

Noe så sinnsykt intenst, men samtidig så difust blir for mye for min hjerne.

Vær så snill å tenk dere godt om før dere stapper i dere slik sopp.

Nå vet jeg ikke en gang hva jeg føler om soppen en gang lengre.
Kan Masse xanor fjerne all angsten under en full blown badtrip på flein eller lsd? Fikk selv en helt jævlig opplevelse på dmt som sendte meg ut i en liten psykose på noen dager, ikke gøy.
Sist endret av onoffon; 17. september 2010 kl. 08:43.
Må si jeg ble overasket over hvor dårlig di behandet deg. virket ikke som di har fått vite noe om hvordan man skal behandle en person på trip. En kompis av meg flippa på syre å politiet kjørte han bare hjem å sa at han skulle slappe av
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er påvirket av flein nå, for første gang, og jeg kan ærlig innrømme at jeg aldri har vært så redd i hele mitt liv.
Det kan ikke beskrives, det må oppleves før man forstår det.

Noe så sinnsykt intenst, men samtidig så difust blir for mye for min hjerne.

Vær så snill å tenk dere godt om før dere stapper i dere slik sopp.

Nå vet jeg ikke en gang hva jeg føler om soppen en gang lengre.
Vis hele sitatet...

Får vi en liten overlevelses-rapport når vi først er inne på temaet ?

Håper du har rodd deg i land innen dette tidspunktet!
Sist endret av Chikara; 17. september 2010 kl. 09:45.
Haha. Bra skrevet.

Jeg likte spesielt godt denne setningen: Etterhvert går det opp for meg hvor dum jeg har vært. Hvorfor i helvette ringte jeg sykebilen?
Haha morsom rapport, men til det seriøse du bør aldri ta psykedeliske stoffer før du har grundig lest om det og du føler deg 100% klar.
Jeg tok LSD for første gang for akkurat 2 uker siden (Du kan lese trip rapporten min her http://freak.no/forum/showthread.php...highlight=syre )
Dette fikk meg til å være virkelig glad over alle forhåndsreglene jeg fulgte før jeg tok LSD, Ventet til jeg følte at jeg var helt klar for det, var med venner jeg kunne virkelig føle meg sikker på og stedene vi var (inni skogen, i den fine natur)
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Er påvirket av flein nå, for første gang, og jeg kan ærlig innrømme at jeg aldri har vært så redd i hele mitt liv.
Det kan ikke beskrives, det må oppleves før man forstår det.

Noe så sinnsykt intenst, men samtidig så difust blir for mye for min hjerne.

Vær så snill å tenk dere godt om før dere stapper i dere slik sopp.

Nå vet jeg ikke en gang hva jeg føler om soppen en gang lengre.
Vis hele sitatet...
påvirket av flein for første gang, og du ved datamaskinen?
Dette er ikke bra nok for første gang, gutt.
Ja, kom dere vekk fra dataene, spillene og fjernsynene og løp ut i naturen på en fin dag! Planlegg litt! Spar det innendørs-kjaset til dere begynner å dale ned igjen!
Er imponert over hvor greie de var på sykehuset, men det kommer vell av at du er over 18? og flein er vell ikke på rusmiddel-lista ?
Sitat av bjørnar Vis innlegg
Er imponert over hvor greie de var på sykehuset, men det kommer vell av at du er over 18? og flein er vell ikke på rusmiddel-lista ?
Vis hele sitatet...
Joda, fleinsopp er også narkotikalistet.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bjørnar Vis innlegg
Er imponert over hvor greie de var på sykehuset, men det kommer vell av at du er over 18? og flein er vell ikke på rusmiddel-lista ?
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk bare 17. Jeg glemte og nevne at jeg spurte legen "kommer du til å ringe foreldrene mine ?" "ikke om du ikke vil" sa han, pga at jeg var over 16
Er ikke syskehuset pålagt å kontakte politiet?
det minste helsepersonellet kunne gjort var å gi deg en god dose Sobril, synes ærligtalt det
er betenkelig at legen faktisk lot deg gå trippen ut uten å gi noe beroligende.
Uansett, fint det kommer trip historier som dette også, håper det går bra med deg idag
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
det minste helsepersonellet kunne gjort var å gi deg en god dose Sobril, synes ærligtalt det
er betenkelig at legen faktisk lot deg gå trippen ut uten å gi noe beroligende.
Uansett, fint det kommer trip historier som dette også, håper det går bra med deg idag
Vis hele sitatet...
Det er tvert imot flott at helsepersonellet ikke gav beroligende. Mange typer helsepersonell ville gjort nettopp dette. Men all psykedelisk forskning viser at dette kan være skadelig og føre til større psykiske problemer enn om man lar trippen gå sin naturlige gang.

Dette blir en slags dobbelpost. Siden jeg sier det samme lengre oppe i tråden. Men det er tydelig at mange tror noe beroligende er flott som medisin mot badtrip. Det er det derimot ikke!

Henviser til post lengre oppe.

Siterer fra Stanislov Graf: "The use of tranquilllizers in the middle of a psychedelic session is a grave error and may be harmful. It tends to prevent the natural resolution of the difficult emotional or psychosomatic gestalt and to "freeze" the experience in a negative phase. The only contructive approach is to provide basic protection to the subject, and support and facilitate the process; the least one can do is to not interfere with it"

Link.

http://www.scribd.com/doc/2551036/LS...Stanislav-Grof

Kapittelet bakerst i boka som starter side 308 anbefales. Her gies det også eksempler på typiske skadevirkninger av type antipsykotika eller beroligende brukt midt oppe i en badtrip.
Sist endret av Bearass; 17. september 2010 kl. 16:00.
ehh hører mange som klager på mengden din Husker selv jeg var vell kanskje 16-17 år gammel da jeg trippa første gang selv. Vet ikke hvor mye som ble kokt opp til te siden det var en kompis som gjorde dette men vil tippe det var en del (som har tripp erfaring). Husker vi begynte med å skravle mens Laibach-Kapital cd'n gikk i bakgrunnen. Alt ble jo egentlig som en grøt der og da men jeg hadde det bra. Kompisen min sa at vi MÅTTE ut...jeg hadde ikke særlig lyst å gå ut siden jeg koste meg så mye inne pluss at det var øs pøs ute. Men da vi kom ut så var det utrolig befriende og det var deilig å få dusk i fjeset. Alt gikk veldig bra og det er vell en av de beste trippene jeg noen gang har hatt...

2 gangen jeg testet sopp, så var intaket noe flere her inne sikkert vill kalle idiotisk, men det begynnte med 100 flein og 200 til etter det. Mobilene var skrudd av og vi pratet sammen en stund til vi begynnte å merke at det begynnte å fenge og gikk tur ute i naturen. Alt gikk toppers og ingen noia Vi var veldig dessorientert, vi skulle gå fra fra grefsen og skulle til nydalen da det var nytt Husker vi møtte på noen folk som kompisen stoppen får å spørre om veien siden vi var super trippa og klarte ikke å finne veien selv enda vi hadde gått den x antall ganger. Da de svarte så var det som om de pratet et helt annet språk og jeg klarte ikke å forstå noe som helst av det de sa, så det endte med at jeg knakk sammen i latter...men de pekte og 100 meter bort i gata var det =) Virket som om vi var på en annen planet som var sikkelig Hi-Teck med fullt av rommskip..Også en av mine favoritt tripper... :P

litt off topic men men

Hvordan gikk det egentlig med kompisen din som ble igjenn alene på trippen?
Sitat av Reitaner Vis innlegg
- skru av telefonen
- Kom deg ut i naturen der hvor ingen kan høre deg skrike
Vis hele sitatet...
hahaha, fy faen kor genialt sagt ^^ værste jævla massacre kommentaren "kom, la oss dra til skogen hvor iiiingen kan høre deg skrike!

minte meg om den norske sketchen me kis som parodierte varg veum "ja bare skrik du gutten min, ingen kan høre deg I HÆLVETE!"

ot, men lættis uansett
Jaja, det gikk som det gikk ikke noe å dvelle over=D Dessuten kan jeg legge til at jeg har fått mye ut av mine bad tripper, og at jeg enkelte ganger har tatt psykadelia på tidspunkt jeg absolutt ikke burde og jeg får alltid noe godt ut av det...Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe! Syns jo det var drøyt å ringe legen, men hey du fikk deg en opplevelse du ALDRI glemmer og er ikke det litt av poenget.. FRED
ArbeidsledigProletar
Bearass, Stanislav Graf sier mye rart, men en benzo kan spare deg mye trøbbel under en bad-trip.

Og til trådstarter, SET OG SETTING!? Sitte inne å game på opptur. Gjør det hele til en event istedet, dra til fjells, ihvertfall til skogs, fjernt fra forstyrrende støy og folk. Bare pass på å kle dere godt nok! I tillegg kan det være greit å være kjent i området hvis en solo-vandring skulle være ønskelig

God tur.
haha, fin historie men blir det noe stress med dette i ettertid? tenker på politi osv.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Bearass, Stanislav Graf sier mye rart, men en benzo kan spare deg mye trøbbel under en bad-trip.

Og til trådstarter, SET OG SETTING!? Sitte inne å game på opptur. Gjør det hele til en event istedet, dra til fjells, ihvertfall til skogs, fjernt fra forstyrrende støy og folk. Bare pass på å kle dere godt nok! I tillegg kan det være greit å være kjent i området hvis en solo-vandring skulle være ønskelig

God tur.
Vis hele sitatet...
Stanislav Grof er den største autoritet innen psykedelisk forskning. Han har overvåket flere tusen psykedeliske sessions og har nok litt mere peiling på hva han snakker om enn det du har. Hans konklusjoner angående advarsler mot å ta beroligende på bad-tripp deles av alle andre seriøse psykedeliske forskere.
ArbeidsledigProletar
Han er fast beliver i astrologi. I rest my case.


Eller edit:
For å fordype. Han tror det er fordelaktig å leve ut trippen fordi det skal han en eller annen terapautisk effekt. Dette kan jeg tro på... Men tror nok fremdeles det kan hjelpe mye å faktisk gi anti-psykotikum til en som bader ille. Posttraumatisk syndrom kan ungåes og andre psykiske lidelser som kan oppstå under trip. ANgst.
Sist endret av Batabusa; 17. september 2010 kl. 18:24.
Jeg skjønner tankegangen om at noe beroligende er knall på bad-tripp. En slik tankegang bunner ut i ufullstendig forståelse av hva psykedelika egentlig gjør med sinnet ditt.

Når man tar psykedelika så åpner sinnet seg og underbevistheten kommer til overflaten. Sterke følelser av negativ art kan manifistere seg. Ved å konfrontere dem vil slike underbevisste floker løse seg opp og kan ha god terapeutisk effekt og positiv inflytelse på livet. Hiver man i seg beroligende vil man tvert imot "fryse" slike floker. Og dermed er noe underbevisst kommet til overflaten men ikke forløst. Dette kan resultere i psykiske problemer og flashbacks i ettertid.

som sagt er ikke Stanislav Grof alene om å mene dette. Alle seriøse forskere på psykedelika sier det samme.
Sist endret av Bearass; 17. september 2010 kl. 18:29.
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av ynos82 Vis innlegg

Hvordan gikk det egentlig med kompisen din som ble igjenn alene på trippen?
Vis hele sitatet...
Den delem utelot jeg. Men dere kan jo tenke dere hvordan han hadde det ? Jeg bare stakk fra han. Dette var noe vi skulle gjøre sammen for å føle oss tryggere. Jeg bare løp fra han. Han fikk jo maks noia stakkar. Endte opp med at han ringte noen veninner av oss i forskrekkelse og ba på sine knær om de kunne komme å passe på han. Disse jentene er etpar år yngre enn og veldig "fjortis" av seg. Så de satt å knisa å flira av han mens han badtrippa som faen. Jeg synes mer synd på han enn meg selv for å være ærlig
Sist endret av Natz; 17. september 2010 kl. 18:30.
ArbeidsledigProletar
Dette blir sånn "spirituelt mumbo-jumbo" vs. hard science sak.

Er det verdt å "face" problemene på den bekostning at man for resten av livet skal lide av angst og posttraumatisk syndrom? Javel. Go ahead.
Sitat av Natz Vis innlegg
Den delem utelot jeg. Men dere kan jo tenke dere hvordan han hadde det ? Jeg bare stakk fra han. Dette var noe vi skulle gjøre sammen for å føle oss tryggere. Jeg bare løp fra han. Han fikk jo maks noia stakkar. Endte opp med at han ringte noen veninner av oss i forskrekkelse og ba på sine knær om de kunne komme å passe på han. Disse jentene er etpar år yngre enn og veldig "fjortis" av seg. Så de satt å knisa å flira av han mens han badtrippa som faen. Jeg synes mer synd på han enn meg selv for å være ærlig
Vis hele sitatet...
Hehe det kan jeg skjønne ja
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Er det verdt å "face" problemene på den bekostning at man for resten av livet skal lide av angst og posttraumatisk syndrom? Javel. Go ahead.
Vis hele sitatet...
Kildehenvisning, er du snill.