Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8753
BRAND ∞ STRONG
Når jeg begynte å bli interessert i data var Adobe programvare såpas dyrt at det som regel var forbeholdt
profesjonelle fotografer eller reklamebyråer.
Men så begynte ALLE plutselig å laste ned programmene sin, også jeg.

Har kikket litt på Adobe sine Fotoplaner i det siste og særlig den de kaller "Photography plan (20GB)"
Da får man
-Adobe Photoshop, and Photoshop on iPad
-Adobe Photoshop Lightroom on desktop, mobile, and the web
-Adobe Photoshop Lightroom Classic
-Adobe Portfolio
-Adobe Spark with premium features
-Adobe Bridge
-20 GB cloud storage
for rundt 90 spenn i mnd.

Noen som har erfaring med denne?
Syns det hørtes så billig ut.
Er det noen begrensninger her som jeg overser ?
f.eks at man bare kan jobbe med de bildene man har lagret i den skyen som følger med og ikke lokalt lagrede bilder?
Bare for å pirke litt så er det 117kr pr mnd.
Men det var overraskende å se at fotoplanen (20gb) er halv pris av hva photoshop koster om du velger kun photoshop (inkluderer da 100gb, men 80gb ekstra er ikke verdt dobbel pris).
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Takk for svar.
Jeg gjorde sånn jeg:
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Helt greit det der.
Har selv Creative Cloud fra Adobe, det er litt irriterende at siden jeg bruker 3 programmer, så finnes det egentlig ikke noe billigere plan som passer bruken min.

Men det er veldig hendig, for første gang har jeg delvis begynt å sortere bildene jeg tar med speilrefleksen, har tilgang til de over alt og kan til og med bruke lightroom på mobilen. Jeg var før en som kun brukte GIMP, men siden jeg nå har tilgang på Photoshop må jeg si det er ganske fancy.
Bruker premiere for redigering av video nå og da og vurderer å lære noe after effects.
Ellers har jeg vel brukt Illustrator for diverse tekniske tegninger nå og da.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Helt greit det der.
Vis hele sitatet...
Ja er det ikke det a?
For det står da vitterlige at det er desktop versjoner av både Photoshop og Lightroom Classic.
Lightroom på mobil er også en motivasjon.
Og selv om 20GB ikke er så mye og lite når vi snakker RAW, så er det egentlig ikke så viktig for med veldig stor sky her.
Har 1TB med Office 365 og tar backup av original filer dit.

ser det nå Rosander det var mva. jeg hoppet galant over. 117kr pr mnd er korrekt.

Dodecha:
Jeg driver ikke med video og vet ikke hva du betaler for din pakke,
Men hvis det skulle være aktuelt for det så ser du ut som Premiere Rush også er en del av den pakka jeg snakker om.
Vet heller ikke hvor stor forskjell det er på Premiere Rush og Premiere.
Sist endret av vindaloo; 24. januar 2021 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.