Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 6415
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Mitt aller første inntrykk av filmfront er at det virker veldig lite (?) samt at nyhetsoppdateringen er jo relativt elendig. Mulig dette er på grunn av at siden er relativt fersk.
Nice Tror jeg må bli med i denne
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
tnt, "veldig lite"? Lite som i lite trafikk - eller lite content?

Vi har over 120.000 aktører (skuespillere m.m) i databasen, og ca 10-20.000 filmer; så selve databasen er nok en av de aller største film-relaterte databasene i Norge - om ikke Skandinavia.

Når det gjelder trafikken, så klart - det er bare 3-500 besøkende per dag foreløpig, men så lanserte vi jo for 4-5 dager siden - så det er kanskje ikke så rart?

Om du syntes Filmfront er lite for tiden, så blir med å gjør det stort da: Bidra med omtaler (om du mener vi mangler content) eller invitér venna dine (om du mener vi mangler trafikk) ;-)
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg klarer ikke helt å forklare hva jeg mener (det var vel ganske åpenlyst) men det virker som det ikke er det helt store innholdet der. Lite nyheter, ikke så mange anmeldelser av nye filmer (the bourne ultimatum som eksempel) er tross alt en av årets viktigste filmer. Men klart, det kreves at slike som meg ikke bare klager, men prøver å gjøre noe med det. Skal ikke se bort ifra at jeg skal gjøre et forsøk eller to, slik som jeg har gjort med film/tv forumet her. Dog uten den helt store responsen

En annen ting, hva med å dekke litt TV der også? TVindustrien har jo blitt vel så viktig som filmindustrien de siste årene og det skjer utrolig mye spennende på den fronten.
Jada, registrerte meg jeg. Fin side. "Mænn vor senner jei gratiss SMS fra?!?!?!?"
Fikk også mailen i spam mappen på gmail. Har ikke brukt siden nok, og sitter på nattevakt nå, så får ikke kommet med noe fornuftig kommentarer.

Hva med å gjøre det mulig å stemme over alt. Altså at man kan rangere filmer man finner på forsiden uten å trykke inn på filmen? Eller er det kanskje en feauter for å unngå at man stemmer uten å tenke over det?
på aktiveringsmailen står det "Trykk her for å bekrefte kontoregistreringen for PAO87"
Jeg savner selve linken skrevet i mailen..

i e-postprogrammet mitt får jeg ingen aktive linker, når dem er formatert slik..
Ok, nå har jeg brukt siden litt.

Her er det jeg har merket meg hittil:

* Avansert søk, trykker på neste, hopper 4 sider. Gjelder også når man blar i kategorier
* mulighet for å trykke på 5 når man er på side 4 i kategoriene. Den eneste måten å komme på de neste fire sidene er å trykke "neste".
* Hva med å lage mulighet for et DVD-arkiv? Altså en samling med "mine filmer". Da tenker jeg ikke på "sette filmer", men en oversikt over filmer jeg har.
* blar i kategorier, går inn på en film, får feilmelding når jeg trykker på tilbake. Dette gjaldt forsåvidt bare med IE 6 på jobben. Funker i firefox hjemme, så lurer på om det kanskje er et "problem" på jobben.


Flisespikkeri sikkert, men det er hva jeg "fant" etter litt bruk.

VINNER JEI IPÅDD NÅ?!?!?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Hei dere, takk for god tilbakemelding!

PAO87
- Takk for tipset om å ha linken direkte i mailen og ikke bare i a-tagen. Jobber fortsatt med å få mailen UT av spam-folderen hos gmail.

Kanoner
- Ang stemming på filmer i lister osv har vi ungått det mtp load - det tar mer ressurser å sjekke om du som bruker har stemt på 40 filmer som vises i lista. Men det kommer nok med tiden. I første omgang har vi nøyd oss med at du kan markere filmer som sett overalt.
- Pagination: Hoppe 4 sider på neste - det har folka på kontoret påpekt også, det kommer til å bli fikset snarest!
- "Mine filmer" er på vei - databasen vår har allerede støtte for egne filmlister med:
  • Egne kommentarer på filmen
  • At listen er synlig for: kun deg, kun dine venner, eller alle
  • Hvilket format filmen er i: DVD, VHS osv
  • Hvilken sone m.m

Grensesnittet for å bruke denne funksjonaliteten måtte vi dessverre utsette pga veldig mye annet viktig som måtte på plass, men det er utvilsomt på vei innen kort tid!
Vet ikke om det er sagt tidligere, men det tar uhorvelig lang tid fra man feks huker en film av som sett før siden har lagret og oppdatert dette. Hvis man må vente 3min på at siden skal registrere hvilken at man har sett en film eller at man vil gi denne filmen 4stjerner så gidder ihvertfall ikke jeg vente på det. Det tar rett og slett for mye tid.
Kom på en liten detalj til. Hva med eget diskusjonforum?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Kanoner: Et rent forum har blitt fjernet for å bli erstattet med grupper. I dag kan man kun diskutere i en "hovedtråd" inni et forum, men etterhvert blir det mulighet for å skrive tråder i en gruppe. Så hvis noen vil starte en "Vi som digger actionfilmer"-gruppe, kan hvem som helst diskutere her (såfremt at gruppen er public)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hei gutter, da har vi jobbet (sinnsykt) mye med Filmfront.no i det siste, og nå begynner ting virkelig å gå fremover. Stikk gjerne innom i dag/morgen, og forsøk å finne flere bugs (det blir vanskelig - hehe... Eh, tja, jeg håper det i hvert fall) ;-)

Uansett, nå er det snart 10 dager siden vi lanserte "Skriv en omtale"-konkurransen, og jeg tenker vi setter en strek for konkurransen 1. oktober 2007. Derfor: vil du fortsatt være med i trekningen av en splitter ny iPod Nano, så kjapp deg å laste opp et par omtaler eller tre på Filmfront.no. Den beste omtalen innen 1. oktober, stikker av med en iPod.

Sånn ser den ut forresten:

(du kan velge farge)
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Da har vi også fått litt presseomtale på Filmfront.no...

Kampanje: http://www.kampanje.com/medier/article163627.ece
Kreativt Forum: http://www.kreativtforum.no/sw11852.asp?NewsID=6613

Mer kommer i morgen, så følg med alle håpefulle

PS: Vi trekker vinneren av iPod-konkurransen i morgen, det har vært litt mye å gjøre i det siste. Kontakter deretter vinneren på PM - enten her eller på FF, så følg med på innboksene deres folkens.
Liten ting jeg bet merke til; Virker som det er noe trøbbel med tegnsettet for IE 7.0.
Når jeg viste siden med IE 7.0 hoppa det regelmessig å vise tekst som "... eller gÃ¥ til avansert søk " og "... eller gå til avansert søk". Kan ikke finne noen feil i kildekoden, og regner med det er en bug i IE. Men det er godt mulig dere kan gjøre noen endringer i meldingshodet som blir sendt ut for å få IE til å alltid vise siden riktig.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Ok, da har vi trukket vinneren av en iPod Shuffle - og vinneren ble .... *drumroll* Cikey!
Profil på Filmfront: http://filmfront.no/account/901/Cikey

Cikey, send meg adresse din på PM, så får du t-skjorte + iPod Shuffle i posten. Du må også angi farge ;-)

Ellers, vi fikk også hederlig omtale i Teknofil. Sjekk det ut:
http://www.teknofil.no/wip4/nytt_sam...d.epl?id=17647
Moro!

Alltid gøy å vinne noe! Filmfront er en finfin side, som jeg håper enda flere tar i bruk!

PM Sendt forresten...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jess, jeg synes den ser knallbra ut. Jeg har bare tatt meg en titt på hovedsiden og klikket litt, så jeg har ikke lett etter masse feil. Men hittil ser det kanon ut, kamikaze akn tydeligvis tingene sine
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sorry hvis noen av disse tingene er nevnt før, men jeg har ikke orket å lese gjnneom hele enda.

-Når man har gitt en film stjernekarakter, så er den karakteren låst. Hadde vært fint om man kunne endre mening senere og gi den en annen karakter.

-Muligheten til å edite og ikke bare slette en kommentar hadde også vært bra.

De var de to jeg hadde hitill, men liker meg så godt at jeg skal nok bruke kvelden her, så mulig det kommer mer.
Jeg syntes initativet er veldig bra. Men at brukernavnet mitt ble endret var veldig leit. Så da mistet jeg litt lysten til å sjekke siden mer.

men lykke til med prosjektet Stormen & Gusto
Genialt flott side! Ikke mer så si
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser at det nå kreves telefonnummer for å bruke sidene. Fikk en popupvarsel, men denne forsvant når jeg logget inn, så jeg regner med den gir litt info om dette.

Så er spørsmålet mitt: Hvorfor gjorde dere dette? Skulle likt å høre fra dere bak prosjektet hva tanken var bak dette.

Er jeg 100% garantert mot å motta uønsket sms? Dere burde også gjøre skriften som forteller at det er gratis å motta sms mer synlig.

Kanskje jeg er for sulten og grinete nå, men tror dere ikke at dere mister en del medlemer på dette? Selv klarer jeg meg uten gratis blogg og hjemmeside :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Kanoner, beklager sent svar på denne. I og med at vi nå nettopp gjorde noen større forandringer, så fant jeg spørsmålet ditt igjen :-)

Jo, vi innførte mobilnummer fordi med tiden tenkte å tilby f.eks gratis SMS-varsel når det kommer kule filmer på kino nær du bor - og/eller andre mobil-relaterte tjenester. Vi garanterer ikke at du ikke vil motta SMS; men jeg kan nærmest garantere at de ikke vil være urelevante i forhold til film - og jeg kan garantere at de ikke vil koste noe. Med mindre det er et mobil-produkt som du selv har bestilt da. :-)

Jeg oppfatter deg ikke som grinete; vi er vel alle lei av kommersielle SMS - i hvert fall hvis de koster penger - men her opplyser vi om at du muligens vil motta noe. Vi har ikke planlagt noe enda, men jeg ser for meg en situasjon hvor man f.eks kan ta betalt fra film-selskapene for at de skal få sende deg en gratis sms om at f.eks "American Beauty 2" kommer på kino i Oslo. Jeg ser på det som tilleggsfunksjonalitet til Filmfront som film-interesserte mennesker vil sette pris på - men her vil sikkert noen være uenig. Uansett er det strategien vi har valgt :-)

Ellers: Vi (Primært Gusto og gutta i Kamikaze) har nettopp redesignet Filmfront, og det er blitt gjort en del større endringer der... Titt gjerne innom, og si hva dere syntes :-) Hvis noen har konstruktiv tilbakemelding osv, så kom gjerne med det (inkl. slakt, om noen har slakterkniven fremme).
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Ville bare si at siden deres virker veldig bra, men som nevnt tidligere i tråden er designet noe sammenklemt, dette bl.a. gjør at jeg venter litt med å registrere meg. Syns det var utrolig kult at man har muligheten til å gi både skuespillere og filmer karrakter. Er det også mulig å gi filmkarakterer, karakter?
Sist endret av CaptainP; 16. april 2008 kl. 08:05.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg likte ikke det nye designet.
Syntes det ble alt for mørke farger, pluss at den absolutt ikke står i stil med resten av sidene deres (Biip f.eks).

Plasseringen for google annonsene passer heller ikke inn.

Likte det ikke



Men derimot strategien deres er jo genial!
Hvorfor ikke tilby den muligheten gjennom Biip.no ?
Så folk kan velge om de vil motta slik sms. Da har du jo en mye større brukerdatabase og et enda større inntekts-potensial.
Synes å huske at jeg var innom siden for en stund tilbake å husker at designed var fett. Nå var det liksom...ikke like bra. Det fenga ikke like mye. Google adds på siden var store å tok mye av siden, imo.

Jeg har nada peiling på dette, så du får ta synspunktet mitt utifra det, se på meg som en casual som er innom siden.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Designet er 95% likt som før. Faktisk bare lysere nå og redesignede headere m/tabs... :-) Er egentlig funksjonalitet vi har fokusert på i det siste. Men designet er smalere og har litt mindre tekst, ja.
Det er lenge siden jeg har vært innom, og uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva som er nytt så ser den fortsatt bra ut. Grunnen til at jeg sluttet å bruke Filmfront er at jeg en dag ble møtt av en skjem som krevde mitt telefonnr. for at jeg kunne logge inn. Jeg ville lese privacy policy, men siden jeg logges inn automatisk får jeg ikke opp noen andre sider enn den som krever mitt mobilnr.

Dette gav meg fullstendig avmsak, og ødelagte alt det som så ut til å bli en meget god side for meg. Jeg forstår at dere trenger å tjene penger, men jeg gidder faktisk ikke få reklame på mobilen og velger derfor å ikke bruke siden deres.

Jeg tror valget med å kreve mobilnr er en feil. Dere kan nok tjene penger på det, men jeg tror dere går glipp av mange kvalitetsbrukere. Med det mener jeg brukere som kan bidra til å øke kvaliteten på siden ved gode artikler, anmeldelser etc.

Og at det er snakk om en tilleggsfunksjon er bare tull. Da hadde det vært frivillig å registrere mobil nr.
Sitat av Cikey
Det er lenge siden jeg har vært innom, og uten at jeg helt klarer å sette fingeren på hva som er nytt så ser den fortsatt bra ut. Grunnen til at jeg sluttet å bruke Filmfront er at jeg en dag ble møtt av en skjem som krevde mitt telefonnr. for at jeg kunne logge inn. Jeg ville lese privacy policy, men siden jeg logges inn automatisk får jeg ikke opp noen andre sider enn den som krever mitt mobilnr.

Dette gav meg fullstendig avmsak, og ødelagte alt det som så ut til å bli en meget god side for meg. Jeg forstår at dere trenger å tjene penger, men jeg gidder faktisk ikke få reklame på mobilen og velger derfor å ikke bruke siden deres.

Jeg tror valget med å kreve mobilnr er en feil. Dere kan nok tjene penger på det, men jeg tror dere går glipp av mange kvalitetsbrukere. Med det mener jeg brukere som kan bidra til å øke kvaliteten på siden ved gode artikler, anmeldelser etc.

Og at det er snakk om en tilleggsfunksjon er bare tull. Da hadde det vært frivillig å registrere mobil nr.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig med deg her, men nå har jo stormen bekreftet at man ikke mottar noe pr. mobil hvis ikke man spesifikt ber om det på siden. Hadde vært bedre om det var valgfritt, det er jeg enig i.

Du skriver omtrent det jeg tenkte første gang jeg logget på igjen etter de innførte dette med mobil. Fikk ikke akkurat avsmak, men skrev inn imdb i nettleseren min istedet. Så spørs det om de mister særlig med medlemmer på dette til at det er noe de bryr seg om.
Kanoner: Som stormen skriver over her: "Vi garanterer ikke at du ikke vil motta SMS;"

Så du vil nok få reklame e.l. på mobilen, men du slipper å betale for det. Det hjelper lite for min del. Reklame på mobilen er en uting og selv om jeg var meget entusiastisk da siden først ble opprettet er det uaktuelt for meg å bruke den om jeg må registrere mobilnr mitt, og således få uønsket reklame e.l. på mobilen...

Det var kanskje litt kraftig å skrive at jeg fikk avsmak, men jeg ble skuffet og valgte som deg å gå til imdb for å finne den informasjonen jeg var ute etter...
Aaah, jeg tolket det som om at man kunne få en melding eller to, men ellers måtte bestille om man ville ha oppdateringer innen en sjanger eller noe. Mulig jeg forstod feil. Skulle jeg gitt fra meg mobilnummeret skulle jeg vært 100% sikker på at jeg mottok 0 sms såfremt jeg ikke bestilte varslinger eller takket ja ved å huke av under registreringen av nummeret.
Selv har jeg vært registrert der i 7 måneder nå, og ikke mottatt en eneste SMS fra dem. Jeg har full tillit til Stormen og Kamikaze Media, så jeg har ingen problemer med å registrere mitt nummer der. Det virker som om de er ålreite folk, som har fortstått at de ikke nødvendigvis tjener mer eller får flere kunder ved å spamme folks mobiler. To av veldig få aktører som forstår dette.

Har ogå et forslag til Stormen og Gusto:
Hva med en slags VIP-status til de som bidrar med mange og gode omtaler om filmer? Det er jo helt klart noe dere trenger til alle filmene, så all mulig motivasjon for å få folk til å skrive er smart. Trenger ikke gjøre store greiene ut av VIP-statusen heller. En stjerne i profilen/ved siden av nicket, annen farge på nicket eller lignende. Evt. bare en toppliste over hvem som har bidratt mest, og invitert flest? Skjønner at dette kan få folk til å skrive tolinjersomtaler, som nevnt tidligere, og kanskje invitere seg selv flere ganger, men da kan dere jo banne dem fra de listene hvis slikt forekommer?

BTW: Jeg digger det nye designet!
Sist endret av Khazeth; 16. april 2008 kl. 17:41.
Khaeth: Det er vel ikke syv måneder siden de innførte obligatorisk mobilnr? Og stormen har selv i denne tråden gjort det klart at det sansynligvis vil komme på plass en ordning som gjør at du mottar sms i fremtiden.

Ellers er VIP status en god ide...
Stemmer det. Han sa så, men inntil den funksjonen kommer, og vi finner ut hvor ofte disse meldingene kommer, ser jeg ingen grunn til å klage på akkurat det. Jeg ønsker ikke meldinger selv, men jeg regner med at man kan krysse av for å aktivere/deaktivere denne tjenesten når den kommer.
Sist endret av Khazeth; 16. april 2008 kl. 23:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Idéen og konseptet er jo veldig bra.

Når det gjelder designet drepte Google Ads hele greia for min del.. Ellers synes jeg headeren var litt intetsigende, og jeg ville kanskje vurdert forskjellige fonter på logo og meny.

Logosymbolet ser litt billig ut, og det første jeg assosierer det med er Quicktime-logoen.

Det er noe med login-seksjonen også.. I mine øyne burde spacingen vært lik som på andre siden av designet.

Synes også at det var litt merkelig løsning på strukturen i "Filmer"-seksjonen, hvor nesten 3/4 av siden er hvit når du scroller nedover.
frekkmann: Det er derfor du surfer med FF og adblock plus