Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1675
Hei,

Jeg trenger hjelp innenfor backtrack, og ja, jeg er skid.

Jeg har altså installert backtrack, og bruker Virtualbox. Problemet mitt dukker opp ved flere områder, men hovedproblemet er at jeg ikke får opp noen form for wlan eller mitt eget interne kort. Jeg skriver airmon-ng, men får ikke opp noe interface, chipset eller driver.

Jeg ser også på innstillinger -> USB - at kortet ikke står oppfør der..

Jeg har et Atheros AR9485WB, og jeg har lest at så og si alle atheros kort skal fungere under "linux", selv om det ikke er mitt opprinnelige os, som er win8.

Jeg har lest flertallige timer med dokumentasjon, og skjønner ikke helt om det er noe patch eller om jeg må laste ned aircrack.. Jeg forstår at jeg må fortsette og lese, men jeg håper på at noen kan guide meg videre på veien.

Om jeg ikke har nevnt noe, vennligst spør, da jeg er usikker på om jeg har glemt å oppføre noe viktig info..


PS.

Jeg er tålmodig, og vil gjerne ha en norsk mentor om noen er villig.


Edit: Når jeg skriver cfconfig, får jeg opp blant annet link encap -> ethernet.
Sist endret av wayblood; 7. februar 2014 kl. 06:47.
Jeg anbefaler å gå over til VMware. Jeg har hatt mye bedre erfaring med dét enn med Virtualbox.
Tror jeg måtte laste ned noe som hette extension pack for virtualbox for at virtualbox skulle detektere mitt usb-nettverkskort som for øvrig er alfa-awus036H

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j...60799247,d.Yms

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...60799247,d.Yms
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg anbefaler å gå over til VMware. Jeg har hatt mye bedre erfaring med dét enn med Virtualbox.
Vis hele sitatet...
Jeg skal faktisk prøve å bruke VMware en stund, da jeg har sett mange positive sider med det. Så takk for tipset

Sitat av villniss Vis innlegg
Tror jeg måtte laste ned noe som hette extension pack for virtualbox for at virtualbox skulle detektere mitt usb-nettverkskort som for øvrig er alfa-awus036H

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j...60799247,d.Yms

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...60799247,d.Yms
Vis hele sitatet...
Men jeg skal ikke bruke usb kort? Jeg vil jo gjerne bruke det integrerte.
Sist endret av wayblood; 7. februar 2014 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wayblood Vis innlegg
Jeg skal faktisk prøve å bruke VMware en stund, da jeg har sett mange positive sider med det. Så takk for tipset



Men jeg skal ikke bruke usb kort? Jeg vil jo gjerne bruke det integrerte.
Vis hele sitatet...
Det integrerte kortet virker ikke med virtualbox.Mitt integrerte atheros-kort virker f eks ikke med virtualbox-Dog virker det integrerte kortet bra om jeg f eks starter en backtrack med live-cd i den samme pc-en eller booter backtrack fra en minnepinne.
Aha... Vil jeg teoretisk få bedre resultater med vmware eller er det dødt med disse programmene?

Jeg har testa vmware nå, og får samme resultater.."System information disabled due to load higher than 1.0" Jeg sjekker CPU prosesser ved å skrive "W" eller "top", men vet jeg ikke hva jeg skal se etter. Har testa å avslutte alle prosessene, "kill", men når jeg skal taste inn airmon-ng for å sjekke om interfacen kommer opp så vises fortsatt ingenting. Er kortet mitt kompatibelt?? Jeg skjønner ikke hva mine neste steg er..
Sitat av wayblood Vis innlegg
Aha... Vil jeg teoretisk få bedre resultater med vmware eller er det dødt med disse programmene?

Jeg har testa vmware nå, og får samme resultater.."System information disabled due to load higher than 1.0" Jeg sjekker CPU prosesser ved å skrive "W" eller "top", men vet jeg ikke hva jeg skal se etter. Har testa å avslutte alle prosessene, "kill", men når jeg skal taste inn airmon-ng for å sjekke om interfacen kommer opp så vises fortsatt ingenting. Er kortet mitt kompatibelt?? Jeg skjønner ikke hva mine neste steg er..
Vis hele sitatet...
Det er vel egentlig bare wifi med det integrerte kortet som ikke funker med virtualbox. Har ikke prøvd vmware-men er muligens bedre det. Vet dog ikke om vmware støtter bruk av integrert wifi-kort.

Om du har dvd-mulighet på pc-n så er en enkel måte å sjekke om det integrerte kortet støttes out-of the box av backtrack r3 å brenne backtrack r3 iso-filen på tom dvd med imgburn eller annet brennerprogram. Boot så pc-n fra dvd-n og tast iwconfig i terminalen. Da bør det dukke opp som wlan0 eller lignende. Gjør det ikke det mangler drivere.

Dukker kortet opp som wlan0 kan man for å se om det støtter "injection" gjøre
aireplay-ng -9 wlan0
Sitat av villniss Vis innlegg
Det er vel egentlig bare wifi med det integrerte kortet som ikke funker med virtualbox. Har ikke prøvd vmware-men er muligens bedre det. Vet dog ikke om vmware støtter bruk av integrert wifi-kort.

Om du har dvd-mulighet på pc-n så er en enkel måte å sjekke om det integrerte kortet støttes out-of the box av backtrack r3 å brenne backtrack r3 iso-filen på tom dvd med imgburn eller annet brennerprogram. Boot så pc-n fra dvd-n og tast iwconfig i terminalen. Da bør det dukke opp som wlan0 eller lignende. Gjør det ikke det mangler drivere.

Dukker kortet opp som wlan0 kan man for å se om det støtter "injection" gjøre
aireplay-ng -9 wlan0
Vis hele sitatet...
Suverent, skal få det testet. Takker å bukker
Sist endret av wayblood; 7. februar 2014 kl. 19:51.
Angående vmware+integrert nettverkskort+backtrack så skal det ifølge Google funke om innstillingene for "Network" i vmware settes till NAT

eth0 vil da bli det trådløse interfacet

http://www.techrepublic.com/forums/q...using-vmware/#.
Sitat av villniss Vis innlegg
Angående vmware+integrert nettverkskort+backtrack så skal det ifølge Google funke om innstillingene for "Network" i vmware settes till NAT

eth0 vil da bli det trådløse interfacet

http://www.techrepublic.com/forums/q...using-vmware/#.
Vis hele sitatet...
Har på NAT, men får fortsatt ikke opp noe som helst under interface.
Sitat av wayblood Vis innlegg
Har på NAT, men får fortsatt ikke opp noe som helst under interface.
Vis hele sitatet...
hm, i linken fra techrepublik står det at man i terminal skal kjøre kommandoen

Kode

start networking
Etter at man har satt vmware i NAT modus.

Hva viser kommandoene

Kode

ifconfig -a
samt

Kode

iwconfig
som output etter at du har gjort ovenstående?
(Er pc-n tilkoblet nett via windows test å koble fra dette)
Når du bruker NAT i slike programmer får du ikke et trådløstkort i VM'en din, men et ethernetkort. Du får derfor ikke satt kortet ditt i monitormode og packet injection vil ikke funke. Det jeg bruker til dette er et alfa awus036h usb kort koblet til VM'en, funker som bare det.