Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 847
Da røyk nettopp min trofaste Thule forsterker, og jeg prøver å se TV uten HiFi lyd. Tiden er inne for en lite oppgradering, så setter pris på litt hjelp

PS: Brukes mest til film, og skal kobles til PC.

Planen er:
1. Handle forsterker
2. Handle senterhøyttaler (mulig dette kombineres med punkt 1)
3. Montere TV på vegg og bygge nytt forsterker rack
4. Handle gulvhøyttalere.

Forsterker
Kanskje litt bakvendt å handle forsterker først, men dette er fordi jeg har høyttalere, men mangler forsterker og penger nå

Så! Er det noen her som har tips til forsterker i 8k kroners klassen.

Krav:
- Pris, ca 8k
- Støtte for 4k
- 5.1
- Kan drive et par gulvhøyttalere i 8k klassen

Litt usikker angående 4k. Ønsker en reciever som jeg kan bruke en stund, og ønsker derfor 4k støtte. Har sett på et par Denon forsterkere på HiFi klubben, og der er det en som støtter 4k 30fps, er ikke 30 litt lite?

Høyttalere:

Regner med høyttalerne blir en julegave til meg selv når novemberlønna kommer (eventuelt en måned tidligere)

Gulvstående:
- Pris 8k

Senter:
- Usikker på pris
- Samme serie eller noe liknende som gulvhøyttalerne

Subb:
- Noe som matcher resten

Har luktet litt på:

Recieve:
Denon hos HiFi klubben

Marantz hos Soundgarden

Høyttalere:

Dali Lektor 6 (på tilbud nå)

Dali Ikon 2

Klipsch RP-250F

Klipsch RP-260F

@GreenRay
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Litt usikker angående 4k. Ønsker en reciever som jeg kan bruke en stund, og ønsker derfor 4k støtte. Har sett på et par Denon forsterkere på HiFi klubben, og der er det en som støtter 4k 30fps, er ikke 30 litt lite?
Vis hele sitatet...
Størst sansynlig er det snakk om HDMI 1.4.
Det finnes flere forsterkere med hdmi v2.

Det burde du vurdere:
Yamaha 7.2 surround receiver RX-V779 (sort)


Yamaha 7.2 surround receiver RX-V679 (sort)


Desverre leveres disse med fm radio fremdeles. Det holder med DAB+ og internetradio. Ellers med høytallene får du sikker hjelp av hifiklubben eller soundgarden. De gir deg sikkert en demostrasjon om du tar med en film eller musikk.