Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2163
Jeg har lagt meg til en stygg uvane: Jeg blander Vival og Sobril med Jack Daniel's whisky. Typisk 30-40 mg Vival eller60-80 mg Sobril til ei fyllekule.

Men jeg er fremdeles i live, så jeg lurer på om komboen piller & alkohol egentlig er så farlig som alle sier.

Jeg har lungekreft, og legene har gitt meg et halvt til ett år igjen, så egentlig burde det jo ikke gjøre noen særlig forskjell for min del. men jeg har en del ting å ordne med advokater, arv, salg av bolig og andre praktiske ting før jeg kaller det Game Over.

Derfor lurer jeg på om noen vet om noen som har dødd av dette, uansett hva som står i Felleskatalogen.

60-80 mg Sobril er forøvrig det jeg står på fast, og har gjort det lenge, "til pallativ behandling i livets sluttfase", så jeg har ganske høy toleranse for oksazepam.

Men hva med whisky og Vival?
Ja, det er jo skummelt i følge boken. Men i praksis er mitt råd at du bør kose deg den stunden du har igjen. Bare ikke bland opiater inn i miksen, da dør du nok enda tidligere.

Så lenge du har høy toleranse er det ikke kjempedoser med benzo du tar. Har selv drukket både fra rivotrilglass og spritflasker. Det fine er at du ikke blir bakfull.

Sobril og Vival og andre benzoer har krysstoleranse, så du har toleranse for alle benzoer nå.

Det skal veldig godt gjøres å overdosere og dø på benzoer alene, men med alkohol er jo sjansen der. Du kan jo drikke deg ihjel av alkohol alene. Så jeg vil ikke komme med noen bastant konklusjon, men vis litt respekt for spriten. Du skriver ikke noe om hvor mye du drikker? Ei flaske sprit går nok greit i alle fall.

Er ikke sikkert alle er enige med meg. Så du får vente på flere svar og ta en konklusjon. Eventuelt snakk med legen. Synes 80mg sobril er en skamdårlig dose. Spør om Xanor 3mg Depot!


Edit: Drikker du hver dag?
Sist endret av TrippyKing; 27. mai 2015 kl. 16:48.
Personlig så var det en periode jeg hadde gått flere måneder i strekk på opptil 12 mg Rivotril (clonazepam).
Jeg var mildt sagt ikke ganske mye stabil og lykkelig på denne tiden og forsøkte derfor en dag å overdosere, med selvmord som mål. Inntok da 30 piller x 2 mg, totalt ca. 60 mg Rivotril. I tillegg til dette så var jeg allerede godt beruset.

Resultatet ble konstant Rivotril rus i 2-3 dager i strekk - Så ja, har man en toleranse fra før så ser det iallefall ut til at det skal en del til før det går helt.. ad undas.
Du kan derimot, sannsynligvis, være noe ekstra utsatt visst lungekreften din har f.eks. spredd seg til nyrer og lever eller gjort andre typer skader som gjør at kroppen din har noe ekstra vanskeligheter med å kvitte seg med giftstoffer.
Sist endret av supernatural; 27. mai 2015 kl. 16:48.
Sitat av supernatural Vis innlegg
...denne tiden og forsøkte derfor en dag å overdosere, med selvmord som mål. Inntok da 30 piller x 2 mg, totalt ca. 60 mg Rivotril. I tillegg til dette så var jeg allerede godt beruset.
Vis hele sitatet...
Har selv prøvd det samme med 30-40mg xanor og to flasker sprit. Endte med at jeg sov i to døgn, hjerterytmen var visstnok fin. Takk skal dere ha, skattebetalere!
Trådstarter
43 6
Takk for svar, folkens. jeg føler meg en smule beroliget. Opiater rører jeg ikke. Alt for mange av mine venner har gått til grunne på denslags.

Uten en Jack Daniels & noe benzo vil jeg ikke orke vissheten om at dette blir min siste sommer Jeg håper den blir god og varm uten for mye regn :-)
Sist endret av Sander; 27. mai 2015 kl. 19:23. Grunn: Stavefeil
Opiater vil du vel få når du nærmer deg terminalfasen.
Selv føler jeg at med benzo - alkohol-komboen, så er det jo høyere dose, jo mindre husker jeg, og dummere oppførsel. Er ikke slik med meg at hvis jeg dobler dosen f.eks. så kjenner jeg "dobbelt så mye".. jeg bare husker ingenting rett og slett. Kan ikke påstå at det kjennes ut som jeg dauer engang.. men det er vel kanskje feil på mange mulige måter, siden jeg som sagt husker ingenting..

Utrolig trist det med lungekreften. Håper du får nyte det du har igjen av livet på best mulig måte i det minste, og evt. god bedring!
Det eneste med alkohol er at det ødelegger den deilig følelsen man får av disse medikamentene, og gjør meg veldig emosjonel. I dagene etter en kombo vil jeg også være helt ødelagt, mens ved bruk av kun benzoer kan jeg få en afterglow (iallefall inntil konsentrasjonen i blodet blir så lav at withdrawls kicker inn).
Sitat av torsken Vis innlegg
Det eneste med alkohol er at det ødelegger den deilig følelsen man får av disse medikamentene, og gjør meg veldig emosjonel. I dagene etter en kombo vil jeg også være helt ødelagt, mens ved bruk av kun benzoer kan jeg få en afterglow (iallefall inntil konsentrasjonen i blodet blir så lav at withdrawls kicker inn).
Vis hele sitatet...
Har motsatt erfaring, og synes alkohol gjør benzoer mye bedre, og mange inkl. meg selv rapporterer at de ikke får hangover når de tar langtidsvarende benzoer før eller under fyllekula. Benzoer dagen derpå kurerer også fyllesyke for meg. Har aldri vært bakfull når jeg har drukket på benzo.
Sist endret av TrippyKing; 28. mai 2015 kl. 10:53.