Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 23761
Uten litt liv på rekka vår, blir TG kjedelig. Derfor har vi opprettet [color=red]#nff.tg @ efnet[/color] for de som vil være med på å gjøre TG06 til en uforglemmelig opplevelse.

All planlegging dukker opp på Wiki-siden, http://tg.doomtech.net .

Denne kanalen kommer til å være for de som vil lage hylle, diger banner, være med på rasterbation-prosjektet, være med på compoene jeg har satt opp (q3, bzflag og syrebriller), samt de som vil planlegge noe annet for å gjøre rekka vår unik. Vi er tross alt 75 folk, og bør kunne få til noe.
Om jeg kommer meg på tege null seks så er jeg en selvfølge i kutre kompoen der jeg setter som mål å banka litt på rumpa til Kakcoo nok en gang, om det blir mekket en slags drunken syrebrille compo er jeg nok med også... alt dette om jeg ser meg edru nok til å komme meg sør for polarsirkelen i påska!
Noen som vet hvor man kan kjøpe stoff i Oslo? Trenger noe blått som kan brukes til armbånd for hele gjengen, vurderer å kjøpe

edit: ikke snakk om doplingo
IvI, hva med å bare kjøpe noen fra sider som f.eks: https://reminderband.com/order/index.php ? Da får vi iallefall noe som ser litt skikkelig ut, og alle kan sikkert være med på å spytte inn de kronene det koster.

Har forresten aldri prøvd den siden, er bare et eksempel.
Moyner: Aner ikke om de har butikk i Oslo, men Pandora Hobby i Sandvika har slike ting.
Sitat av SkyFex
Moyner: Aner ikke om de har butikk i Oslo, men Pandora Hobby i Sandvika har slike ting.
Vis hele sitatet...
* Panduro Hobby [color=white]langt innlegg lololol[/color]
Er panduro på Karl Johan, ikke så langt unna jernbanetorget.
Får de som er på nff, men ikke er i nff rekka være med på morroa og eller?
Sitat av MartinB
Får de som er på nff, men ikke er i nff rekka være med på morroa og eller?
Vis hele sitatet...
Hva, ikke rekka?!
Men hva blir det til med de t-skjortene du tenkte på?
Jeg kan ikke bare begynne å lage t-skjorter i hytt og pine da.
Fordi? <----- Nei, selvsagt, nå tenkte jo jeg på utforming og all annen informasjon. Noen som har kommet med noe vettugt?
For å si det slik, hvis dere har noe å diskutere, ta det på #nff.tg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I like turtles
Skyfex's Avatar
Noen har kanskje allerede fått med seg at jeg lager noen larger-than-life Super Mario sprites til rekka vår.. Jeg har nå laget hodet til Mario. Jeg kjøpte farget kartong (A2) på Panduro Hobby, skjærte de opp i 8x8cm pixler og festet pixlene på kontaktpapir (gjennomsiktig rull med lim på den ene siden).
Jeg la sammen pixlene løst for å se dvordan det ville bli først. Kroppen er ikke helt riktig fordi jeg mangler en blåfarge:
http://dump.doomtech.net/mario.png

Her er hodet ferdig:
http://dump.doomtech.net/mario2.jpg

Når han er ferdig blir han ca. 2,5 meter høy
Sist endret av Skyfex; 12. februar 2006 kl. 15:54.
Dette var et utrolig bra initiativ fra Skyfex sin side. Jeg har tenkt til å lage en sopp og en boks sammen med han etter hvert.

Så langt har jeg skrapt sammen med folk har av lerret, prosjektorer og annet gøy som kan være greit å ha på en rekke. Selv organiserer jeg en temmelig stor rasterbation (så stor at vi trenger sponsor, noe jeg fikser as we speak).

Det jeg ber om er:
Ta litt initiativ. Det hadde vært flott hvis det kom noen innslag fra litt fler folk, sånn at rekka skiller seg enda mer ut.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hvis noen gidder så trenger vi en fiende fra Super Mario World òg. En goomba eller noe. Må sevfølgelig bruke samme 8x8cm pixler. Sjekk her for sprites:
http://wilhelmsen.co.uk/files/marioworld.png
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
SkyFex. Jeg har sett din Mario, og den er dritfet.

Jeg tenke litt på avatarene, og eventuelt brukertitlene, printet ut i et litt større format (29x29cm da jeg ikke får printet ut på et større medium enn A3) og henge bakpå stolryggene eller lignende.
Jeg kan ta meg av dette om folk viser sin interesse.
Blir ikke min 60x60 avatar litt vel kornete hvis du printer den på A3? Artig tanke uansett.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Gilgamesj
Blir ikke min 60x60 avatar litt vel kornete hvis du printer den på A3? Artig tanke uansett.
Vis hele sitatet...
Joda. den blir kornete, den. Men på avstand ser den nok ganske grei ut.

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/gilgamesj_avatar.png
I like turtles
Skyfex's Avatar
Kackoo: Det hadde vårt kult

Gilgamesj: Pixelated grafikk er bare kult
Gode idèer det her. Synd jeg ikke skal sitte på Nff rekka.
Stilig, si fra hvis jeg skal hjelpe deg med noe. Synes vi bør ha noe sånt.
Tror jeg skal prøve meg på bombe folka fra Super Mario, de er relativt simple og trenger bare to farger. Blir vel til at jeg stikker innom Panduro Hobby i morgen.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hmm. Disse pixel-figurene ser veldig morsome ut. Kanskje jeg skulle prøvd meg på 16-bit-Link eller Alex Kidd (skrik ut om dere synes at figurer fra andre spill bryter med Mario-themet deres, da).
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det er ikke så farlig. Men hadde vært best om vi fikk mario world figurer slik at vi kunne lage et slags map bortover. Gjør hva du vil

Materialene til mario kostet forresten litt under 200,-, men det er mange pixler igjen.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Da lager jeg heller en annen Mario-karakter. Kanskje jeg prøver meg på Bowser. Men tenker det er mest praktisk med en litt mindre karakter, da jeg skal få med meg alt dette på flyet.

Hvordan/hvor skal disse festes på TG?
int mario = 200,-;
int bowser = 5 x mario;
System.out.print( bowser );

Tror bowser blir dyr å lage og mye jobb
Skulle gjerne laget en figur jeg og, men tror ikke pengene strekker til. Da det er endel annet jeg skal ha med meg oppover, som f. eks. penger til pizza :P
I like turtles
Skyfex's Avatar
Aner ikke hvordan vi skal feste dem egentlig. Nichotin er sikkert ekspert på det.
SkyFex, dette var rett og slett råkult. Si ifra om du trenger noe hjelp, men igjen så er de økonomiske problemene til stede

Hvordan hadde det blitt med nFF-logoen som pixelgrafikk? Litt rotete kanskje, men om den var til venstre på et banner, så kom teksten "norsk Freak Forum" til høyre for logoen, også i pixelgrafikk.

Edit: Angående det Nicho skreiv om å skille seg ut, så kunne jo kanskje det banneret/headeren jeg beskrev over gått inn i Mario-worlden?
Sist endret av Keyser Söze; 12. februar 2006 kl. 17:36.
I like turtles
Skyfex's Avatar
nFF logoen sucker.. Men en banner med Norsk Freakforum skrevet kunne vel vært greit.
Høres bra ut dette her.

Ang. nFF-logoen må jeg si meg enig. Når det gjelder banner hvor det står Norsk Freakforum, hadde det vært greit om noen hadde giddet å lage en slik en. Jeg har riktignok sørget for en ekstra prosjektor og noen laken til lerret vi kan bruke som ghetto banner.

SkyFex: Ang. å feste dem, så prøver jeg å rappe med noe plankverk fra hytta. Hvis ikke det går, spør vi Orgazmus pent om å få låne de fra garasjen i år igjen. If all else fails, må det evt. kjøpes på forhånd (alt sånt var stengt da vi kom opp på tg sist), eller stjele det :P
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
For folk som er lyste på å følge SkyFex sine spor så er det mange fine sprites her
http://www.smashboards.com/fzero/emblems.php
Bare kom til å tenke på noe - hva med å sette ett banner på hver side av rekka, ved inngang og utgang? Tenker da på en logo\banner samt teksten 'now entering nFF domain' eller noe sånt? Kunne det ha vært noe?
vidder: entering nff: KARANTENESONE
Jeg stemmer for IvIoyners forslag.
Jupp, fet forslag vidder. Da trenger vi bare en haug med stripebånd, og et par vakter som kan sjekke adgangskortene
Haha, ja. Stor søppelnerdfare!
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg og EXzlator har lagt planer for vårt eget lille banner til hylla som vi har planer om å bygge.
Hva tror dere?
http://home.no.net/oeaarmo/nff/Banner2.jpg

(Skissa suger, men la gå)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Nå begynner jeg som smått å få kontroll over avatarene til folk.

http://lillevik.sinnsyk.net/div/nff-rekke_avatarer.txt

De som er tabulert ett hakk mot venstre er de jeg har kontroll på. Og blant dem er det noen som har en krøllalfa bak seg. Det er de som ikke har avatar.
Resten er folk jeg ikke kan minnes å ha sett her på forumet. De får eventuelt melde seg om de har lyst på avatar og nick.

Avatarene vil se slik ut.
Sist endret av Kakcoo; 13. februar 2006 kl. 00:59.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Hei-hei-hallå! Jeg vet det er noen her som er fra Notodden, men i farten kommer jeg ikke på hvem. Vel, greien er ihvertfall at det er en bedrift som heter Nopro der. Disse selger sperrebånd i ruller på 500m til ~280kr. Fint hvis noen her har muligheten til å stikke innom der og kjøpe en rull for meg. PM for adresse og oppgi kontonr
I like turtles
Skyfex's Avatar
Kackoo: de fleste andre er vel Mac1 folk
kackoo: psych er vel meg antar jeg =)
høres bra ut !
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sånn. Nå gjennstår det bare å printe dem ut og kutte dem opp i kvadratiske biter. Rop ut om din avatar mangler.

http://lillevik.sinnsyk.net/div/avatarer/png/2000/
I like turtles
Skyfex's Avatar
Du har ikke lyst til å bruke vektorversjon av avataren min da.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Skyfex
Du har ikke lyst til å bruke vektorversjon av avataren min da.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så nøye. Et sikkert mange andre som har avatarbildene sine i høyere oppløsning også. Store pixler er litt av sjarmen.
Fett, Kakcoo. Hvor stort blir det der når man printer det ut?


Jeg og sergeant har tenkt å lage banner for Ugler I Mosen.
Noen som har tips til hvordan mekke?

"Ugler i Mosen - Skyter Spurv Med Kanon"
- www.uglerimosen.net
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Dere får forresten ikke lov til å endre avatar før etter TG!
meningen at de skal printes ut i biter og limes på papiret?
isåfall kan jeg jo endre litt klarere farger siden jeg ser fargene ikke ble rene når du blåste min opp.?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Psych|Com
meningen at de skal printes ut i biter og limes på papiret?
isåfall kan jeg jo endre litt klarere farger siden jeg ser fargene ikke ble rene når du blåste min opp.?
Vis hele sitatet...
Nei. Har printet dem ut i 20x20 cm. Nå gjennsår det bare å kutte vekk det overflødige papiret. Planen er at de skal henge bakpå på stolryggene.