Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1261
Frankrikes Solkonge
Nå sliter jeg som faen her.

Jeg har en Onkyo TX-SR502E AV Receiver kobla opp i to JWS twin 600-høyttalere, men jeg får ikke lyden fra TVn ut i høyttalerne.

Det er ikke HDMI-inngang på receiveren, men før har jeg klart å få lyd fra Xboxen med HDMI inn i TV og RCA-kabel fra TV inn i receiveren.

Er det noen som har peiling på hva jeg gjør galt? Spør om det trengs mer informasjon! Kjett å se på film eller game med TV-høyttalerne!
Hvis du kan velge lydutgang på kilden, er det enklest å trekke en RCA-kabel direkte fra kilden til forsterkeren, og en HDMI-kabel fra kilden til TV-en. Så setter du video-output til HDMI, og audio output til RCA.
Hbis du ikke har dette valget, må du finne en audio-ut port på TV-en, og velge i innstillinger på TV-en at lyden skal sendes ut der.
Frankrikes Solkonge
Trådstarter
Så nå at RCA-kabelen går kun fra AV2 og ikke fra TVn generelt, eller HDMI for den saks skyld. Finner heller ingen avanserte innstillinger på TVn som gjør at jeg får flere innstillinger når det kommer til lyden.

Jeg har en Panasonic TXL47ET60Y. Prøvde å google på avanserte innstillinger, men det er relativt sparsomt med informasjon på nettet.
Sist endret av BaDomTss; 11. august 2013 kl. 16:42.
Hvilken kilde er det snakk om egentlig? X-Box? Har du prøvd å koble lyd direkte fra kilden til forsterkeren? En siste mulighet er å skaffe seg en HDMI video/audio splitter.

Edit: Googlet litt, og ut i fra et kjapt overblikk ser det ut som om TV-en har en optisk lydutgang. Hvis du har eb slik kabel, kan du koble denne mellom TV-en og forsterkeren.
Sist endret av steili; 11. august 2013 kl. 17:00.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Som steinarlima sier så er eneste mulighet for å få tvlyd på stereoen din å benytte en optisk kabel fra utgangen på tven merket "Digital Audio" og inn på en valgfri optisk inngang på forsterkeren.
Frankrikes Solkonge
Trådstarter
Skal gå til innkjøp av en kabel i morgen hvis det fungerer!