Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2621
Hei å hå,

Jeg og frøkna bor da i en blokkleilighet, litt traus med hvite vegger, og som mange utleieboliger, har vi ikke lov å male, eller tapetsere.

Planen vår er da å lage en 8-bits post-it vegg, skal også nevnes at veggen er rimelig stor, så en del lapper må til for å dekke hele veggen. (Blir en stop-motion film ut av prosjektet hvis dere er interessert).

Jeg har søkt Google og Ebay etter passende post-it lapper i større antall, i flest mulig farger, men jeg finner kun enkeltpakker med begrenset antall farger. Da som oftest innenfor en vist fargespektrum, eller 8 nyanser av en farge.

Jeg lurer på om dere vet om noen nettbutikker som selger større pakker post-it lapper med et større utvalg av farger? Da også med svart. La merke til at norske sider hadde ganske stive priser på post-it lapper.
Sitat av bottknott Vis innlegg
kan du ikke prøve et raster-bilde istedenfor?

http://www.museumstavanger.no/museen...15&tx=60&ty=83
Vis hele sitatet...
Linken fungerer ikke. Men er enig i at rasterbator-bilde kan bli en bedre løsning. Post-it-lappene ser jeg for meg vil falle ned som løvblader litt etter litt.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. oktober 2012 kl. 15:50.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Linken fungerer ikke. Men er enig i at rasterbilde kan bli en bedre løsning. Post-it-lappene ser jeg for meg vil falle ned som løvblader litt etter litt.
Vis hele sitatet...
Hehe, satt og ventet på en rasterbilde-forslag. Har desverre ikke printer tilgjengelig, men vi har vurdert det. Får se om vi får tak i post-it lappene først, i de fargene vi trenger. Hvis ikke så blir det anskaffelse av en printer og et raster-bilde
Fant en link faktisk her fra forumet! noe slikt er fullt mulig å gjøre! .

http://freak.no/forum/showthread.php...ht=Rasterbator
Må da være lettere å få tak i printer enn å få tak i 50.000 postitlapper i forskjellige nyanser.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Må da være lettere å få tak i printer enn å få tak i 50.000 postitlapper i forskjellige nyanser.
Vis hele sitatet...
Men så blir resultatet veldig forskjellig, og poenget er at vi har lyst å bruke post-it lapper, og da funker en printer rimelig dårlig. Og er da heller ikke snakk om 50.000 post-it lapper.

Vi er veldig klar over at en printer et en enklere metode, men finner vi ikke fargene, så blir det nok rasterbate.
Sist endret av Kugie; 5. oktober 2012 kl. 16:42.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Kugie Vis innlegg
Jeg lurer på om dere vet om noen nettbutikker som selger større pakker post-it lapper med et større utvalg av farger? Da også med svart.
Vis hele sitatet...
Du skjønner hvorfor du ikke finner svarte post-it-lapper, sant?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du skjønner hvorfor du ikke finner svarte post-it-lapper, sant?
Vis hele sitatet...
Tja ...
http://www.amazon.com/Post-Sticky-In.../dp/B008PAIDDS
http://ecx.images-amazon.com/images/...L._AA1500_.jpg
Sist endret av meitemark; 6. oktober 2012 kl. 06:12.
post-it har også HELKLEBENDE istedenfør bare ei lita stripa
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du skjønner hvorfor du ikke finner svarte post-it-lapper, sant?
Vis hele sitatet...
Har da virkelig sett flere eksempler på svarte post-it lapper...



Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
post-it har også HELKLEBENDE istedenfør bare ei lita stripa
Vis hele sitatet...
Dette ville vært enda bedre, har du eksempler på sider som selger slike lapper?

Utrolig at jeg ikke har sjekket Amazon enda, der ser jeg man kan velge farger på hele bunker, inkludert svart. Takk for tipset
Sist endret av meitemark; 6. oktober 2012 kl. 06:13.
Den svarte på bildet der er "super sticky", altså helklebrende. Gå for den, du.
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Den svarte på bildet der er "super sticky", altså helklebrende. Gå for den, du.
Vis hele sitatet...
Supert, takk for hjelpen

Da blir det å bestille opp en godt antall post-it lapper.
Skal legge ut stop-motion film av prosjektet så fort lappene er i hus
Sitat av Kugie Vis innlegg
Har desverre ikke printer tilgjengelig, men vi har vurdert det. Hvis ikke så blir det anskaffelse av en printer og et raster-bilde
Vis hele sitatet...
Er ofte man kan kjøpe utskrift for 1 eller 2 kroner på biblioteker og jeg gjetter at om du har med egne ark kan du enkelt prute ned prisen..