Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 9169
Tusen takk for fine tanker.
Det går litt bedre, selv om det går smått.
Tvinger i meg næringsdrikker i tilleg til mat.
Lengter etter sol og vår, sommer og fine tider.
Klem fra Betty
Litt mot strømmen her men jeg har faktisk mistet litt alene tid under pandemien. Samtidig savner jeg veldig f.eks gå ut på kafe. Høres kanskje ikke så stort ut men det var ting som var viktige for meg. Skulle håpe at denne pandemien ga seg snart, men den har vel dessverre ikke begynt helt ennå i dette landet vil jeg tro
Skal vi bare gi faen og gunne på med grottefest?
Orkærnte detta mer.
Snart kommer sola Betty. Var rimelig lyst på himmelen kl 6 på morra'n på vei hjem i dag. Blir det bøter så har vi dasspapir.
Jeg er med. Hvem fikser aggregat? Som Freaks selvoppnevnte musikkguru stiller jeg meg så klart til disposisjon som DJ, så lenge dere måtte behage! Lover goooooood stemning over hele linja!
Sist endret av equimanthorn; 26. mars 2021 kl. 12:24.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Skal vi bare gi faen og gunne på med grottefest?
Orkærnte detta mer.
Vis hele sitatet...
Ja det hadde kanskje passet med en liten hjerneskade nå, så man glemmer hele driten.
En ting til, om jeg godtar ønskelåter eller ei gjenstår å se, men ønsker du deg Despasito får du hilse på kullosen til du har tenkt deg om, kanskje du innser at du har ræva musikksmak når du våkner opp på Ullevold forutsett at du ikke er helt grønnsak.
Sist endret av equimanthorn; 26. mars 2021 kl. 13:08.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
En ting til, om jeg godtar ønskelåter eller ei gjenstår å se, men ønsker du deg Despasito får du hilse på kullosen til du har tenkt deg om, kanskje du innser at du har ræva musikksmak når du våkner opp på Ullevold forutsett at du ikke er helt grønnsak.
Vis hele sitatet...
Ønsker du Despasito er det vel heller et tilfelle av at man ikke kan bli noe man er. Grønnsak
Sist endret av knert1; 26. mars 2021 kl. 13:31.
Jeg vil sågar gå så langt som å si at den påstanden du kommer med der er objektiv fakta. Seriøst, jeg vet det er en jævlig sær ting å legge vekt på men jeg kunne aldri delt livet med ei dame som liker den låta tror jeg, da skal du jobbe hardt ass, så hardt at jeg tviler på at det er verdt det for noen av oss. Det er liksom vår generasjons "spell no Creadence a" hvis du tar den referansen.

Neida, freaks er ikke så på bærtur musikalsk sett, men plutselig så er det en eller annen som dukker opp vøtt.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ønsker du Despasito er det vel heller et tilfelle av at man ikke kan bli noe man er. Grønnsak
Vis hele sitatet...
Og rullestolen tar jeg sjæl!!!
Om dere liker rullestoler eller ei, så håper jeg det kommer masse damer dit som lar hoftene sine svinge rundt meg der jeg sitter med boomblaster’en på skulder’n mens Despasito fyller rommet

Skulle sett hvis det ble slik at gutta virkelig ikke hadde kommet bort
Det er nok mange som ikke hadde vært like prinsippfaste (les. hodeløse kyllinger) jeg, er, ikke, en, av, dem!

Edit: det er fordelen med å ikke se, jeg har lettere for å spotte despasito i fåreklær for å si det sånn, dere blir så flabbergasted av utseende at dere glemmer Despasito et øyeblikk og begår alle de syv dødssyndene simultant.
Sist endret av equimanthorn; 26. mars 2021 kl. 17:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Hvordan ble dette den store Despasito tråden?
Å trenger vi egentlig det?
det er et godt spørsmål jeg ikke har noe klart svar på gitt, men dette har vært meget koselig utblåsning! At Freak og Despasito i fremtiden vil gå som hånd i hanske betviler jeg sterkt, men _jeg_ trengte å få ut mitt hat mot Despasito akkurat i dag. Jeg føler meg 10 kg lettere!

Altså, alt dette her er jo et mer relevant sidespor til corona enn man skulle tro, all den tid jeg faktisk sitter og rabler ned alt dette. Altså, nå må de vaksinene komme snart ass!
Sist endret av equimanthorn; 26. mars 2021 kl. 17:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
..så ligger du der da, med blodpropp og siste låta du hører på radioen er Despasito.

Knock on wood.
Tenk deg for en skjebne å vandre inn i det hinsidige til den låta der. Da synes jeg i det minste den DMT'n som angivelig utløses når du dør fikser tidenes gig med The Young Tramadoles på andre siden.
Jeg har en sønn på 6 år, han elsket en parodi på denne sangen for ei stund siden. Søk på «despadrito» på YouTube

Med det sier jeg god påske!
Hva har jeg mistet:
- Rutiner.
- Hygiene, før dusjet jeg og byttet klær hver dag, nå er det hvis jeg får eller skal på besøk hos noen. Tannpuss blir litt sånn av og til.
- Trening, før trente jeg på treningsrom på jobb 1 - 2 ganger i uken.
- Sosial kontakt med venner og kollegaer.
- Konserter, treffe naboer på nærpub, kino, restaurantbesøk, utstillinger..

Hva unner jeg meg:
- Øl, potetgull, sjokolade, frossenpizza og diverse takeaway.

Har en tung jobb foran meg med å få kroppen i gang når ting åpnes opp. Bruker ikke vekt men har lagt på meg mye.
Sitat av equimanthorn Vis innlegg
glemmer meg hele tiden og håndhilser ubevisst da og blir like flau hver gang
Vis hele sitatet...
Det kalles å være høflig.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det kalles å være høflig.
Vis hele sitatet...
Her får du corona’en min, helt gratis

Fra spøk til alvor. Det kan være lett å glemme til tider. Det er jo ikke så gale det egentlig, å strekke ut lanken for å hilse. Kan jo være litt flaut selvsagt. Da er det mye annet en kunne vært flau over, som f.eks å benytte seg av toalettet på bensinstasjonen

Når det er sagt så er jo jeg en person som hadde blitt flau selv av å strekke ut hånden for å hilse i disse dager. Men når en tar seg selv i det så er en ikke så ille likevel
Sist endret av Jens1; 27. mars 2021 kl. 11:59.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Her får du corona’en min, helt gratis

Fra spøk til alvor. Det kan være lett å glemme til tider. Det er jo ikke så gale det egentlig, å strekke ut lanken for å hilse. Kan jo være litt flaut selvsagt. Da er det mye annet en kunne vært flau over, som f.eks å benytte seg av toalettet på bensinstasjonen

Når det er sagt så er jo jeg en person som hadde blitt flau selv av å strekke ut hånden for å hilse i disse dager. Men når en tar seg selv i det så er en ikke så ille likevel
Vis hele sitatet...
Greia var at vi møtte på hverandre for ikke så lenge siden. Klein som jeg er, så strekker jeg ut handa selv istedet for å leke coronapoliti. Jeg tror Equim er godt over snittet klar over corona men selv den beste kan glemme seg bort iblandt.



Men for min egel del.
Jeg syns det er leit at treningssteder er stengt. Det var min eneste plattform jeg så andre mennesker og kunne slå av en liten prat.
Og jeg må si at det tærer på min egen familie at vi er "innelåst" i egen bolig med et lite barn i hus. Jeg ser virkelig fram til at flerparten blir vaksinert slik at man kan prøve å komme tilbake til et noenlunde normalt liv jeg levde fram til 2019.
Sist endret av Superspurv; 27. mars 2021 kl. 12:07.
Jeg liker despasito jeg
I dag var jeg ute av huset for første gang på tre uker, munnbind over hele linja selv om det er null smitte i vår kommune.
Vi får bare innrette oss og bite tennene sammen. Blir litt sjokka når jeg leser på NRK nyheter at folk sier nei takk til vaksinen fordi de skal på ferie eller hytte.
Jeg har gått glipp av minst tre turer til varmere strøk, men jeg vil gjerne følge regler og anbefalinger gitt av myndighetene. Nå går det heldigvis mot litt mer varme og sol. Vi får krysse fingrer og tær mens vi venter på vaksine.
Klem fra Betty

Forresten, jeg unnet meg noen blomster løker, en flaske vin og en pakke sigaretter.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 27. mars 2021 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Korona var tatt med i besluttningen om å legge meg inn på rehab i døgnbehandling. Noe som gir meg håp og tro på en bedre fremtid.

Det som blir tatt fra meg er vel en del av friheta i behandlinga, og så mye møte med omverdenen som det ellers ville vært. men er da fine folk på huset, og alltid folk å henge med,så kan vel egentlig ikke klage
Kjenner jeg begynner å bli folkesky igjen. Angsten for å møte verden blir større for hver dag. Og for halvannet år tilbake jobbet jeg hardt for å takle hverdagslige ting, gå i butikken, ta en kaffe på cafe, krysse plasser med mye folk, gå på konserter osv. Nå er jeg vel der jeg var tidligere. At selv små oppgaver utenfor hjemmets 4 blir olympiske øvelser, der jeg kjenner på angst og uro i lang tid alt før jeg skal ut. Merker svettetoktene er tilbake når jeg står i kassakø. Blir stresset av å ikke se fjeset til mennesker rundt meg, er vel mangelen på kroppsspråk og at en ikke kan se og tolke ansiktsuttrykk og mimikk.

Hm. Kanskje jeg bør gjøre som Betty og begynner å røyke? Da må jeg jo ut flere ganger om dagen. Og om jeg står sammen med andre som røyker så får vi jo bare holde god avstand, men da er vi jo "maskeløse" så da blir det kanskje mindre angst og stress? Sosial trening rotfestet i nikotinavhengighet er vel greit nok det?

Ang despsito, jeg klarer ikke hate musikk. Uavhengig om jeg liker eller misliker en låt. Noen har jo faktisk gått gjennom en både kreativ og musikalsk prosess og lagt deler av sjela si i låten. Det er for meg litt respekt, uavhengig av om sluttproduktet treffer meg eller bommer kraftig. Men nå plages jeg jo ikke nevneverdig av låter jeg ikke liker, sitter jo mye hjemme nå, det går jo i egne spillelister og favoritter hele veien, og om jeg er skikkelig galen en dag og vil ta den helt ut, så lar jeg spotify forsøke seg med anbefalinger.
Sist endret av _abc_; 27. mars 2021 kl. 18:45.
Dagen i dag startet tidlig, korona eller ikke.
Vi har to "barn" som kom fra smittebefengte områder i går. Det går helt sikkert bra, men jeg blir så redd, har hatt det sånn i over ett år nå.
Jeg må gjøre noe for å komme meg ut av denne dustete følelsen av avmakt, sopp?
Klem på en tidlig morning fra Betty
Jeg savner å trene. Jeg kan trene med kroppsvekt. Men jeg kan ikke jogge fordi beine mine har dårlig hels og føler dårlig etterpå jogging. Jeg kan går ut, takk himmelen. Til nå har jeg trent 6-8 ganger hver uke. Men nå kan jeg gjøre mindre med de samme tidene.
Jeg har ikke venner nå, og det er ikke best for meg. Jeg er ny på stedet, så det er vanskelig å møte nye mennesker.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Dagen i dag startet tidlig, korona eller ikke.
Vi har to "barn" som kom fra smittebefengte områder i går. Det går helt sikkert bra, men jeg blir så redd, har hatt det sånn i over ett år nå.
Jeg må gjøre noe for å komme meg ut av denne dustete følelsen av avmakt, sopp?
Klem på en tidlig morning fra Betty
Vis hele sitatet...
Nei, sopp er ingen vei! Det er kun én vei igjennom dette med helsa i behold, det er vaksine. Få tatt vaksinedosene fortest mulig, så er du "good to go".
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Har mistet mye tid sammen med pappa, som grunnet demens bor på gamlehjem. Han er heldigvis fullvaksinert nå, men i hele 2020 fikk jeg nesten ikke vært innom, han har nok ikke så mye tid igjen så dette var ugreit. Har åpnet mer igjen nå, men blir stadig stengt hver gang smitten øker.
Har også noen slektninger i USA som jeg gjerne skulle besøkt igjen før de ikke orker så mye besøk (begge nærmer seg 80)(min bestemors søskenbarn og hennes mann), men turen dit i 2020 ble avlyst og tvilsomt om det blir i år. Har også pleid å dra til lanzarote men søsknene mine i februar hvert år, leie et hus med jacuzzi og privat basseng og leve halvannen uke i sus og dus med nesten ubegrenset matbudsjett og mye god drikke.
Jobber turnus med IT-support mot helsevesenet og kvelds og nattskiftene blir litt stusselige når jeg ofte sitter alene på lokasjon der vi før prata skit og så på serier slik at skiftene gikk litt fortere når det var lite å gjøre jobbmessig.

Har unt meg, penger ikke brukt på tur har gått til blant annet slowcooker og air-fryer, lager nå mat hjemme og tar med på jobb. Har nok definitivt ført et langt bedre kosthold på kveld og natt og spart penger.
Har byttet ut min 1996 Carina-E med noe elektrisk, med lang rekkevidde (ikke Tesla) da jeg kan lade gratis på jobb og benyttet anledningen med lav rente og mye overtid til å betale ned mye mer på huslånet.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Savner pub og pub venner
@Bill_Gates Du regner din mormors søskenbarn og hennes mann som familie? Hvor langt ut blir det? Blir det 4 meninger eller ennå lengre ut? Jaja det er forskjell på folk og familier. I vår oppbruddsfamilie med doble sett av alt og hvor den parts sett har blitt vekslet inn dobbelt så ofte så må jeg si at jeg ikke engang kjenner onkler og tanter spesielt godt, og knapt har hatt kontakt med søskenbarn. Personlig hadde jeg klikket om en 4 mening hadde ringt på døren og ønsket å komme på besøk. Men så har jeg jo papirer på at jeg galen også da.
Sitat av Jens1 Vis innlegg
Litt mot strømmen her men jeg har faktisk mistet litt alene tid under pandemien. Samtidig savner jeg veldig f.eks gå ut på kafe. Høres kanskje ikke så stort ut men det var ting som var viktige for meg. Skulle håpe at denne pandemien ga seg snart, men den har vel dessverre ikke begynt helt ennå i dette landet vil jeg tro
Vis hele sitatet...
Glemte jo å nevne noe her i forbifarten. Nå som vi kanskje er på randen til å stryke med løp jeg ut å handlet stereo utstyr til 15 000kr som jeg egentlig ikke hadde råd til. For å være helt ærlig kjørte jeg det på kreditt. Det hadde jeg lyst til ørene mine skulle få høre før jeg strøk med, så er det jo noe jeg har ønsket meg lenge, og det kommer jo ganske godt med i disse tider
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Jens1 Vis innlegg
..løp jeg ut å handlet stereo utstyr til 15 000kr som jeg egentlig ikke hadde råd til.
Vis hele sitatet...
Hva kjøpte du?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva kjøpte du?
Vis hele sitatet...
Kjøpte forsterker og en musikk streamer (elex-r og node 2i). Sikkert ikke det ypperste men er selv meget fornøyd. Det er jo det som teller tross alt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanonfotograf
Espen-K's Avatar
12 8
Jeg ble først permitert i fjor, så bel det oppsigelse på vårpen, deretter ny jobb og nå er jeg permitert igjen.
Er ikke sikkert denne nye bedriften har behov for så mye folk som de ansatte i fjor så da vet jeg ikke om det er noen jobb til meg etter permiteringen er over.

Har blitt permitert to ganger iløpet av ett år og mistet en jobb...