Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1897
Hei,

Jeg fant ut i går at min Humblebundle konto var blitt hacket. MASSEVIS av spill som jeg har kjøpt, uten å legge kodene inn på Steam, har nå blitt tatt. I tillegg er EA kontoen min blitt spilt på. Det er ganske merkelig da jeg har forskjellig passord.

I går kveld kontaktet jeg EA Support og fikk beskjed om at kontoen min var logget inn på fra Russland. Merkelig nok var ikke e-mail eller passord endret...

Fikk rettet det opp igjen - HELDIGVIS!

Like heldig er jeg nok ikke med Humble-spillene jeg har kjøpt, de er nå tapt. Men, jeg har i alle fall helsa

Jeg bruker LastPass til å holde orden på passordene mine. Først så tenkte jeg at den kunne ha blitt kompromitert, men etter en lang chat med dem, kunne de forsikre meg om at det var kun min IP som har logget inn der det siste året.

Jeg har et spørsmål til dere, som sannsynligvis er mye flinkere på datasikkerhet enn meg; Hvordan kan de ha fått tak i passordene? De er forskjellige, jeg finner ingen virus eller rootkits på PCen og utøver generelt godt nettvett. Dvs. at jeg ser når en side ikke er det den utgir seg for.

Hva burde jeg gjøre nå? Jeg har endret alle passord på ALT av sider.

[IMG]http://i60.tinypic.com/140ydeu.png[/IMG]
Aktivitet på Battlelog, som ikke jeg har gjort

[IMG]http://i57.tinypic.com/102wao6.png[/IMG]
Heldigvis gratis!

Tenkte å legge ut bilder fra humble og Steam-profilen til synderen, men kommer ikke inn på noen av dem. (håper det har med å gjøre at jeg sendte inn forklaring av hva som hadde skjedd begge steder)
Samme skjedde med meg en gang. Googlet mailadressen min og fant den liggendes på et russisk forum - med passord. Min konto var ikke den eneste som lå der for å si det sånn
EA har dårlig kundeservice.
En Russer tok min EA konto også. Han "lurte" EA til å tru at han var meg og fikk da passordet mitt uten å ha godtatt sikkerhetsspørsmålene og kodene som kommer på mail siden han ikke hadde tilgang til mailen min.

Jeg fikk tilbake kontoen fra EA ganske fort når de fikk se samtaleloggen Russeren hadde med EA som lå i mailen min og jeg ga de kodene som lå i mailen.

Ser at du har mange av "vennene" jeg hadde når Russeren tok over min konto.
Fikk mail adressen og alt til denne Russeren jeg. Alt lå inne på origin kontoen min.

Men jeg endret passord på alt og etter dette har jeg ikke merket noe mer fra de.
Møtte samme fyr i en BF4 fight faktisk og han var sint for at jeg fikk tilbake min konto :P
Sist endret av Nikon01; 14. februar 2014 kl. 12:47.
N@D
Trådstarter
2 0
Det har ikke møtt opp noen sinte russere hjemme hos noen av dere? BRA!

Jeg kan skjønne at de lurte EA, det er en ting, men Humble Bundle kontoen min skjønner jeg ikke. Det er vel en av de tingene man aldri får vite...

Han som stjal Steam-kodene mine het "Sviaeper". Brukeren hans er ikke lenger å finne på Steam.

EDIT: Ser nå at det gamle passordet mitt ligger ute på vk.com sammen med mailen. (Og de folka får holde OL?)
Sist endret av N@D; 14. februar 2014 kl. 13:16.