Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1049
Hei

Jeg har slike 7:1 høytalere som er til pc. Bilde fra pc er via dvi-hdmi til tv, men får kun lyd i to av senter høytalerene og bass'en.

Hvor er det jeg gjør feil? Alle høytalerene fungerer.

D
Hvilket anlegg er det? Hvilken instilling bruker du?
Du må ha en fil som har 5.1 eller 7.1 lyd og ledninger som støtter dette.
HDMI støtter ikke surroundlyd. Du må bruke en optisk kabel.
Er ikke 100% sikker på dette da, men men...
Trådstarter
waf, det er logitech mener jeg, skal sjekke senere, innstillinger tja.. det er lenge siden jeg har brukt det. @ Valentino testet med en film fil igår, mener det stod 5.1 der i den (English DTS and 5.1 Dolby Digital)

D
Sist endret av DrD.O.C; 19. april 2013 kl. 17:09.
Du må være mer spesifikk på modell.

Optisk lydkabel (toslink eller coax) er å foretrekke, ja.

Jeg har Z-906 med mulighet for å endre mellom stereo, stereo med tvungen lyd i bakhøyttalere, og surround (DTS 5.1).
Trådstarter
Det heter x-620 gammelt system

D
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Hei

Jeg har slike 7:1 høytalere som er til pc. Bilde fra pc er via dvi-hdmi til tv, men får kun lyd i to av senter høytalerene og bass'en.

Hvor er det jeg gjør feil? Alle høytalerene fungerer.

D
Vis hele sitatet...
Anlegget du nevner er 6.1 og ikke 7.1
Grunnen til at du bare får lyd i to høyttalere er antageligvis feil på lydoppsettet ditt. Begynn med å gå inn via kontrollpanel og velg at du har et 6.1-opppsett og sjekk at alle plugger korresponderer med riktig høyttalere.

Der kan du også kjøre en testtone for å sjekke at alle høyttalere fungerer.

Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Du må ha en fil som har 5.1 eller 7.1 lyd og ledninger som støtter dette.
HDMI støtter ikke surroundlyd. Du må bruke en optisk kabel.
Er ikke 100% sikker på dette da, men men...
Vis hele sitatet...
HDMI støtter som eneste overføringmulighet DTS HD MSTR og Dolby TrueHD.
Optisk støtter kun 5.1

Noe som forøvrig et googlesøk antageligvis hadde fortalt deg ganske fort, istedet for å tro og mene ting som ikke stemmer.
Sist endret av Ond^Sofa; 19. april 2013 kl. 19:27.
Trådstarter
Ond sofa, prosjektet med alle høytalere i drift, blir nok utsatt litt, klarte å snuble i den ene kabelen slik att den ene kabelen ble ødelagt i kontakten, "pinnen" i midten ble revet ut.

Må ha lang (skjøt) før jeg kan prøve mer. Takker for gode svar
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Ond sofa, prosjektet med alle høytalere i drift, blir nok utsatt litt, klarte å snuble i den ene kabelen slik att den ene kabelen ble ødelagt i kontakten, "pinnen" i midten ble revet ut.

Må ha lang (skjøt) før jeg kan prøve mer. Takker for gode svar
Vis hele sitatet...
Ledningen lar vel seg fikse

Det er jo også vesentlig at du har alle tre plugger fra anlegget i pcen, men det regner jeg med du har skjønt