Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2718
Heisann, kjøpte en acer aspire gx781 billig til en kompis pga bra skjermkort og prossesor. Det jeg lurer på er vilken ssd og vilken ram brikke burde jeg kjøpe. ( må det være samme type ram eller kan det være alt innenfor ddr4? ) er 8gb ram på pcen fra før av, vil minimum ha 16gb.
har et budsjett på 2500,-
Åpne den opp og ta en kikk. Ser ut som om at hovedkortet har to mineplasser, antar at den da kommer med 1x8GB modul, ikke værre enn å kjøpe et til som matcher. Men det kan jo være at den kommer med 2x4GB og det ikke er flere ledige plasser.

Du er sikker på at du faktisk tjener noe på mere minne? Hadde heller lagt penger i en SSD om den ikke har det.
Enig med Fekillix, 8GB skal holde. MEr verdi per krone å kjøpe en større SSD. Men om du vil bytte begge så har Crucial en fin søkemotor for dette. Den søker seff bare i egne produkter, men jeg er godt fornøyd med mine crucial komponenter.