Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3415
Noen som kan bekrefte at hvis man tar tusj over svenke bokser, så blir de godtatt? Ranvik sin nettside er borte, så finner ikke etikketen der.
Noen som vet noen andre metoder?

Har undersøkt boksene, og eneste forskjellen er selvfølgelig strekkoden og fargen på strekkoden.
Skal du sitte og tusje alle svenskeboksene bare for 1 kr?
Hva skjedde med fyren? Vet at han kom i en krangel med Telenor etter å ha sluppet ut passordet til ruterne deres. Noen som vet hvor han er nå?
Sist endret av Vod0; 22. juli 2012 kl. 15:44.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Skal du sitte og tusje alle svenskeboksene bare for 1 kr?
Vis hele sitatet...
Nei, altså, når du sitter med over 100kr i svenskepant, og er 16 år uten jobb, så må man ty til slikt ;-)
Er bedre enn å kaste de.
Sist endret av 23732; 22. juli 2012 kl. 15:49.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hva skjedde med fyren? Vet at han kom i en krangel med Telenor etter å ha sluppet ut passordet til ruterne deres. Noen som vet hvor han er nå?
Vis hele sitatet...
Tro meg, han er ikke særlig langt unna
Altså.. Er et par som sa til meg at man kan pante svenske bokser/flasker nå, og jeg mener bestemt jeg prøvde med en svensk boks engang for å se, og det gikk. Jeg kan ikke bekrefte det, men kanskje du kan prøve først, så kan du bekrefte.l

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke kan gå snart egentlig, de tjener vel mer på at vi panter svenskebokser (som det er så mye av) enn at de må knuse det og gjøre om til små firkanter?
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Tro meg, han er ikke særlig langt unna
Vis hele sitatet...
Det er nok forskjell fra panteautomat til panteautomat, der jeg prøvde funket det ikke.
Før tok ikke panteautomater imot svenskebokser engang. Men etter hvert som det har kommet nye maskiner, får du levert bokser uansett hvor enn de kommer fra. Pant får du derimot ikke.

Med nye maskiner kommer det jo også ny teknologi, og som jeg har forstått det har panteautomat-produsenter tatt opp kampen mot nettopp det å klistre på/endre strekkoden på brusbokser. Du kan vel alltids prøve, men tror du skal holde på litt før du får til noe som fungerer
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Skal teste med tusj imorgen, så sier jeg ifra hvordan det går. Men skal ta det litt diskrè da, ta boksen(e) sammen med andre Norske bokser ;-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 23732 Vis innlegg
Nei, altså, når du sitter med over 100kr i svenskepant, og er 16 år uten jobb, så må man ty til slikt ;-)
Er bedre enn å kaste de.
Vis hele sitatet...
100 ? wow, jeg hadde heller ventet da, hvis det er det du anser som mye.

Sist jeg var i sverige pantet jeg bokser for 1400,-

Sitat av 23732 Vis innlegg
Skal teste med tusj imorgen, så sier jeg ifra hvordan det går. Men skal ta det litt diskrè da, ta boksen(e) sammen med andre Norske bokser ;-)
Vis hele sitatet...
Jeg har et par ganger langt boksene i feil pose her, men merker det iallefall fort på maskinen da det står "ingen pant" på de svenske boksene (gjelder hos Obs \ Rema \ Prix \ Kiwi i og rundt oslo), og det samme skjer dersom strekkoden på de norske er skadet.
Sist endret av AtXbYeA; 22. juli 2012 kl. 16:03.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan nok ikke fortelle noe, av ren respekt for fyren.
Likevel: jeg tror at når stormen legger seg, kommer han i havn.

Når det gjelder å forfalske etiketter:
Hva med å bare ta bilde / scanne en norsk boks for så å printe ut...?
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Kan nok ikke fortelle noe, av ren respekt for fyren.
Likevel: jeg tror at når stormen legger seg, kommer han i havn.
Vis hele sitatet...
Hvorfor stakk han?
Sitat av 23732 Vis innlegg
Hvorfor stakk han?
Vis hele sitatet...
Fordi han ble så lei av sånne brukere som deg.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det nytter ikke tusje, strekkoden må være lesbar.
Finn nummeret under strekkoden på en norsk boks og generer en EAN strekkode utifra det nummeret som du klistrer på boksen.
Er det noe sted på svinesund eller i nærheten der man kan pante mange bokser på en gang?
Frister lite å putte 500 bokser én etter én i en automat.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Er det noe sted på svinesund eller i nærheten der man kan pante mange bokser på en gang?
Frister lite å putte 500 bokser én etter én i en automat.
Vis hele sitatet...
De aller fleste butikker tilbyr å telle opp istedenfor å måtte sette inn i en automat, snakk med de som jobber der.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
De aller fleste butikker tilbyr å telle opp istedenfor å måtte sette inn i en automat, snakk med de som jobber der.
Vis hele sitatet...
Ikke at det tar så forferdelig lang tid uansett, jeg brukte vel ca 40minutter på de 1400,- jeg pantet for sist.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
40minutter på de 1400,- jeg pantet for sist.
Vis hele sitatet...
Grei timebetaling!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av woff Vis innlegg
Grei timebetaling!
Vis hele sitatet...
Er jo den vanlige timesbetalingen min da
Men denne gangen måtte du jo jobbe for pengene?
Sist endret av woff; 22. juli 2012 kl. 17:38.