Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1177
Jeg har en data på mitt soverom med en hardisk full av filmer.
I stuen har jeg en 55" TV av denne typen.


Det jeg ønsker er å få tilgang til hardisken min via TVen. Noe som må skje via det trådløse nettverket i huset. Vet jo at det går ann å dele felles mapper med andre PCer i huset, men er det mulig med en TV? Jeg vil finne denne delte mappen på TVen og deretter avspille filmen jeg vil. Er dette i det hele tatt mulig uten å måtte flytte hele dataen inn til stuen eller kjøpe en lang HDMI-kabel?
Jeg bruker plex til dette, funker fint. App på tv, og en App til pc.
Sitat av Yorke Vis innlegg
Jeg bruker plex til dette, funker fint. App på tv, og en App til pc.
Vis hele sitatet...
..og hvis TV-en ikke har en Plex-app tilgjengelig, kan du også streame Plex med Chromecast. Riktig nok så fungerte ikke dette så bra når jeg testet det ut siste (ca. 1 år siden), men det kan ha blitt bedre siden da.
Sant nok. Sjekka bare kjapt tv han linket til, Samsung. Samsung er det jeg har, og de har Plex. Når jeg får det på den gamle holken jeg har, så regner jeg med at det er tilgjengelig på nyere modeller og.
Trådstarter
Jeg fant ut men tok litt tid..

Samsung har noe som heter "Link.samsung.com" som er et program man innstallerer på PCen. Da kan man dele f.eks. en mappe med filmer via wifi-nettverket slik at TVen finner det. Nå trenger jeg kun logge meg på samsung-kontoen på TVen og finne mappa med alle filmene. Enkelt og greit.
sette opp ums \ ps3mediaserver på pcen og streeme via dnla på nettverket