Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375994
Veldig god skildring av ABB minuttene før han går ombord på båten til Utøya.

Blir blant annet nevnt at ABB bærer våpenet i en grønn pose!? Det må da vekke litt oppmerksomhet om en politimann kommer valsende med et automatvåpen i en kiwi pose?

EDIT: "Jeg ser han er på vei opp til bilen sin igjen med våpenet, der han skjuler det i noen grønne plastposer."
"Sønnen hadde samtidig registrert at den drapssiktede bar om bord en stor, svart kasse." Hva kan denne kassen være for noe?
Sist endret av StianLie; 25. juli 2011 kl. 05:44.
http://www.mediafire.com/?x8xq7f9b4wr7ydo - Filmen han lastet opp på youtube for de som ikke har sett den enda.
Bare det han nevner om party, politi-drakt med distinksjoner og det hele. To linjer, side 1470. Dog har jeg fokusert på aksjons-delen, ikke ideologi-delen.

Sitat av noy Vis innlegg
@ Jotun
Lol, har ingen planer om å laste den ned heller . Målet mitt er å bli den eneste i Norge som ikke har lest den :P
Vis hele sitatet...
Vel, jeg er han som ikke har sett LotR ennå, så jeg vet hvordan du kommer til å føle deg... hhmm

Sitat av StianLie Vis innlegg
Veldig god skildring av ABB minuttene før han går ombord på båten til Utøya.

Blir blant annet nevnt at ABB bærer våpenet i en grønn pose!? Det må da vekke litt oppmerksomhet om en politimann kommer valsende med et automatvåpen i en kiwi pose?

EDIT: "Jeg ser han er på vei opp til bilen sin igjen med våpenet, der han skjuler det i noen grønne plastposer."
"Sønnen hadde samtidig registrert at den drapssiktede bar om bord en stor, svart kasse." Hva kan denne kassen være for noe?
Vis hele sitatet...
Eksplosiver og ammo antageligvis... begge deler skal være funnet på øya i etterkant.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 05:44.
Øh, jeg vet ikke en gang hva LotR er for noe jeg da. Eneste grunnen for at jeg ikke har lastet ned manifestet hans er at jeg ikke har behov for å gå inn på flere "forskningsprosjekter", sommerferien er snart over og da fins det ikke tid for slik hobby

A - lord of the rings triologien - den har jeg derimot sett --mange ganger--

Øh, hvis det var den du siktet til da - første som dukket opp på google
Sist endret av noy; 25. juli 2011 kl. 05:57.
Vi klarte tilfeldigvis å komme oss med en båt som gikk om lag klokken 17. Dette var samme båten som drapsmannen tok ut igjen, forteller Are Tomasgard.

Da båten med far og sønn Tomasgard la til ved fastlandet, sto Anders Behring Breivik i registreringsteltet.
Vis hele sitatet...
Med andre ord - de tok båten fra Utøya ca. kl 17. ABB tok igjen den samme båten til Utøya. Båtturen tur - retur og et stopp for å slippe av og på passasjerer må nok ta betydelig tid. Det kan tyde på at skytingen startet ganske nære tidspunktet i politiloggen, og at DB tar feil.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Tidsplan 4.0:



Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

Vis hele sitatet...
Det der er jo på onsdagen 20. juli? så hvorfor har du satt det på fredag 22.?
Sitat av funkes Vis innlegg
Med andre ord - de tok båten fra Utøya ca. kl 17. ABB tok igjen den samme båten til Utøya. Båtturen tur - retur og et stopp for å slippe av og på passasjerer må nok ta betydelig tid. Det kan tyde på at skytingen startet ganske nære tidspunktet i politiloggen, og at DB tar feil.
Vis hele sitatet...
Godt sett... da har han her rukket mye på en halvtimes tid:
- Jeg tok mellom fire og fem turer. Etter det ba politiet meg om å slutte, sier han.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2011/07/24/n...ivik/17436710/

Sitat av Fanz Vis innlegg
Det der er jo på onsdagen 20. juli? så hvorfor har du satt det på fredag 22.?
Vis hele sitatet...
Forklart langt baki her... jeg tror ABB bløffer om dato/dag siste uka, for å villede senere lesere av dokumentet i tilfelle failure. Taxituren er bekreftet, så da er det bare å flytte om på datoene tilsvarende. Dokumentet ligger to døgn etter reell dato den siste uka.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 06:06.
Heh? Hvorfor skulle han bløffe om dato/dag
Sitat av Jotun Vis innlegg

Forklart langt baki her... jeg tror ABB bløffer om dato/dag siste uka, for å villede senere lesere av dokumentet i tilfelle failure. Taxituren er bekreftet, så da er det bare å flytte om på datoene tilsvarende. Dokumentet ligger to døgn etter reell dato den siste uka.
Vis hele sitatet...
Åja, da skjønte jeg tegninga. men hva er alt det som står på 22.juli da?
Kom over en interessant bit fra loggen hans i mars. Celle 8b og 8c kan ikke være noe annet enn kontakter han har? Uvisst å si noe om de kan være involvert, men jeg vil fortsette å lese.

As soon as I rent the farm; I plan to move all my equipment to the farm house and initiate the “explosive manufacturing phase”. The operation will be executed shortly after the manufacturing phase is completed. Will attempt to initiate contact with cell 8b and 8c in late March.
Vis hele sitatet...
Noen minutter før eksplosjonen i Oslo sentrum skal drapsmannen ha sendt et manifest på nærmere 1500 sider med tittelen «Declaration of independence of Europe» til Terhi Kiemunki i det finske partiet Sannfinnene.
Vis hele sitatet...
Hvor/Hvordan kan dette settes inn i tidsplanen? Trådløst nett fra bilen med PDA?
Er klokkeslettene fredag også forskjøvet kanskje?

Sitat av Fanz Vis innlegg
Åja, da skjønte jeg tegninga. men hva er alt det som står på 22.juli da?
Vis hele sitatet...
Enda et skalkeskjul om han må "rømme" tror jeg... virker helt meningsløst, men om han ikke hadde fått til noen bomber i Oslo og således ikke tatt Utøya, hadde han hatt en plausibel forklaring når PST uunngåelig hadde fått nyss om dokumentet. Gullgraving i Finnmark via et eget firma var et opplegg for å skaffe seg chemicals uten å vekke mistanke i forberedelsene...
Øh, hvem er det du spør egentlig a?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Hvor/Hvordan kan dette settes inn i tidsplanen? Trådløst nett fra bilen med PDA?
Er klokkeslettene fredag også forskjøvet kanskje?



Enda et skalkeskjul om han må "rømme" tror jeg... virker helt meningsløst, men om han ikke hadde fått til noen bomber i Oslo og således ikke tatt Utøya, hadde han hatt en plausibel forklaring når PST uunngåelig hadde fått nyss om dokumentet. Gullgraving i Finnmark via et eget firma var et opplegg for å skaffe seg chemicals uten å vekke mistanke i forberedelsene...
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg tenkte også. Men kan denne " mini-mc'en" være noe annet? For han skriver jo at han fyller på bensin på den og tester den på dag 79 tror jeg, hvorfor skulle han teste den? og hva brukte han den til?
Sitat av Fanz Vis innlegg
Ja, det var det jeg tenkte også. Men kan denne " mini-mc'en" være noe annet? For han skriver jo at han fyller på bensin på den og tester den på dag 79 tror jeg, hvorfor skulle han teste den? og hva brukte han den til?
Vis hele sitatet...
Helt i det blå... virker som det kun er for egentransport i Oslo etter min fantasi ihvertfall... kom gjerne med forslag. Har en tidsplan skissert noen sider bakover.

Sitat av noy Vis innlegg
Øh, hvem er det du spør egentlig a?
Vis hele sitatet...
Hvem som helst som leser denne tråden selvfølgelig...
Sitat av Jotun Vis innlegg
Helt i det blå... virker som det kun er for egentransport i Oslo etter min fantasi ihvertfall... kom gjerne med forslag. Har en tidsplan skissert noen sider bakover.


Vis hele sitatet...
Ja, har sett den og du får credz for den Men har noen vitner eller noe sett denne mini-mcen? er det noen som bekrefte at den finnes? Håper virkelig det snart kommer noen opptak fra bombinga, flukten og pågripelsen av ABB.
Tidsplan 4.1, justert på ankomst Utøya tilpasset politilogg og allmenn logikk for personlig tidsbruk for å varsle politi om skyting:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

[COLOR="Red"]15.17?[/COLOR] [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.19[/COLOR] [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.20 [/COLOR][COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.22[/COLOR] [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.25?[/COLOR] [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.27?[/COLOR] [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]16.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

[COLOR="Purple"]17.27 [/COLOR][COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
[COLOR="Purple"]17.52[/COLOR] [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.09 [/COLOR][COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.25[/COLOR] [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.27[/COLOR] [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 06:40.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Tidsplan 4.1, justert på ankomst Utøya tilpasset politilogg og allmenn logikk for personlig tidsbruk for å varsle politi om skyting:

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

15.17? [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
15.19 [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
15.20 [COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
15.22 [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
15.25? [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
15.27? [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
16.20 [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

17.27 [COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
17.52 [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
18.09 [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
18.25 [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
18.27 [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Han kan jo også brukt den ekstra tiden til og lempe ut mini-mc'en ut av bilen for og gjemme den et sted, sånn at bilen ikke skulle være så tung når han ankom utøya? eller noe i den duren der, pluss det med at han ventet på bekreftelse at bomben hans hadde gått av og at det var meldt om bombe angrep.
Vis hele sitatet...
Ja... ikke dum den der. I tilfelle han så for seg å kunne svømme fra øya, så har han transport klar. Forutsetter at han lesser den inn på Doblo på Skøyen iflg. tidsplanen, men greit nok det. Behøver vel ikke ligge langs E16 en gang, men på en stikkvei innen rimelig avstand fra vannkant Tyrifjorden.

Du kan jo kanskje ta inn dette i teorien mellom bombinga og ankomst utøya-
Sist endret av Fanz; 25. juli 2011 kl. 06:42.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Ja, har sett den og du får credz for den Men har noen vitner eller noe sett denne mini-mcen? er det noen som bekrefte at den finnes? Håper virkelig det snart kommer noen opptak fra bombinga, flukten og pågripelsen av ABB.
Vis hele sitatet...
Har søkt dokumentet og finner null om den, annet enn den ene linja og vektangivelsen. Sannsynligvis en moped, om det er ikke er et kodeord på noe viktig PST ikke skal kunne gjenkjenne som terrorist-verktøy.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Har søkt dokumentet og finner null om den, annet enn den ene linja og vektangivelsen. Sannsynligvis en moped, om det er ikke er et kodeord på noe viktig PST ikke skal kunne gjenkjenne som terrorist-verktøy.
Vis hele sitatet...
Mye mulig det, men det må være noe som passer med vekta da eller?
Tidsplan 4.2, moped justert.

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo? Moped lagt i varerom?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

[COLOR="Red"]15.17?[/COLOR] [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.19[/COLOR] [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.20 [/COLOR][COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.22[/COLOR] [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.25?[/COLOR] [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.27?[/COLOR] [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]16.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]

[COLOR="Red"]Dumping av moped/hjelm ved Tyrifjorden for nødtransport vekk fra området ifall enda tregere BT/politi-respons under aksjonen? Bodysuit tørker i fartsvind, hjelm skjuler hår...[/COLOR]

[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

[COLOR="Purple"]17.27 [/COLOR][COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
[COLOR="Purple"]17.52[/COLOR] [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.09 [/COLOR][COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.25[/COLOR] [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.27[/COLOR] [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]

Sitat av Fanz Vis innlegg
Mye mulig det, men det må være noe som passer med vekta da eller?
Vis hele sitatet...
Ja, han er jo opptatt av vekt i henhold til bilvalg. Det kan heller ikke være for mange koder i selve oppskriften, er jo meningen at andre korsfarere skal forstå oppskriftene i doku'en... mulig ABB synes det er opplagt at man har hendig egentransport mellom bilene (opptil tre biler ved optimal enmanns-korstog). Isåfall hadde vel en sykkel vært enklere, men da ser det rart ut med helhjelm, så gjenkjennelses-mulighet er langt større med kun sykkelhjelm.
Øh, Jotun, hvordan vet du at det ikke er dette her han sikter til i manifestet sitt

Wow, må si dere tar helt av guys . (jeg aner ikke om det er tilfelle her, men siden alle antar at det er en moped tenkte jeg bare å komme med et alternativ. Jeg mener, hvis du først skal laste 80kg sprengstoff i noe, ville jeg tro en varebil eller en "mini mc" som lenket til ville vært mer effektivt enn en åpen motorsykkel?)

Ikke vet jeg, bare et forslag, men en slik "lukket henger" er vel mer en oppbevarings-utstyr mener jeg for sprengstoff, ammunisjon, våpen, etc. enn en lett motorsykkel eller moped - sånn logisk sett ...
Er det ingen som har tenkt på, ang fakkeltogene senere i dag, at store folkesamlinger faktisk er veldig sårbare, spesielt fra sympatisører med ABB? Dette må jo være drømmesituasjonen til noen som vil ramme norge ekstra hardt.

Vil forresten også "gratulere" med freakforum's mest populære tråd noengang, 16 sider i tråden bare siden midnatt, over 500.000 visninger
Sist endret av sh0rtie; 25. juli 2011 kl. 07:06.
Sitat av lowlife Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080735

han ble vist forsinket av ett eller annet
Vis hele sitatet...
Om han prøvde å smelle av Crafteren på det tidspunktet kl. 10.00 som jeg gnåler om hele tiden, ville han rukket dét... men da hadde vel ikke dokumentet sett ut som det gjør med tidsplanen hans?

Nå MÅ jeg sove litt og få tankene tilbake...
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, Jotun, hvordan vet du at det ikke er dette her han sikter til i manifestet sitt

Wow, må si dere tar helt av guys . (jeg aner ikke om det er tilfelle her, men siden alle antar at det er en moped tenkte jeg bare å komme med et alternativ. Jeg mener, hvis du først skal laste 80kg sprengstoff i noe, ville jeg tro en varebil eller en "mini mc" som lenket til ville vært mer effektivt enn en åpen motorsykkel?)

Ikke vet jeg, bare et forslag, men en slik "lukket henger" er vel mer en oppbevarings-utstyr mener jeg for sprengstoff, ammunisjon, våpen, etc. enn en lett motorsykkel eller moped - sånn logisk sett ...
Vis hele sitatet...
Tror ikke det kan være en sånn tilhenger fordi han skriver at han fyller på bensin og tester mini mcen. men hvem vet, det kan jo være at det han skriver der er en avledningsmanøver for en mc tilhenger?
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, Jotun, hvordan vet du at det ikke er dette her han sikter til i manifestet sitt

Wow, må si dere tar helt av guys . (jeg aner ikke om det er tilfelle her, men siden alle antar at det er en moped tenkte jeg bare å komme med et alternativ. Jeg mener, hvis du først skal laste 80kg sprengstoff i noe, ville jeg tro en varebil eller en "mini mc" som lenket til ville vært mer effektivt enn en åpen motorsykkel?)

Ikke vet jeg, bare et forslag, men en slik "lukket henger" er vel mer en oppbevarings-utstyr mener jeg for sprengstoff, ammunisjon, våpen, etc. enn en lett motorsykkel eller moped - sånn logisk sett ...
Vis hele sitatet...
For all del, kom med forslag... men det må da være 80kg sprengstoff inklusive vekten av "mini-mc"...
Aner ikke. Tvilsomt hvis han fyller bensin på en mini mc at det er en sånn tilhenger, men det er jo ganske dumt å skrive et manifest på et internasjonalt språk og ikke sjekke om begrepet han benytter seg er forståelig for målgruppen hans da. En amerikaner ville forstått "lightweight motorcycle" men han ville mest sannsynligvis koblet en mini mc med en tilhenger. Kanskje han skulle ha skrivd manifestet sitt på norsk og latt andre oversettet det
Tidsplan 4.3, fergeinfo justert.

Wednesday July 20 - Day 80:
... Pack and load gear during day,
Go to sleep at 22.00
Thursday July 21 - Day 81:
06.30 - drive 1 Small, there 10.00 [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i Oslo? Crafter er ikke utpreget "small". Inneholder: "18 bags = 900kg + 50kg ANALNM (inner charge) + 130kg (1 person + gear) + 80kg (mini MC)"?[/COLOR]
train back (11.00), there 14.00, taxi, there 14.30 [COLOR="Red"]Tog fra Lillestrøm 10.49? Hvordan komme fra Oslo til Lillestrøm?[/COLOR] [COLOR="Purple"]13.10 Tog/taxi tilbake til gården. Sjåfør observerer "liten bil" på gården [COLOR="Red"](Altså Doblo? Atos?)[/COLOR][/COLOR]
drive 2. (there 17.00) [COLOR="Red"]Parkering av Doblo i Oslo?[/COLOR]
Check area. [COLOR="Red"]Rekognosering og utvelgelse av ground zero? Bør sees på overvåkingskamera...[/COLOR]
Go to bed 18.30 [COLOR="Red"]Mest sannsynlig på Skøyen?[/COLOR]
Friday July 22 - Day 82:
Wake up at 02.30. Start downloading movie at 02.30, [COLOR="Red"]Tidsfordriv med film pga. for tidlig våkning?[/COLOR]
05.30 Eat + pack,
start seeding at 06.00. Done 08.30. [COLOR="Red"]Upload av 2083-dokument/YT-video?[/COLOR]
Leave 08.30 [COLOR="Red"]Fra hvor? Skøyen?[/COLOR]
Drive 1, [COLOR="Red"]Parkering av Crafter i rimelig nærhet av ground zero, og uttak av moped/scooter fra varerom?[/COLOR]
Back 09.30 [COLOR="Red"]Med moped/scooter tilbake til Skøyen?[/COLOR]
Drive 2 [COLOR="Red"]Kjøretur med Doblo? Moped lagt i varerom?[/COLOR]
There 10.00 [COLOR="Red"]Hva gjør ABB her???[/COLOR]
Leave [COLOR="Red"]Reiser videre med Doblo?[/COLOR]
There 10.45 [COLOR="Red"]Parkering av Doblo på Hammersborg Torg? Her er det P-avgift(!) og tidsbegrenset parkering(?)[/COLOR]

[COLOR="Red"]15.17?[/COLOR] [COLOR="Red"]Plassering av Crafter på ground zero R4[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.19[/COLOR] [COLOR="Purple"]Legger noe inn i Doblo[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.20 [/COLOR][COLOR="Purple"]Avreise Hammersborg Torg, bortover Møllergata[/COLOR][COLOR="Red"]/Kongensgate/Tollbugata?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]15.22[/COLOR] [COLOR="Purple"]Detonering[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.25?[/COLOR] [COLOR="Red"]Trafikkmaskinen?[/COLOR]
[COLOR="Red"]15.27?[/COLOR] [COLOR="Red"]Kjører ned i Festningstunnelen?[/COLOR]
[COLOR="Purple"]16.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Sentrum evakueres av fare for nye bomber[/COLOR]

[COLOR="Red"]Dumping av moped/hjelm ved Tyrifjorden for nødtransport vekk fra området ifall enda tregere BT/politi-respons under aksjonen? Bodysuit tørker i fartsvind, hjelm skjuler hår...[/COLOR]

[COLOR="Purple"]16.57: Melding til skipper om at politimann ønsker ferjetransport fra fastlandet til Utøya.[/COLOR] Fergen er ergo ikke ved kai da ABB ankommer.
[COLOR="Red"]ca. 17.10[/COLOR] [COLOR="Purple"]Tar fergen fra fastlandet, to synlige våpen + tung/stor koffert[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.18[/COLOR] [COLOR="Purple"]Ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Red"]ca. 17.20[/COLOR] [COLOR="Purple"]Skuddløsning Utøya[/COLOR]

[COLOR="Purple"]17.27 [/COLOR][COLOR="Purple"]Politiet får nødanrop[/COLOR]
[COLOR="Purple"]17.52[/COLOR] [COLOR="Purple"]Første politi ankommer området, venter på båt.[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.09 [/COLOR][COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer området[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.25[/COLOR] [COLOR="Purple"]Beredskapstroppen ankommer Utøya[/COLOR]
[COLOR="Purple"]18.27[/COLOR] [COLOR="Purple"]Pågripes[/COLOR]

Med dette er tidsperioden for skyting på Utøya litt over én time, ikke 1,5t som er normalen i media nå.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 07:18.
Eh, en mini-mc på 80 kg? Nå er ikke jeg en motorsykkel-fantast men var ikke det noe lite for en lett motorsykkel?
Sitat av noy Vis innlegg
Aner ikke. Tvilsomt hvis han fyller bensin på en mini mc at det er en sånn tilhenger, men det er jo ganske dumt å skrive et manifest på et internasjonalt språk og ikke sjekke om begrepet han benytter seg er forståelig for målgruppen hans da. En amerikaner ville forstått "lightweight motorcycle" men han ville mest sannsynligvis koblet en mini mc med en tilhenger. Kanskje han skulle ha skrivd manifestet sitt på norsk og latt andre oversettet det
Vis hele sitatet...
Kanskje mini-mc'en han beskriver i manitestet er den svarte kassa som vitner har sett han tatt med på utøya? at "MC" står for noe annet? og "mini" beskriver at det er en liten versjon av tingen?

Sitat av noy Vis innlegg
Eh, en mini-mc på 80 kg? Nå er ikke jeg en motorsykkel-fantast men var ikke det noe lite for en lett motorsykkel?
Vis hele sitatet...
nei, ikke for en moped. kan jo også være en sånn " monkey bike " de er små og er nok lette også.

Monkey bike
http://www.mc24.no/article.php?artic...1&categoryID=6
Sitat av noy Vis innlegg
Aner ikke. Tvilsomt hvis han fyller bensin på en mini mc at det er en sånn tilhenger, men det er jo ganske dumt å skrive et manifest på et internasjonalt språk og ikke sjekke om begrepet han benytter seg er forståelig for målgruppen hans da. En amerikaner ville forstått "lightweight motorcycle" men han ville mest sannsynligvis koblet en mini mc med en tilhenger.
Vis hele sitatet...
Sant... selv tok jeg mini-mc for å være en slik først:
http://farm1.static.flickr.com/60/200156547_c7b2ab9038.jpg
...og den kunne jeg heller ikke begripe hva han skulle med. Å kjøre gatelangs i Oslo med en slik er å be om politi på nakken. Derfor kom forslaget med moped fra en fyr i tråden her. Men med slike som den grønne her er vel begrepet mini-mc enda mer internasjonalt?
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 07:24.
Sitat av Fanz Vis innlegg
Kanskje mini-mc'en han beskriver i manitestet er den svarte kassa som vitner har sett han tatt med på utøya? at "MC" står for noe annet? og "mini" beskriver at det er en liten versjon av tingen?



nei, ikke for en moped. kan jo også være en sånn " monkey bike " de er små og er nok lette også.

Monkey bike
http://www.mc24.no/article.php?artic...1&categoryID=6
Vis hele sitatet...
fant ut nå at en monkey bike ligger på mellom 60 og 85 kg. så det kan hende det er en sånn?
virker litt rart at han skulle kode en mini motorsykkel så drøyt, for så at det aldri blir nevnt i noen vesentlig sammenheng igjen. Hva slags andre forkortelser kan MC stå for?
Sitat av Fanz Vis innlegg
fant ut nå at en monkey bike ligger på mellom 60 og 85 kg. så det kan hende det er en sånn?
Vis hele sitatet...
Men hva skal han isåfall med den?

Sitat av B_Romeo Vis innlegg
virker litt rart at han skulle kode en mini motorsykkel så drøyt, for så at det aldri blir nevnt i noen vesentlig sammenheng igjen. Hva slags andre forkortelser kan MC stå for?
Vis hele sitatet...
Foreslo denne istad: http://www.ctsi-va.com/index_files/minimcenglish.pdf
men kiloene ryker jo med høye kneløft... med mindre han har med batteri/agregat for drift av den... hmm...
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 07:29.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Men hva skal han isåfall med den?
Vis hele sitatet...
Bruke den til en flukt plan?
Sitat av Fanz Vis innlegg
Bruke den til en flukt plan?
Vis hele sitatet...
Joda, men igjen; å kjøre gatelangs i Oslo med den er et trekkplaster på politi og blikkfang for publikum, og langs E18 enda verre med vegvesenet i tillegg...

Nå erre natt.
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 07:32.
@ Fanz
Huff, dette var ikke sunt. Misforstå meg rett - mener ikke å le, men kan ikke la være. Prøvde å forestille meg det scenarioet der, Fanz, med ABB på en Monkey Bike tett etterfulgt av NBPDs patruljebiler og eventuelt helikoptre.

Spøk til side - teorien er ikke dum, en "mini mc" på Rena ser jeg for meg skulle gi atskillig flere fluktmuligheter
Men ut i fra hva jeg leser i manifestet så har han ingen fluktplan.

Have no doubt about it; you will get caught or you will die. Just get used to that idea and you will finally be able to fully function as a fearless Knight, as a devastating tool of war. Because only a truly fearless soldier carries within him the ability to inflict massive ideological damage on any of the EUSSR regimes.
Vis hele sitatet...
Dessuten vil vel en sånn motorsykkel fungere særdeles dårlig til å flykte fra noen som helst med?:P Det eneste jeg kan forestille meg han hadde en fluktplan for var mellom Bomben og Utøya i tilfelle noe gikk galt.
Lol, søren, jeg får ikke "flukt-scenarioet" ut av minnet, hikst . Guys, jeg returnerer til brainstormingen deres etter en tur i butikken jeg tror jeg, hikst . Jeg er enig med deg B, den flukt planen kan nok strykes - i hvert fall på en Monkey Bike :P
Sitat av noy Vis innlegg
@ Fanz
Huff, dette var ikke sunt. Misforstå meg rett - mener ikke å le, men kan ikke la være. Prøvde å forestille meg det scenarioet der, Fanz, med ABB på en Monkey Bike tett etterfulgt av NBPDs patruljebiler og eventuelt helikoptre.

Spøk til side - teorien er ikke dum, en "mini mc" på Rena ser jeg for meg skulle gi atskillig flere fluktmuligheter
Vis hele sitatet...
Ja, når jeg tenker meg om, så var vell utsagnet mitt litt morsomt, men jeg har hengt meg opp i denne mini-mcen så det var litt vanskelig og se det i helheten når jeg postet det.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Men hva skal han isåfall med den?



Foreslo denne istad: http://www.ctsi-va.com/index_files/minimcenglish.pdf
men kiloene ryker jo med høye kneløft... med mindre han har med batteri/agregat for drift av den... hmm...
Vis hele sitatet...
Så ikke posten din før nå, men denne er vel det mest 'realistiske' hittil. Skrev han ikke noe om bensin og mini-mc? Og trenger man ikke et rammeverk rundt en sånn bombe? Mulig han brukte den til det, men rart om han skulle drøye det til siste liten
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Så ikke posten din før nå, men denne er vel det mest 'realistiske' hittil. Skrev han ikke noe om bensin og mini-mc? Og trenger man ikke et rammeverk rundt en sånn bombe? Mulig han brukte den til det, men rart om han skulle drøye det til siste liten
Vis hele sitatet...
jo, men mini mcen veide 80kg, bomba veide 900 kg også var det noe annet som veide 50 kg, husker ikke helt hva det var nå.
Sitat av Fanz Vis innlegg
jo, men mini mcen veide 80kg, bomba veide 900 kg også var det noe annet som veide 50 kg, husker ikke helt hva det var nå.
Vis hele sitatet...
50kg ANALNM (inner charge)
Ångående mengden av bombematerialet, så står det i loggen hans:

Wednesday July 6 - Day 66: Changed the tertiary charge setup, and planned the last manufacturing phase accordingly in regards to ANALFO mixing. I will be creating 19 x 50kg bags containing 43kg of ANFO, 6,45kg of AL (15%) and 1,2kg of micro balloons (2,7%). After that I will create 13 x 50kg bags containing 46kg of ANFO, 2,3kg of AL (5%) and 1,2kg of MB (2-3%). Re-located most of the ANFO from the spider cave to the processing bench.
Vis hele sitatet...
Totalvekten på dette blir 1600kilo (en del av innholdet stammer ikke fra gjødselsprodukter. Trekker vi fra bomben som er estimert til å være minst 500kilo, er det 1100kilo sprengstoff igjen som "vi" ikke har greid å gjøre rede for.

Edit: Sorry at jeg poster litt ute av sammenheng - bare slenger med relevant info jeg kommer over etterhvert som jeg leser
Sist endret av B_Romeo; 25. juli 2011 kl. 08:15.
Mini MC, Det kan jo være boxen hans som han hadde med på frja, Mini Mobile Carrier/Container eller noko slik
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Ångående mengden av bombematerialet, så står det i loggen hans:


Totalvekten på dette blir 1600kilo (en del av innholdet stammer ikke fra gjødselsprodukter. Trekker vi fra bomben som er estimert til å være minst 500kilo, er det 1100kilo sprengstoff igjen som "vi" ikke har greid å gjøre rede for.
Vis hele sitatet...
Alt virker så rotete, hva er sant og hva er ikke, blir irritert er jeg sitter for at det skal være så vanskelig og kartlegge det hele.

Sitat av FpsDog Vis innlegg
Mini MC, Det kan jo være boxen hans som han hadde med på frja, Mini Mobile Carrier/Container eller noko slik
Vis hele sitatet...
Fy faen, det kan det være. jeg nevnte det tidligere, men fant ikke noe navn som samsvarte til MINI MC, men det gjorde du! CREDZ TIL DEG!
Tror kanskje du traff spikern rett på hodet der FpsDog! -Eneste innvendingen jeg har var at jeg vagt mener det ble sagt at han fylte bensin på et eller annet, det var ikke mini-mc'en det vel?
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Tror kanskje du traff spikern rett på hodet der FpsDog! -Eneste innvendingen jeg har var at jeg vagt mener det ble sagt at han fylte bensin på et eller annet, det var ikke mini-mc'en det vel?
Vis hele sitatet...
jo, han skriver at han, fylte bensin og testet mini mcen.
mener han da bensin på mc'n eller bensin på bilen? og er det spes vanskelig å teste en mini-mc om det er en mini mobile-carrier?:P
Sitat av Fanz Vis innlegg
jo, han skriver at han, fylte bensin og testet mini mcen.
Vis hele sitatet...
Kan hende han mener at han testa hva han fikk plass til i mini mc'n?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.