Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1725
Hei!

Forsøker nå å sette Zyxel ruteren jeg har opp slik at den går direkte gjennom mullvad vpn. Har søkt en del å funnet dette: https://mullvad.net/en/setup/ddwrt/ men er litt grønn kan man si.

Har også en TP-link: TL-WDR4300 som jeg ønsker skal være mulig å koble til uten vpn. Er dette mulig med tanke på at ruterne da er koblet i hverandre? La oss si at jeg får opp VPN på Zyxel ruteren, TP-link ruteren er da koblet til nett via Zyxelen..vil da TP-link ruteren også ha vpn?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Prøver du å sette opp Zyxel P-2813HNU-F3 til å opptre som OpenVPN-klient? Er det 2812 du meiner? Og tilfeldigvis den du har fått av telenor? I så fall - nei, neppe enkelt å få root på den.

Har du allereie DD-WRT på den? I så fall er det snakk om å følgje ein av utallige guider for å stappe inn openvpn-oppsettet, og rute trafikk.

Info mann. Vi er ikkje tankelesere!
Ja er en 2812. Har fått den av Direct Connect.

Beklager er helt blank på det her men hvilken info trenger du? Har nok ikk DD-WRT på den om det er noe jeg må fikse/legge inn selv så får google litt å lese meg opp på hva det er. Som nevnt, er litt grønn på det her.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av svaart Vis innlegg
Beklager er helt blank på det her men hvilken info trenger du?
Vis hele sitatet...
Utifrå det eg kan sjå får du ferdig OpenVPN-config fil frå mullwad, så då treng du sånn omlag ein dings med to nettverkskort som kan køyre OpenVPN, og rute trafikk. OpenWRT på ein ruter er døme på det.
Okey, ser her at : http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database TL-WDR4300 er støttet. Så jeg kjører denne firmwaren først. Får opp OpenVPN-Config filen til den så er det bare å kjøre på?

Finner fint lite om DD WRT til Zyxel ruteren så.
Hvis jeg ikke husker helt feil så støtter Zyxel P-2813HNU-F3 kun ipsec vpn tunnel, ofte er det tatt bort i software fra isp'en levere.