Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6060
Heisveis! Om 12timer går flyet mitt til Spania sammen med far og svoger, jeg er atten og funderer på om Spania oppererer med samme system som Norge med forskjellige aldersgrenser på det forskjellige utestedene?

Men får at dette ikke skal bli direkte om min spania tur, kan kanskje andre ha erfaringer med hvordan det fungerer igjennom resten av europa?

Prøvde å søke, men fant ingen tråder!
De fleste utesteder i Spania gir blanke i hvor gammel du er. Sprit, øl og drinker får du servert uansett om du er 10 eller 80.
Fleste steder har 18 årsgrense. Feriesteder (altså typiske turistfeller) har så godt som ikke aldersgrense.
Eneste stedet i Europa jeg faktisk har blitt spurt om legg er i england (Var 20 da så vet ikke hvordan aldersgrensen er der) men var blant annet i spania når jeg var 17 og ble aldri spurt om noe legg eller sett dumt på når jeg bestilte sprit osv. Og jeg ser ut som en dritt unge. (Blir ALLTID spurt om legg når jeg kjøper snus osv og nå er jeg 23... )
Etter min oppfattning er det nesten kun i Norge de faktisk sjekker legitimasjon før man drar inn på utestedene.
Det er ikke noe fast alder på utestHeder, det bestemmer eier. Den kan der i mot ikke være lavere enn aldersgrensen for alkohol. I Spania er den 18. HER kan du se minste alder for alkohol
Det er 18 års aldersgrense på alkohol, så da er sikkert grensen høyere, men det driter de i fordi de har funnet ut at de tjener mer penger på å drite i det.
Kjøpte øl i både Spania, Frankrike, Italia og Hellas da jeg var 13-15 år, dette var da på typiske strand-butikker.
(FYI, øllet var til mine foreldre)
Sist endret av PerPerPerPer; 16. januar 2012 kl. 20:04.