Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 80366
Sitat av Rediver Vis innlegg
Bare jeg som er skeptisk til at du ikke kan lage en bruker til nettsiden ?
Eller har jeg bare ikke sett "Registrer knappen".
Vis hele sitatet...
Nei, jeg finner den heller ikke :O
Er det noen som har kontaktet han ang sending de siste dagene? Jeg syns jeg har kontakta han så mye så føler jeg maser hehe :P og sist jeg spurte så svarte han bare på det praktiske spørsmålet med nettsida og lot være å svare på hvordan det lå an med utsendinga...
Sist endret av packman; 10. september 2012 kl. 18:31.
Åherregud krise!!!!!! det har gått hele 8 dager uten at dere har fått varene deres, ring politiet, be forsvaret ha F16 på standby, ring kystvakten og be dem om og passe på så ingen stikker av i u-båten som fyren fra e-store sikkert skal flykte til Asia med hvor han skal bruke alle pengene han stjal fra dere på kokain, prostituerte og luksus!!!

Hva med og gi fyren en sjanse?
Han har nett starta opp, kanskje han ikke er så erfaren innen dette og ikke har fått alt på plass enda.

Det har nå gått 8 dager siden folk starta og bestille, det er ikke så fryktelig gale, noen leverer raskt, andre er ikke fullt så raske, slapp av, enten får dere varene eller så ender dere opp med pengene tilbake på en eller annen måte.
Jeg vet ikke hvor godt du har satt deg inn i saken, men det er mer enn leveringstida som har vært noe å utsette på i denne saken her.
Sitat av packman Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor godt du har satt deg inn i saken, men det er mer enn leveringstida som har vært noe å utsette på i denne saken her.
Vis hele sitatet...
Uansett, ingen levering = Pengene tilbake, men forstår at det er frustrerende.
For min del, er det overhodet ingen krise. Har visst siden jeg bestilte telefonen at ca. leveringsdato var 11.09.
Til å være en kar som driver med dette på si, så syntes jeg han har gjort en grei jobb med å holde oss oppdatert. Forventer egentlig ikke at alt går heelt smooth da sjappa er nyoppstarta.

HVIS det skulle vise seg at greia bare er scam, så er det ikke noe stress å få tilbake pengene, men nå regner jeg vel med å få telefonen ganske snart
Han kunne i det minste sendt en mail eller skrevet i denne tråden her. Ingenting her, på mail eller på facebook. Ja no biggie, bare å bestille folkens !
Ja, enig han svarer fort på en del ting også er det andre ting han utelater helt å svare på... Det gir ikke han troverdighetspoeng hos meg
spør han om han har sendt mobilene da Hvis du er på chat, han har jo ikke svart alle kommentarene på sida
Føler meg som en PM leaker nå... men han fortalte meg dette: "Jeg venter kun på å få pakkenummer. Pakken blir sendt direkte. Det tok for land tid å vente på FedEx. Jeg har fått vite at den er sendt, men tar noe tid å få 30 pakkenummer og kjørt det gjennom mitt system. Takker for tålmodigheten"
Hørs bra ut Da har vi den kanskje i morra da?
Sitat av packman Vis innlegg
Hørs bra ut Da har vi den kanskje i morra da?
Vis hele sitatet...
Ja, vi får håpe det. Jeg blir fornøyd bare vi får det vi skal ha
Telefonene ble sendt fra USA til han tidlig på fredag...men nå er den plutselig sendt direkte til oss? Er det mulig å endre leverings-adressen underveis?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Telefonene ble sendt fra USA til han tidlig på fredag...men nå er den plutselig sendt direkte til oss? Er det mulig å endre leverings-adressen underveis?
Vis hele sitatet...
Ja .
Og fed-ex går vel videre med Bring Parcels som igjen går med Posten, som igjen vil bety at det tar 2-6 virkedager å sende den innenlands etter de er fortollet.. Så, en 14 dagers tid da.. Men hvis det er mulig å endre adressen, så må jo han gi ut sporingsnummeret til fedex, siden det blir brukt videre innenlands etter fortolling..
Woho! Idag er dagen hvor vi ble lovt å motta mobilene gleder meg
Noen som har hørt noe mer angående telefonene de bestilte ) ?
Nei kontakta han på facebook igår, men har enda ikke fått svar...
Gleder meg til å høre om dere får varene!
Jeg og typen var sååå langt i fra å bestille, er så utrolig glad vi sto over
Syns nesten synd på dere...
Sist endret av Deftones; 11. september 2012 kl. 13:34.
Håper dere slipper fortollingsgebyr og moms på telefonene hvis de blir sendt direkte.
Med 25% moms og fortollingsgebyr på et par tre hundre er det jo plutselig ikke så rasende billig lengre - i tillegg er jo garantien i USA kun på ett år.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Jeg og typen var sååå langt i fra å bestille, er så utrolig glad vi sto over
Syns nesten synd på dere...
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Kan ikke se at noen har blitt svindlet enda?
Sitat av Beron Vis innlegg
Håper dere slipper fortollingsgebyr og moms på telefonene hvis de blir sendt direkte.
Med 25% moms og fortollingsgebyr på et par tre hundre er det jo plutselig ikke så rasende billig lengre - i tillegg er jo garantien i USA kun på ett år.
Vis hele sitatet...
Det blir jo eventuelt ikke noen andre enn e-store selv som må ta den regninga, og e-store har jo lovt oss 2 års garanti og 5 års reklamasjon (som forøvrig er lovpålagt) Det eneste problemet med det er hvis han går konk eller legger ned
Sitat av fomox Vis innlegg
Hvorfor det? Kan ikke se at noen har blitt svindlet enda?
Vis hele sitatet...
Antar at h** mener at det er mye som lukter svidd. Det henger liksom ikke helt på greip med prisen samt at telefonene sendes enkeltvis med tilhørende dyr frakt.
Håper selvsagt at dere som har bestilt får telefonene - men blir overrasket.
En god ting kan ikke sies for ofte, om noe virker for godt til å være sant så er det ofte det. (to ordtak i samme setning, yay!)

Garanti. Her har selger lovet garanti i to år. Husk at for at selger skal kunne tilby garanti så må denne gi kjøper noe mer enn rettighetene som man har via forbrukerkjøpsloven. Er det garanti beregnet for det amerikanske markedet så er den i praksis verdiløs i Norge, da forbrukerkjøpsloven stort sett trumfer den på de fleste punkter. Garantien avhenger av at selger(her ett enkeltmannsforetak, hvor personen selv hefter for fordringer) eksisterer og har dekning for å innfri garantivilkårene.

Reklamasjon. I henhold til forbrukerkjøpsloven så har man fem års reklamasjonsfrist. Dette gjelder uavhengig av om varen er gråimportert eller ikke. Men dette krever og at selger eksisterer og har dekning for å kunne utføre avhjelp.

Når varer gråimporteres så dropper man forhandlernettet som utøver både reparasjoner og support i tilfelle feil. Hvor selger her har skaffet varene sine er det ingen som vet, og den dagen selger stenger dørene må man gå direkte på personen bak, kreve tilbakebetaling fra kredittyter(kredittkort) eller gå på opprinnelig selger. Sistnevnte blir vanskelig om du ikke sitter med en reell kvittering fra opprinnelig selger(noe du tvilsomt får). Førstnevnte er kun mulig om det er penger og hente hos personen. Tilbakebetaling er kun aktuelt når man kjøper via kredittkort.

Åpenbart vil selger her kunne klare og selge varene til en lavere pris. Det er derimot ingen fremtidsutsikter i forretningsmodellen, han blir bare en av mange(mange!) og "tjenesten" han tilbyr kan kundene lett gjøre selv. Så lenge man er klar over risikoen, og er klar over hva risikoen faktisk innebærer, så er det jo bare og kjøre på. De fleste kundene vil nok i oppstartsfasen få varene sine og han vil nok klare og matche mange konkurrenter på priser. Problemet oppstår når inntjeningen ikke er stor nok, reklamasjonene/garantihenvendelsene blir for mange og det dukker opp større utgifter. Det er åpenbart at det ikke finnes noen egenkapital i firmaet, og det meste av penger inn/ut risikerer man fort går via private kontoer(noe som i seg selv ikke er ett problem isolert sett). Hadde det faktisk vært penger til egenkapital her så hadde man selvfølgelig opprettet ett aksjeselskap. Alternativt så skyldes dette mangel på kunnskap, som dertil er minst like alvorlig.

Selger har nok ingen stor plan om å svindle en haug med freakere, men eg har en sterk mistanke om at selger utsetter leveringen lengst mulig for og først få penger fra kunden som så brukes til å handle inn de aktuelle varene. Det er i det minste min mistanke.
Sitat av nomore Vis innlegg
Selger har nok ingen stor plan om å svindle en haug med freakere, men eg har en sterk mistanke om at selger utsetter leveringen lengst mulig for og først få penger fra kunden som så brukes til å handle inn de aktuelle varene. Det er i det minste min mistanke.
Vis hele sitatet...
Dette kalles for dropshipping og er rimelig utbredt.
Fordelen med ds er bla at det er billig. Ulempen er blandt annet at det tar lang tid.
Sist endret av Spelly; 11. september 2012 kl. 14:28.
Thats my point. Han er bare en av mange andre som gjør akkurat det samme.
Ved dropshipping slipper man å ha ett lager, med alle fordelene det gir.
Nå burde vel alle ha fått posten sin, så har noen fått hentelapp eller ?
Sitat av Srbija Vis innlegg
Nå burde vel alle ha fått posten sin, så har noen fått hentelapp eller ?
Vis hele sitatet...
Ingenting her... Fikk en pakke, ble kjempeglad, måtte betale 200kr..? men det viste seg å være noe annet
Lukter svidd helt hit, men får se på tråden imorgen også!
https://www.facebook.com/estore.no

Se på nest øverste innlegg fra brukeren Eirik, se på måten han bare slutter å svare kunden, som om "ok, du tok meg, jeg har ikke en drit på lager, derfor svarer jeg ikke tilbake"

http://bildr.no/thumb/1271468.jpeg
http://bildr.no/view/1271468
Sist endret av Skyfx; 11. september 2012 kl. 18:48.
Har heller ikke fått noe, for de som eventuelt bor i Trondheim så kulle han kjøre ut ikveld. Rop ut hvis noen hører noe! Jeg er veldig spent...
Ja er også flere tilfeller på ting han (bevisst?) ikke svarer på..
Sist endret av packman; 11. september 2012 kl. 18:49.
Har ikke fått noe som helst... enda
Men. Han sier selv at alt han vet er at pakken(e) ble sent i går direkte.
Og at han selv venter på sporingsnumrene fra leverandøren. Og at han skal sende de via e-mail asap han får de..
Sitat av Skyfx Vis innlegg
https://www.facebook.com/estore.no

Se på nest øverste innlegg fra brukeren Eirik, se på måten han bare slutter å svare kunden, som om "ok, du tok meg, jeg har ikke en drit på lager, derfor svarer jeg ikke tilbake"

http://bildr.no/thumb/1271468.jpeg
http://bildr.no/view/1271468
Vis hele sitatet...
"tente" istedenfor "tenkte", og skrev Eirik feil....
Ikke fått noe nei. Han blir jo bare treigere og treigere på å svare på spørsmål angående levering.
Hvordan vet dere at dette ikke er defekte, annenhånds eller stjålne varer? Synes det høres ut som høyrisiko å kjøpe noe fra denne nettbutikken. Et annet spørsmål er hvordan han klarer å selge varene så billige når omtrent alle andre nettbutikker ligger bortimot 1000 kr over hans prisnivå.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Hvordan vet dere at dette ikke er defekte, annenhånds eller stjålne varer? Synes det høres ut som høyrisiko å kjøpe noe fra denne nettbutikken. Et annet spørsmål er hvordan han klarer å selge varene så billige når omtrent alle andre nettbutikker ligger bortimot 1000 kr over hans prisnivå.
Vis hele sitatet...
Et tredje spørsmål er hvorfor du ikke har lest tråden.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Et tredje spørsmål er hvorfor du ikke har lest tråden.
Vis hele sitatet...
Du tok meg der Greit nok at han har fine forklaringer på hvorfor det er så billig osv, men vi får nå se. Noe sier meg at den nettbutikken der kommer til å forsvinne ganske fort.
Folkens om 4 uker sitter dere her enda og venter på sporingsnummer men underholdende er det uansett
Jeg synes det er ganske spennende, spent på hva det ender opp med.
Enig i at det er spennende, men tviler på dere får tingene med det første...
Det er nesten som tipping det her!


Neida, håper at alle som har gitt denne typen en sjanse får mobilene sine.
Vi får nok mobilene våre, men det er bare et spørsmål om når...
Enig, men det ser ikke alt for låvende ut.
Jeg syns ikke det virker så lovendes nå, er det noen som har snakket med han? jeg vurdere å be om pengene tilbake i morra...
Sitat av packman Vis innlegg
Jeg syns ikke det virker så lovendes nå, er det noen som har snakket med han? jeg vurdere å be om pengene tilbake i morra...
Vis hele sitatet...
Har snakka med han. Han sa følgende: "Hei. Det går bra. Beklager sent svar. Det jeg vet er at den ble sendt i går direkte. Jeg venter selv bare på sporingsnummeret. Så sender jeg det. I løpet av morgendagen håper jeg "
Så litt blablabla, og til slutt: "Jeg maser hull i hodet på min leverandør slik at jeg får sendt det ut."

Og noe småtteri til..
Betyr dette at selger faktisk har bestilt separate pakker/forsendelser til hver enkelt kunde? Med ekspress? Det må eg si er penger ut vinduet. Internasjonale ekspresspakker koster sjeldent få hundrelapper.
Det er nok bare ekspress innenlands, med Bing.
fyren bruker ordet VI hele tiden, hvorfor sier han Vi, når firmaet garantert er hummer og kanari startet av en fyr?

heldigvis er jeg ikke dum nok til å kjøpe av sånne firmaer, betaler heller litt ekstra ved å kjøpe av store firmaer med penger i ryggen