Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1649
Hei!
Jeg kunne tenkt meg å få noen anime serie forslag. Jeg er ute etter noe sånn naruto/metal alchemist -ish, en serie som jeg blir godt "kjent" med karakterene, noe fantasy. Helst ikke noe robot anime.

Håper det var spesifikt nok
Rozen Maiden<33
Bleach/fairy tail?
Omtrent samme greia!
Animert av samme folka som Naruto.
Takk for svar, skal sjekke de ut!
Hajime no Ippo, Clannad og One Piece er de beste seriene jeg har sett.

Hajime no Ippo: Handler om skolegutten Ippo som blir bokser, ikke noe fantasy men jævlig bra serie.
Clannad: Handler om livet til Tomoya og Nagisa som treffer hverandre, utrolig bra serie, med en slant fantasy i slutten.
One Piece: Fantasy, skal finne One Piece som er skatten etter siste Piratkongen, utrolig bra.
Sist endret av xcitu; 21. februar 2012 kl. 19:58.
One Piece, ser fortsatt på etter 536 episoder Ellers er Hellsing og devil may cry å anbefale
Sitat av votten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk takk, der fikk jeg en ny serie å se på!
Neon Genesis Evangelion (Ja, der er massive mechaer i den serien, men det er ikke hovedpoenget )
Samurai Champloo.
Ellers må jeg bare anbefale den nydelige, korte animeen: "Catsoup". Nydelig!
Har sett en del og her har du en liten liste med anbefalinger:
Death Note - Yagami Light er en veldig talentfull og smart student som lever et helt vanlig liv. Så plutselig en dag finner han en skrivebok hvor det er skrevet Death Note på framsiden, det viser seg at de han skriver navnet på i boken dør og Yagami setter seg som mål å utslette all "ondskapen" i verden, koste hva det koste vil. Veeldig bra serie.
Samurai Champloo - To veldig gode samuraier slår seg sammen med en jente for å hjelpe henne å finne en viss person. Veldig bra slåssing, artig og god story, tegnekvalitet er superb osv.
History's Stronges Disciple - Kenichi - Handler om en gutt som ikke er særlig atletisk av seg og sliter dermed på skolen. Helt til han en dag møter Miu og blir med i dojo'en til bestefaren som innehar noen av de beste fighterne i hele verden og han blir disippelen deres.
Code Geass: Lelouch of the Rebellion - Veldig bra serie som handler om en gutt i Area 11(Japan) som er underlagt det "Britiske Imperiet" og han får tildelt en kraft som gjør at han kan kontrollere andre(Med visse begrensinger). Liker ikke mecha(roboter) noe særlig selv, men denne serien er såpass god at du ikke kommer til å bry deg om det etter en stund. Finnes en sesong 2.
Air Gear - Ikki er en gutt som lever med søstrene(?) sine. Han blir fascinert av noe som kalles Air Trek, rulleskøyter bare i überdeluxe-versjon. Og han setter seg som mål å bli den beste.
Rosario to vampire - Morsom komedie som handler om Tsukune Aono som ved et uhell starter på en skole for overnaturlige vesener som skal lære seg å eksistere sammen med mennesker. Der måter han Moka som er en vampyr osv.
Bleach - Som andre har nevnt så er Bleach veldig relevant om du vil ha noe lignende Naruto. Handler om Kurosaki Ichigo som har visse evner som gjør det mulig for han å se spøkelser(ikke hva serien handler om!). Han blir ihvertfall en Shinigami som er en slags dødsgud som beskytter menneskeheten mot Hollows. Serien er veldig lang, mer en 300 episoder og er fremdeles ikke ferdig. Anbefales på det sterkeste, blir bare bedre og bedre, så nettopp siste episode og den var brilliant
Trigun - "Vash, The Stampede" er verdt 60 billioner dollar for den som ta han, død eller levende. Med slik en pris på hodet sitt så er det veldig mange som leter etter han, i tillegg til at mange frykter han. Men han er en vanskelig mann å få tak i, og får man først tak i han så spørs det hva man kan klare å gjøre mot han. Komedie & action
Vis hele sitatet...
Husk å ikke forkast en serie fordi du i begynnelsen ikke liker tegnemåten. Har selv gjort det noe ganger og når jeg nå i ettertid har gått tilbake og prøvd å se de igjen så innser jeg hvor genial mange av de er. Samme kan vel sier om selve storyen til en viss grad, gi serien noen episoder før du gir opp på den.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Tillater meg selv å quote meg fra en tidligere tråd. Anbefaler alle disse seriene!


Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Bortimot umulig for meg å fastslå hvilken anime jeg synes er best, men det må nok være en hvor man blir sterkt følelsesmessig knyttet til karakterene. Noen nevneverdige animer som er et must for meg ihvertfall:
Alle verdt å sjekke ut i min mening.
Vis hele sitatet...
Holder en knapp på One Piece. Lett å like personene i serien, og elsker moralen i mugiwara crewet! Zoro ftw!
Avatar: The last airbender
Virker som du liker ting med litt action, men samtidig gode personer.
Anbefaler Fate/stay night og Fate/zero. Fate/zero er mye bedre, men begge er gode.
D. Gray man.
Berserk.
Black Lagoon.
Darker than black.
Gungrave.
Kurozuka.
Soul Eater.

Du kan finne informasjon om alle på www.myanimelist.net/.
Sist endret av MonkeyMusic; 21. februar 2012 kl. 22:57.
Claymore

Serien er ikke så veldig lang, 26 episoder, men det er virkelig en fantastisk bra serie. Det er definitivt av de bedre animene jeg har sett og den er sykt kul. Anbefales på det sterkeste!
Fairy Tail
Shaman King
InuYasha
Death Note

Sitat av Wookie5 Vis innlegg
Fairy Tail
Shaman King
InuYasha
Death Note
Vis hele sitatet...
EDIT; Katekyo Hitman Reborn!
Tusen takk for alle svar, skal sjekke noen av dem ut
Før tenkte jeg på Death Note som ganske så..ja EMO!! Men etter at jeg så denne tråden, begynte jeg å se på serien, for å gi den ihvertfall en sjanse.
Jeg så nyss et par episoder og jeg må tilføye at jeg faktisk liker serien

Tittet innom Samurai Champloo og, og jeg var positivt overasket over hvor bra det var. God tråd, god tråd!