Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3354
I dag et er det et år siden vår kjære Suprnova gikk offline, og endelig har informasjon om hva som egentlig skjedde blitt lagt ut.

For å oppsummere historien:
Politiet raider ISP
Politiet konfiskerer serveren
Politiet drar hjem til karn som drev Suprnova
Politiet tar to av hans maskiner, noen dokumenter og annen data
Suprnova-karn venter i spenning og angst på hva som skal skje i saken
Saken droppet
Suprnova fortsatt offline

Les: http://www.suprnova.org/?op=showLong&aID=80
Virka som han (naturlig nok) blei litt rysta av hele hendelsen, så spørs nok om vi ser suprnova oppe igjen innen den nærmeste tida.
Enn så lenge så har vi jo newnova.org
Ministry of Love
sptz's Avatar
Tja newnova er jo et ganske nytt proskjekt, Der fortsatt www.thepiratebay.org som er den store mainstream torrent trackeren. Må si jeg ikke husker om suprnova faktisk var større en det TPB er nå. Meget godt mulig den var det, men det er ikke så veldig mye man ikke finner der. Uansett artig å lese hva som faktisk hente i fjor.
Case closed. Enkelt og greit!
Private trackere er best
http://www.newnova.org/list_news.html finnes jo. Ser ut til å være omtrentlig samme kodebasen som suprnova brukte. Er visst en kompis av Slonec som driver denne.
Jeg hadde vært nervevrak om jeg hadde vært i hans sko! At saken tok så lang tid er jo ganske nærvepirrende.

R.I.P
(L)Suprnova.org(L)
Tror kanskje politiet ble grepet av litt panikk, og hoppet da advokatene deres sa hopp. Litt som da Jon Lech Johansen ble saksøkt. Foreløpig(korriger gjerne om dette er feil) har vel ingen torrentsite-admin fått noe mer enn pes for drift av slike sider?
Sist endret av neuron; 20. desember 2005 kl. 22:13.
Sitat av r33l_Panda
Er det rart at han blir litt skvetten når det kommer masse politifolk på døra hans og rapper alle tinga hans? skjønner godt at han ikke har satt opp den sida igjenn. Videre synes jeg det er rart at saken ble henlagt, nå som piratkopiering er såpass i media. Men fint at det gikk bra for ham da.
Vis hele sitatet...
Rart? Karn er fra Slovenia, og det er ikke utenkelig at brudd på copyright ikke er noen kriminell handling der.
Kan du ikke ramse opp hele den slovenske loven for meg da? Mens du først er i gang
Vis hele sitatet...
r33l_Panda, ro deg ned.. Hva er det for noe usaklig piss å komme drassende med? Hvis du først skal disse Nicho for å engang nevne den slovenske loven, kan ikke du gjengi litt av den selv? Du trenger ikke å monge helt fordi du får litt motstand i et forum.
Sitat av r33l_Panda
Tenkte bare at når han forteller noe fra loven til ett land burte han også vise til den reele loven. Klikka ikke heeelt bare ble litt provosert.
Med mine beklagelser

PandaPower!
Vis hele sitatet...
Herre . Han fortalte ikke noe fra loven. Han sa at det ikke var utenkelig at brudd på copyright ikke er noen kriminell handling der.
saken er den at han aldri fortalte noe fra en spesifikk lov. Han spekkulerte i om det kunne være tilfellet. Stor forskjell
mininova er jo en side som er tilfallende meget lik slik suprnova var før den ble stengt. Men at det som skjedde, skjedde kom jo ikke akkurat som en bombe. Regnet med det var noe slikt da den ble tatt ned..

Pussig at Politiet kan komme på døra, røske med seg alt av datautstyr, masse dokumenter og lignende for så å levere de tilbake, og si "glem det, det var ikke noe".. Jeg hadde kommet til å søkt erstatningskrav.
www.mininova.org var jo rundt en liten stund før suprnova.org ble stengt, og den siden er jo oppe den dag idag. Eneste som skjedde når suprnova.org ble lagt ned var at flere sub-nova sider dukket opp. Er som å kutte hode av en flerhodet slange, chopper av et hode, så dukker 3 nye opp.
Det er sprøtt hvor mye myndighetene bruker skremselsmetoder for å tvinge folk til ting det ikke er lover for. Som i dette tilfellet. Samme gjelder også mange av RIAA sine saksøkinger av privatpersoner. Maktmisbruk på sitt beste.
Sitat av q_Werty
Det er sprøtt hvor mye myndighetene bruker skremselsmetoder for å tvinge folk til ting det ikke er lover for. Som i dette tilfellet. Samme gjelder også mange av RIAA sine saksøkinger av privatpersoner. Maktmisbruk på sitt beste.
Vis hele sitatet...
Du virker overrasket...?
Mininova, torrentspy og piratebay fungerer jo ypperlig for public torrents så jeg vil ikke si att suprnova var ett så stort tap, supernova som det het før ble jo lagt ned lenge før suprnova så jeg hadde ikke turt å ha den oppe selv.

Jeg bruker selv private trackere som jeg liker bedre.
Var jo ihvertfall bra for ham at saken ble henlagt da
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av spetznaz
Tja newnova er jo et ganske nytt proskjekt, Der fortsatt www.thepiratebay.org som er den store mainstream torrent trackeren. Må si jeg ikke husker om suprnova faktisk var større en det TPB er nå. Meget godt mulig den var det, men det er ikke så veldig mye man ikke finner der. Uansett artig å lese hva som faktisk hente i fjor.
Vis hele sitatet...
thepiratebay drukner jo i dårlige og tvilsomme torrents, i tillegg til HAUGEVIS med leechere..
mininova.org er ikke så værst.. men det er kun i ytterste nødstilfellet jeg må ty til den, f.eks viss det ikke er kommet scene-rls av 7th heaven:P
Bruker heller mininova enn TPB ja. Bedre S/L ratio der.