Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3148
Jeg har no sett alt som har kommet ut av Heroes og syns det er en kjempekul serie. Jeg lurer på om noen har sett serier lik heroes, altså folk med "krefter". Takker for alle svar =)
Jericho
The 4400
Trådstarter
9 0
Takk ;D har sett the 4400, men ikke Jericho =) får håpe det er bra.
Jericho ligner da for all del ikke på Heroes, ingen har spesielle "krefter" i den serien. Men for all del, det er en av de beste seriene jeg noengang har sett, så Jericho anbefales den også.

Jeg vet ikke egentlig om andre serier lignede heroes utenom the 4400, men hvis du liker serier med litt "overnaturlige" ting, så tror jeg du vil like f.eks. True blood eller supernatural. ^^

Post her hvis du finner noe bra da.
Sist endret av Boo-Boo; 27. september 2009 kl. 02:32.
Trådstarter
9 0
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jericho ligner da for all del ikke på Heroes, ingen har spesielle "krefter" i den serien. Men for all del, det er en av de beste seriene jeg noengang har sett, så Jericho anbefales den også.

Jeg vet ikke egentlig om andre serier lignede heroes utenom the 4400, men hvis du liker serier med litt "overnaturlige" ting, så tror jeg du vil like f.eks. True blood eller supernatural. ^^

Post her hvis du finner noe bra da.
Vis hele sitatet...
Ja liker overnaturlige ting ;D Har sett alt av supernatural! En av de beste seriene. Skal kansje begynne å se på true blood, men syns det virker litt teit med vampyrer.
Sitat av askern Vis innlegg
Ja liker overnaturlige ting ;D Har sett alt av supernatural! En av de beste seriene. Skal kansje begynne å se på true blood, men syns det virker litt teit med vampyrer.
Vis hele sitatet...
Det syntes jeg også til å begynne med, men tro meg: det er en kjempeserie.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
True Blood er veldig bra i begynnelsen av første sesong, men blir gradvis dårligere. Kvaliteten blir ikke høyere i de neste sesongene enn den var når først sesong avsluttet. Det er i mine øyne kun verdt å se sesong en.

Har du sett Carnivàle? Den er veldig kul. Kan anbefales på det varmeste, bare synd at den ble avbrutt og ikke fikk en skikkelig slutt.
Trådstarter
9 0
Sitat av Mullah Vis innlegg
True Blood er veldig bra i begynnelsen av første sesong, men blir gradvis dårligere. Kvaliteten blir ikke høyere i de neste sesongene enn den var når først sesong avsluttet. Det er i mine øyne kun verdt å se sesong en.

Har du sett Carnivàle? Den er veldig kul. Kan anbefales på det varmeste, bare synd at den ble avbrutt og ikke fikk en skikkelig slutt.
Vis hele sitatet...
Har ikke sett Carnivale. Kan jo alltid sitte det på nedlasting^^
stargate? =p der har du mye å se hvertfall.
Hva med Farscape? Tidenes scifi-serie.
Sitat av Kreft Vis innlegg
Hva med Farscape? Tidenes scifi-serie.
Vis hele sitatet...
Farscape var bra

Battlestar Galactica kan anbefales.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liker du Heroes, liker du som oftest The 4400 også. Men siden du allerede har sett den er det ikke så mye hjelp i. Ville ikke si at Jerico er så utrolig lik, men grei nok det er den. True Blood er det forsåvid veldig ulike meninger ute å går om. Jeg for min del sybnes den begynner ganske bra, men faller i kvalitet for å så komme opp og blir bare bedre og bedre. Sesong to er forsåvidt awsome! Annbefales virkelig. Har ikke noen spesielle serier å komme med som kan minne om heroes, men skal tenke på. Eller en serie som er verdt en titt innenfor temaet er Dark Angel, selv om første sesongen er ganske tam, kan andre sesongen ha noen av de elementene som gjør Heroes så bra i seg.
Sist endret av Ehtram; 5. oktober 2009 kl. 23:46.
Om du liker Heroes kommer du til å digge Fringe. Har begynt på sesong tre nå. Drit spennende
Sitat av Suzanne elita Vis innlegg
Om du liker Heroes kommer du til å digge Fringe. Har begynt på sesong tre nå. Drit spennende
Vis hele sitatet...
Nå har vel Fringe akkurat startet på sesong 2 da Men jo Fringe er rett og slett genialt.
Prison Break er en veldig bra serie anbefller den. Men vet ikke om den likner på Heroes thow...
Supernatural!
Buffy - The Vampire Slayer

Sarah Michelle Gellar som kicker ASS = HAWT!!! <3

(og Supernatural er, som sagt tidligere, også veldig fett!)
Sist endret av buffyfan84; 6. oktober 2009 kl. 16:58.
har en liten følelse av at det ikke er så veldig mange som har sett "Taken" fra 2002. dette er en sci-fi 10episoders serie.
10 episoder, alle varer i 1 time og 30 min. fantastisk spennende.
Sitat av buffyfan84 Vis innlegg
Buffy - The Vampire Slayer

Sarah Michelle Gellar som kicker ASS = HAWT!!! <3

(og Supernatural er, som sagt tidligere, også veldig fett!)
Vis hele sitatet...
Buffy likt Heroes? Har du sett Heroes?
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Nå har vel Fringe akkurat startet på sesong 2 da Men jo Fringe er rett og slett genialt.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare kommentere at du føler at Fringe er genialt. Ja, alle har jo sin egen mening.. Men Fringe er ikke et hakk likt heroes, og det inneholder kun dårlige skuespillere. (John Noble er et unntak pga sitt eldre arbeid) Men skuespillere som Anna Torv vil jeg iallefall si at er hva som ødelegger ALT hun kommer inærheten av. Serien er så langt fra genial som du kommer.. Det er som å sammenligne Pepsi med Cola, når du tar genial og fringe i samme setning.


Tilbake til trådstaters spørsmål om serier som Heroes.. Det er ikke mange serier som har akkurat det samme konseptet som Heroes, men du kan prøve

The dead zone
Pushing Daisies
Kyle XY
(Kyle XY har blitt betydelig dårligere den siste sesongen)
Sist endret av Apu; 12. oktober 2009 kl. 12:36.
Disse er kanskje litt lenger ifra heroes enn du ønsker, men:
The Lost Room - serie om magiske objekter som gir eieren special abilities
Warehouse 13 - Noe av det samme som over, men alikevel endel anderledes

Dead Zone og Pushing Daisies som Apu foreslår er også veldig bra
Sist endret av reallife; 12. oktober 2009 kl. 13:23.
Smallville?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av tafsern Vis innlegg
Buffy likt Heroes? Har du sett Heroes?
Vis hele sitatet...
Ja faktisk!
Og sier ikke at seriene er veldig like, men Buffy er også en serie som inneholder folk med krefter. Slayers, hekser, osv.
Mutant X veldig bra serie Anbefales som du liker supernaturel stuff.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
9 0
Takk skal dere ha for mange gode tips =) Har sett en god del no, blant annet: Smallville, kyle xy, litt fringe osv =)
Seriøst..? Er det ingen som har nevnt den britiske (eller australske?) serien "Misfits" eller "The Misfits"?)?
Er samme greia som Heroes - ungdommer får plutselig krefter, og strever med å leve med de i hverdagen. I tillegg er det noe annet mystisk og ondt som "jager", de alle har til felles. Faktisk ikke så værst en serie! Ganske morsom også!

Til nå har det bare kommet 6 episoder. Er ganske ny, og har sikkert hatt vinterpause eller noe.
Sist endret av Lachrymology; 26. desember 2009 kl. 04:16.
Ah dam, endelig fant tråden så er Misfits nettopp blitt anbefalt. Enig med alt Lachrymology sier, foretrekker den langt over Heroes som blir litt for over the top for min del
Sesong 1 ble nettopp ferdig, er bare de 6 episodene. Hver episode varer 50~min, og historien utvikler seg langt raskere enn Heroes hvor ja, ting tar tid...
Sitat av Apu Vis innlegg
Jeg må bare kommentere at du føler at Fringe er genialt. Ja, alle har jo sin egen mening.. Men Fringe er ikke et hakk likt heroes, og det inneholder kun dårlige skuespillere. (John Noble er et unntak pga sitt eldre arbeid)
Vis hele sitatet...
Her maa eg protestere paa formuleringen. John Noble spiller veldi godt i denne serien, ikkje bare i tidligere roller. Resten av skuespillerene er rimelig laber ja, men serien er likevel genial.
Nå er dem ikke akkurat i samme gate som Heroes, men "Eureka" kan kanskje være noe å sjekke ut.
Jeg pleier å beskrive den som X-files for fjortisser, hehe. Litt mysikk, masse effekter og en lame-ass story. Litt sånn som f.eks. Buffy. Bra serier hvis du ikke bryr deg om en kul story, på en måte.
(Selv spyr jeg av Buffy o.l.)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
9 0
Takk skal du ha Lachrymology Håper den er bra!
Dexter har en nesten overnaturlig evne til å forbløffe meg hver episode
Sist endret av Tengel; 3. januar 2010 kl. 04:34.
Nå er det flere år siden, men jeg tror du burde sjekke ut Roswell. Det gikk på Tv2 om ettermiddagene for flere år siden. Syntes det var kjempespennende. Er noe med ørken-omgivelsene som gir en koselig stemning. ^^

Det handler om 3 søsken som er aliens forkledd i menneskekropper som søker etter opprinnelsen sin eller noe i den duren. Mener de hadde forskjellige krefter. Blant annet healing...

Tror faktisk jeg selv skal laste ned sesongene, for det var en meget spennende serie!..

http://www.imdb.com/title/tt0201391/



Forresten, Fringe suger pikk. De første episodene var lovende, men så bare ble alt helt urealistisk og teit. Dårlig skuespill er det i tillegg.
Sist endret av Kenshi; 5. januar 2010 kl. 08:03.
Trådstarter
9 0
Lastet ned Roswell og det virket ganske spennende ! Får håpe det er bra! Takk skal du ha =)
Kan anbefale "The dead zone" 6 sesonger lang serie , skrevet av Stephen king.

Serien handler om en Jhonny smith , som våkner etter en koma etter 6 år. "dødsonen" i hjernen hans er aktivert , og om han rører et objekt eller en person får han visions om fremtid eller fortid.

Skikkelig spennende serie.
http://www.imdb.com/title/tt0281432/
Jeg likte også Heroes.

Anbefaler forøvrig:

Supernatrual
Smallville (9 sesonger, så du har nok en del å se)
Doctor Who(2005)
Torchwood(da må du nok se litt doctor who først, da dette er en spinoff)
Syns det er spesielt at ingen har nevnt Invasion enda, og Surface. De er mega, finn en trusted torrent fra tpb jeg brukte det og gikk fort