Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2643
For fire dager siden kom den etterlengtede oppdateringen av den alternative MSN-klienten aMSN. Versjon 0.95 har vært ventet i over et halvt år.

Den 25. desember kom de nye hjemmesidene opp sammen med den nye versjonen. Nytt i 0.95 er støtte for webcam, custom smileyer, forbedret støtte for filoverføring støtte for gruppesamtaler, bare for å nevne noen.

Dette gjør aMSN til en fullverdig utfordrer til MSN Messenger, i hvertfall for enkelte. Noen vil kanskje synes at utseendet blir for KDE-aktig eller rett og slett for uvant..

aMSN har i motsetning til MSN Messenger ingen reklame, og aMSN er laget for å være enkel å konfigurere. Blant annet så er det blitt svært enkelt å endre utseendet (skins) og legge til tilleggsfunksjoner (plug-ins).

Neste plan på steget er å legge inn støtte for sending og avspilling av stemmeklipp. I Linux må man ha siste CVS av TCL/TK for å få anti-aliasing av fontene, slik at de ikke ser helt herpa ut.

Sitat av Nichotin
jeg synes amsn er bra for min del, siden den banker msn messenger på alle områder jeg bryr meg om (jeg sitter ikke og spiller ludo på msn games mens jeg runker foran fjortisser fra deiligst)
Vis hele sitatet...
Screenshot av webcam-interfacet
Screenshot av hoved- og samtalevinduet
Screenshot av konfigurasjonsvinduet
Sist endret av mongeland; 29. desember 2005 kl. 02:31.
Du motsier egentlig deg selv, fantastisk. "Blir for KDE-aktig" og siden nevne TCL/TK? Da "blir det i så fall TCL/TK-aktig"!
All right, baby.
aMSN 0.95 endelig ute!!
Sitat av comicz
Du motsier egentlig deg selv, fantastisk. "Blir for KDE-aktig" og siden nevne TCL/TK? Da "blir det i så fall TCL/TK-aktig"!
All right, baby.
Vis hele sitatet...
Nei nei, han motsier seg ikke. Det nye utseendet er KDE kjørt gjennom rumpa på Tcl/Tk.
ikke for å ødelegge gleden, men jeg installerte aMsn 0.95 på maskinen til ei venninne for godt over en mnd siden. Det var dog ikke helt offisielt.
Du tenker ikke på CVS-versjonen som har vært ute veldig lenge?
Det der så veldig kos ut.
Sitat av Nichotin
Nei nei, han motsier seg ikke. Det nye utseendet er KDE kjørt gjennom rumpa på Tcl/Tk.
Vis hele sitatet...
Å føkk, høres negativt-homo-ut. Sant nok, men er ikke det kun dersom man legger inn GTK/QT-pluginen?

Sitat av mongeland
Du tenker ikke på CVS-versjonen som har vært ute veldig lenge?
Vis hele sitatet...
Haha! CVS-versjonen er ALLTID ute! Concurrent Version System! Vitsen er liksom at det er den versjonen akkurat NÅ, i dette øyeblikk dersom du sjekker ut latezt source, yo.
Jeg prøvde 0.95 nå på iBooken min (nyeste revisjon). Og jeg må si jeg ble ikke serlig imponert. Alt for kde aktig, tregt interface, og "halvdårlige" funksjoner.

Holder meg til Messenger For Mac jeg, sel vom den mangler en hel del. Den er ihvertfall rask, fint interface og de funksjonene den har (bortsett fra å sende filer) funker skikkelig
Sitat av comicz
Å føkk, høres negativt-homo-ut. Sant nok, men er ikke det kun dersom man legger inn GTK/QT-pluginen?



Haha! CVS-versjonen er ALLTID ute! Concurrent Version System! Vitsen er liksom at det er den versjonen akkurat NÅ, i dette øyeblikk dersom du sjekker ut latezt source, yo.
Vis hele sitatet...
Mente CVS'en av 0.94, yo.
Sitat av Dark
Jeg prøvde 0.95 nå på iBooken min (nyeste revisjon). Og jeg må si jeg ble ikke serlig imponert. Alt for kde aktig, tregt interface, og "halvdårlige" funksjoner.

Holder meg til Messenger For Mac jeg, sel vom den mangler en hel del. Den er ihvertfall rask, fint interface og de funksjonene den har (bortsett fra å sende filer) funker skikkelig
Vis hele sitatet...
Messenger for Mac? Hva er galt med deg, gutt? Legg inn Adium. Forøvrig er denne klienten mer aktuell på Linux-platformen.
mongeland: CVS-en til 0.94 ville også uansett endret seg omtrent hver fuckings dag Siden vi snakker om en "working copy" liksom...

Dark: Problemet med Messenger for Mac er jo at hverken cam eller noen ting funker. Skal du bare skravle, så er det jo grei, men...
Hurra for alle unix brukere
Hurra for alle Unix/ GNU/Linux-brukere! Vi har vår egen fantastiske Jabber-protokoll!
Offtopic: Nichotin, har prøvd Adium også, men der syntes jeg funksjonen med Growl og andre måter å varsle meldinger osv på var litt kronglete. f. eks. at jeg ikke fikk noe lyd om vinduet var åpent i bakgrunnen mens jeg surfet nFF, samme pokekr hvordan jeg confa.

Men det hører ikke til i denne posten vel
Syns fortsatt at brukergrensesnittet ser ekkelt ut..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Det som var med den gamle cvs versjonen var att den hadde alle plugins som skulle til for webcam, nudge og alt det virr varre der. Nå er det "built in" om jeg ikke tar helt feil ?. Joda. Bra nyhet for alle amsn brukere! . Kde3.5 med kopete har også "ny" webcam støtte nå.
Sitat av comicz
Hurra for alle Unix/ GNU/Linux-brukere! Vi har vår egen fantastiske Jabber-protokoll!
Vis hele sitatet...
Problemet er selvsagt at du bare finner GNU/Linux-"entusiaster" der. Sikkert fint når man skal diskutere GCC-output, men av og til må man komme i kontakt med noen som tror at IE = Internett.
Sitat av IvIoyner
men av og til må man komme i kontakt med noen som tror at IE = Internett.
Vis hele sitatet...
er jo safari som er internett... eller
Sitat av Digital Hybrid
er jo safari som er internett... eller
Vis hele sitatet...
art of deception iEAAAAAAAHHHH
Har den noe gaim 2.0 ikke har?
har de fjernet det tullet med at naar noen aapner opp et samtalevindu med deg at det vises hos deg? Var eneste grunnen for at jeg sluttet og bruke det
thomaseh: Det kunne du skru av i 0.94, og du kan fortsatt skru det av i 0.95.

fxxxed: tja, webcam-støtte?
Sitat av thomaseh
har de fjernet det tullet med at naar noen aapner opp et samtalevindu med deg at det vises hos deg? Var eneste grunnen for at jeg sluttet og bruke det
Vis hele sitatet...
Det har man kunnet skru av en stund i options et sted...
mora mi er blant de som tror at internett == IE ... har sånn halvveis klart å banke det inn i skallen på faren min at det ikke er sånn... Men for å ta noe mer on topic, så holder jeg meg nok til adium x inntil videre. Mulig jeg legger inn aMSN bare for å ha mulighet til å se webcam "in case of hot chicks with cam"... men... faan hvorfor kan de ikke bare få ræva i gir og få lagt til støtte for det i adium også da!?!?
Sist endret av atomet; 29. desember 2005 kl. 20:54.
Webcam-overføringa er vel det som er mest kryptert/vanskeligst å implementere så vidt jeg har skjønt. En ting jeg hvertfall ikke skjønner, er hvorfor MSN Messenger for Mac OS X ikke støtter webcam.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
er jo lynx som er internett... eller?