Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1274
Hei Freaks!

Kjøpte meg en ny laptop i går, og ville kryptere den. Så jeg lastet ned DiskCrytor og begynte og kryptere (AES - Kryptering) - Når kryteringen var ferdig - slo jeg av pcn - og nå, vil den ikke starte opp. Når jeg slår på pcn kommer det opp en Automatisk reparasjon, som failer. Etter at denne automatiske reparasjonen failer så får opp en screen som sier så mye som ; Automatisk reparasjon kan ikke reparere PCn - velg avanserte alternativer hvis du vil prøve andre alternativer for å reparere PCn, eller velg avslutt for å slå av. og en link til en loggfil.

Kan noen forklare meg litt hva som skjer?
Er det noen måte og fikse dette på?

Håper på at det er noen her som kan hjelpe på en eller annen måte.
Det å kryptere OSet er vel ikke særlig lurt? =D
Trådstarter
8 0
tydeligvis ikke - LOL
Har du lagd en live cd?
As DiskCryptor's makers suggest, you should create a bootable Windows disk (LiveCD) with DiskCryptor, using the company's instructions, before encrypting your Windows drive. That way, if you run into booting problems later, you can insert the disc and use the included DiskCryptor utility to decrypt the drive with your password. (If you don't perform this step, you won't be able to retrieve your files.)
Vis hele sitatet...
Trådstarter
8 0
Nei... det har jeg ikke gjort. Skulle nok lest litt mer før jeg kastet meg ut i det
Det å kryptere OS'et er problemfritt med TrueCrypt iallefall. Bruker TrueCrypt på alt som jeg mener bør beskyttes her og det fungerer problemfritt på rundt 20 forskjellige harddisker. http://www.truecrypt.org/