Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8406
Som bildet viser er venstre del av skjermen gjennomsiktig mørkere enn resten. Dette skjedde i dag og TV'en er noen år gammel.

Den delen på venstre side blinker i ny og ne.

Noe jeg kan prøve å gjøre for å fikse det?



https://imma.gr/81111x8e24c
Sist endret av Daaaaaaaa; 29. juli 2019 kl. 18:44.
Hvilket merke og hvilken modell er TVen? Når det blinker, blinker det til normal lysstyrke? Er kanten pixel-skarp, eller uklar?
Ville tatt skjermen tilbake hvor den er kjøpt, vist dem feilen.. også får du nok en ny skjerm.
Trådstarter
Tipper den er 3-5 år gammel. Panasonic. Skal sjekke modellnavnet senere.

Kantene er fine, det er kun en 10-cm del av venstre side som er mørkere. Den har ikke blinket siden jeg skrudde den på, så er usikker på om den går tilbake til normalt.

Kan ikke se noen pixelfeil.
Feilen ser omtrent lik ut som en skjerm jeg hadde hvor deler av baklyset sluttet å virke. Tok bilder, sendte til forhandler og endte med å få ny
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Daaaaaaaa Vis innlegg
Tipper den er 3-5 år gammel. Panasonic. Skal sjekke modellnavnet senere.
Vis hele sitatet...
Om den er under fem år gammal er det typisk reklamasjonssak. Kontakt seljar og fortell om feilen, og at du vil reklamere.
Kan også evt være at du har brent in bildet av noe. Rein gjetting men blir det ikke bedre iløpa 2 dager så få den fiksa
Trådstarter
Flimringen på venstre side er sidelengs og fyller som regel ikke hele siden som er mørk. Det varierer hvor mye det dekker, av og til hele i et halv sekund.. andre ganger en centimeter. Men alltid hele bredden. Det virker som om den følger lyden fra TV'en, nesten som lyset på et dansegulv når musikken spilles.

Modellen er Panasonic TX-48CW304. Kjøpte den på Elkjøp.


https://gfycat.com/amp/rapidflashyki...ing-screen-gif

Litt rot med sist post. Men det kan minne om bildet som er vedlagt.
Sist endret av Daaaaaaaa; 30. juli 2019 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.