Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1402
Hei.

Jeg ligger for tiden med feber, influensa og tørrhoste fra helvete. Det sier seg selv at å nyte en joint er langt fra mulig uten å hoste seg ihjel uansett hvor små trekk jeg tar.

Mitt spørsmål er rettogslett hvilken metode er "best" når det kommer til "matlaging med cannabis"? Jeg har ikke tenkt å bake noe som helst, bare løse cannabisen opp i noe for så å spise.

Min første tanke var å smelte i smør, men så begynte jeg å tenke på hvis man koker opp H-melk (høyt fettinnhold)? Vil ikke THC'en løse seg fint opp i H-melka? Regner med ett vannbad er beste løsning mtp varmeutvikling og kokepunkt?

Kan jeg eventuelt bare koke opp ett glass H-melk og tilsette .4 g med god brunt, for så å avkjøle i kjøleskapet en times tid?

På forhånd takk!
Hva med en kopp god feit skakkao? Godt for halsen også det, bonus bonus!
Vi får se! Har helt H-melka samt ca .5g av meget god caramello i en metalbeholder som jeg igjen har satt i ett kokende vannbad!

Har hørt man skal koke rundt en times tid, noen som kan avkrefte / bekrefte dette?
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Har hørt man skal koke rundt en times tid, noen som kan avkrefte / bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det som er greit med vannbad er at det ikke blir varmt nok til å koke bort THC. En time er nok ja, bare husk å smuldre klumpen opp godt, og kanskje røre litt i blant slik det ikke setter seg fast i bunnen.

Et tips: når det er nesten ferdig, legg oppi litt honning. Honning er bra for halsen, gjør smaken bedre og i tillegg binder det THC til seg.

Uansett, spesielt om du ikke har erfaring med oralt inntak av cannabis, dette er heftige greier. Du bør ha resten av dagen ledig før inntak.
Sist endret av RosaElefant; 19. april 2014 kl. 15:02.
Hehe har spist mye cookies og brownies, men aldri laget selv. Har heller aldri hørt om noen som har laget i melk før så var usikker på koketid osv.
Brukte en osterasp til å raspe opp beisen, løste seg opp i melken nesten med én gang.
Har satt melka til kjøling i kjøleskapet nå (venta til tempen var "fingervarm" før jeg satte det i kjøleskapet) så får vi se hvor bra det kicker!
Sist endret av weedsuit; 19. april 2014 kl. 15:18.
Funket det? har prøv å lage sånn yoghurt flere ganger uten effekt Men skakkao virker veldig fristende å lage ^^
Njaaaaa. Er vel en times tid siden jeg drakk hele koppen og jeg er litt buzzed. Nå har jeg hørt alt fra 30min, til 3-4 timer for full virkning ved spising / drikking av THC.

Kan si ifra om ett par timer.
Ser for meg at det muligens var for lite fett i H-melken for at all THC skulle få bundet seg med fettet. Skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke bare gikk for smør. Du kunne fint lagd deg kakao med smøret i ettertid, evt smurt deg noen feite brødblingser med smøret. Får håpe det funker da. Om du har mer hasj kan du tenne på en liten piece, legge et glass over for så å inhalere "røyken" når den har gloet seg ferdig. Fungerer veldig bra, og røyken er ikke harsk i det hele tatt etter min erfaring. Blir litt som å ta et stort lungetrekk av frisk luft - kan svi litt, men det er mer godt enn vondt.
Selvfølgelig var det nok fett i H-melken... Er enda fjern å go jeg

Rundt i 18-tiden så tok det seg opp, faktisk såpass at jeg fant senga . Nå ble det kanskje litt heftig med 40 i feber kombinert, men ble bra det her .

Jeg har verken kakao eller brødskiver og som sagt er jeg så såpass syk at jeg helst ikke vil ut å vase, H-melka var det som jeg så på som enklest å få i seg "som den er" (smør tror jeg har blitt litt ubehagelig å spise uten noe som helst).
Men i morgen blir det grøt så da får vi lage oss litt cannabutter
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Selvfølgelig var det nok fett i H-melken... Er enda fjern å go jeg

Rundt i 18-tiden så tok det seg opp, faktisk såpass at jeg fant senga . Nå ble det kanskje litt heftig med 40 i feber kombinert, men ble bra det her .

Jeg har verken kakao eller brødskiver og som sagt er jeg så såpass syk at jeg helst ikke vil ut å vase, H-melka var det som jeg så på som enklest å få i seg "som den er" (smør tror jeg har blitt litt ubehagelig å spise uten noe som helst).
Men i morgen blir det grøt så da får vi lage oss litt cannabutter
Vis hele sitatet...
Så bra at det funket. Jeg har dog mine mistanker om at du vil få mer funk i morgen med et høyere fettholdig produkt! Lykke til, og kos deg. Forhåpentlig klarer du å holde deg fjern til sykdommen er forbi.