Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 2803
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo smoker ett par j’s om dagen, tar quetiapin på kvelden og får masse bivirk.

Høy puls, lavt blodtrykk(?), litt usikker men føles ut som jeg må puste manuelt når jeg ligger i senga, og som at den stopper, halvveis halliser.

Hver gang jeg holder på å sovne skvetter jeg noe jævlig og må reise meg opp av senga...
har ikke hatt prob med dette på quetiapin depot, men fikk frisettende, og har stått på døgndose på 600mg i døgnet siden 2018.

Er helt jævlig blir lange søvnløse netter som er veldig utmattende. Hjertebanken kommer 20 min ish etter jeg tar quetiapin.

Tok i dag kun 1 depot og 1 frisettende, men kjennes ut som jeg skal besvime fordet...

Lyst på en nættings forresten, eller vil det bare gjøre vondt værre?

Var hos legen her om dagen og skal få ekg apparat som måler om natten og, for på dagen merker jeg ikke noe.
Takk for svar :/
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tablettene sandoz og depot er 200mg begge to
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ingen som vet? Føles ut som epileptisk anfall, at hjerte slår sakte men pulsen dunker noe jævlig. Er lettere forvirret
hva er halvveis halliser?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
hva er halvveis halliser?
Vis hele sitatet...
Flimring i mørket, mener jeg hørte ett skrik rett før jeg sovnet en natt og, ser ut som det svarte i rommet «lever» men ingen monstre eller mann med hatt
Du er ikke den samme som publiserte en lignende tråd for 23 timer siden? Hvis ikke så kan du kanskje lese den tråden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flimring i mørket, mener jeg hørte ett skrik rett før jeg sovnet en natt og, ser ut som det svarte i rommet «lever» men ingen monstre eller mann med hatt
Vis hele sitatet...
Ehm er ikke det normalt å se i mørke? ser Flimring hele tiden på vegger, det er bare angsten din som gjør du hørte skrik. Ro deg ned helvete hjertebank er ikke farlig med mindre du er 80+år, hvor gammel er du? og vi på freak er ikke helsepersonell spør legen.
Quetiapin og hasj er en veldig dårlig combo.
Har selv fått såpass blodtrykksfall at jeg har besvimt (i noen få sekunder) av å reise meg opp flere ganger (og da var det bare snakk om 25 mg).
Men mtp dosene quetiapin du snakker om, så hold deg til helvete unna hasj. Du vet hvorfor. Det begynner jo allerede å skje skumle ting.
Vet legen at pulsen kommer av weed da? I og med at du skal få døgnmåling. Du vil jo ikke bli feildisgnostisert. Og med så store doser quetiapin så er det kanskje en psykoselidelse inne i bildet? I såfall bør du nok ikke røyke hasj, og ihvertfall ikke kutte ned på quetiapinen fordi du vil røyke mer hasj.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Quietapin er sedativ så ikke røyk hasj på kvelden når du tar medisinen
Anonym bruker
"Grønn Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan noen forklare meg hva som kan skje når man tar Quetiapin og røyker hasj sammen? Jeg har gått på Quetiapin i maaaaaange år, kun for søvn. Tar dosen før jeg skal legge meg, og sovner.

I det siste har jeg altså begynt å røyke hasj igjen, og opplever psykiske tanker jeg helst skulle vært foruten. De tankene kommer ofte når jeg skal til å legge meg, så jeg lurer på om det kanskje har noe med Quetiapinen å gjøre, ikke nødvendigvis bare hasj i seg selv.
Hvis jeg kombinerer to rusmidler som gir et dårlig resultat så driter jeg bare i den komboen. Trenger ikke tresifret iq for å forstå det.
Tar du 600mg kunn på kvelden?

Og får du krampe i legger/pustevansker samtidig som høy puls?
Sist endret av Kenny81; 2. desember 2020 kl. 20:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kenny81 Vis innlegg
Tar du 600mg kunn på kvelden?

Og får du krampe i legger/pustevansker samtidig som høy puls?
Vis hele sitatet...
Aldri noe kramper nei.. men noen ganger når jeg holder på sovne kjennes det ut som pusten stopper og jeg må puste hvert trekk ut og inn «manuelt»
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kenny81 Vis innlegg
Tar du 600mg kunn på kvelden?

Og får du krampe i legger/pustevansker samtidig som høy puls?
Vis hele sitatet...
Kun på kvelden ja, enten 1 depot og 2 frisettende eller motsatt
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis jeg kombinerer to rusmidler som gir et dårlig resultat så driter jeg bare i den komboen. Trenger ikke tresifret iq for å forstå det.
Vis hele sitatet...
Quetiapin er ett C-preparat (antipsykotika) man ikke kan oppnå noe rus av, trenger ikke tresifret iq for å forstå det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Quetiapin er ett C-preparat (antipsykotika) man ikke kan oppnå noe rus av, trenger ikke tresifret iq for å forstå det.
Vis hele sitatet...
Uansett. Kombinasjonen av disse to gir deg kjipe bivirkninger. Jeg regner med hasjen ville du kvittet deg med før quetiapinen?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor så stor dose? Kan umulig være kun for søvn.

Bruker du medisinen opp mot det den er tiltenkt, er kanskje ikke reven det lureste
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Uansett. Kombinasjonen av disse to gir deg kjipe bivirkninger. Jeg regner med hasjen ville du kvittet deg med før quetiapinen?
Vis hele sitatet...
Ja... men jeg fikk noe speed av en kompis. Tror jeg venter med den til jeg hr fått avklart om det er trygt eller ikke.
Jeg bruker den for paranoid schizofreni. Den var aktiv for 3 år siden og bak, men etter jeg startet på quetiapin, har jeg ikke fått psykosesymptomer igjen, og jeg har ruset meg en goood del, med amf, cola, lsd, ketamin, benzoer og smokes. Amf går , men tar jeg cola så får jeg så inni helvete hjertebank.

Er amf bedre for hjertet en coke eller hva er det? Rart speeden ikke gir syk hjertebank...

Mer avhengig av quet enn hasj ja. Kan gå uten smokes noen dager om jeg «må»
Paranoid schizofreni og rusmisbruk?
Paranoid schizofreni og hjertebank / svimmelhet?
Paranoid schizofreni og tanker om at man har hjertebank / svimmelhet?
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Går cola mye hardere på hjertet enn speed? Isåfall why?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går cola mye hardere på hjertet enn speed? Isåfall why?
Vis hele sitatet...
Herrigud ikke kødd med rusmiddler og appåtil speed når du er paranoid schitzo
Tror jeg har opplevd noe liknende da jeg brukte quetapin i en kort periode for å sove. Fikk du også søvnparalyse? Jeg trodde det var pga der dårlige kostholdet mitt på den tiden som gjorde det, men nå skjønner jeg at det må ha vært weeden ja.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herrigud ikke kødd med rusmiddler og appåtil speed når du er paranoid schitzo
Vis hele sitatet...
+1
Anonym bruker
"Fortrolig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bytt ut døgn pilla til 300 morgen 300 kveld mye bedre enn den døgn dosa. Hvis du forsatt blir redd når du røyker dropp pilla å ta den rett før du skal sove istede. Eller du kan slutte å dope deg.
Begge deler kan gi senket blodtrykk, kom jeg på
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Røyket en J isted, ble hentet av ambulanse, hadde over 200 i puls. Er visst amfetaminbruk og steroider + en astmamedisin for hester kalt Clenbuterol, man bruker for å brenne fett og hasj som har forårsaket masse drit med hjertet. Er 24 år gammel og de sa at om jeg fortsatte med den usunne livstilen der, kom jeg ikke til å leve lenge.

Må nok legge nark på hylla gitt...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyket en J isted, ble hentet av ambulanse, hadde over 200 i puls. Er visst amfetaminbruk og steroider + en astmamedisin for hester kalt Clenbuterol, man bruker for å brenne fett og hasj som har forårsaket masse drit med hjertet. Er 24 år gammel og de sa at om jeg fortsatte med den usunne livstilen der, kom jeg ikke til å leve lenge.

Må nok legge nark på hylla gitt...
Vis hele sitatet...
Her kommer det fram ja..

God bedring!
Sist endret av Superspurv; 7. desember 2020 kl. 18:49.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les pakningsvedlegget neste gang, relativt normale bivirkninger av quetiapin for noen og grunnen til at de slutter på dem eller går over til andre piller.

Hjelper nok ikke så mye med alt det andre tullet i tillegg da.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ingen som vet? Føles ut som epileptisk anfall, at hjerte slår sakte men pulsen dunker noe jævlig. Er lettere forvirret
Vis hele sitatet...
Hei! Akkuratt det du opplever ved innsovning minner veldig om Krystallsyken. Har lignende selv, Karusell akk ved innsovning, med Støtende følelse når du "endelig våkner til" Hjertebank og tung pust.
En sånn sjekk før du på Øre/nase/hals på sjukehuset.
Gått lenge på Medisinene? Har dei sjølv, men brukte dei aldri PGA legen sa på slutten av timen at "Det kan godt hende Du vil få noken Ubehaglige opplevelser tenker man Bivirkninger"
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bønde Vis innlegg
Hei! Akkuratt det du opplever ved innsovning minner veldig om Krystallsyken. Har lignende selv, Karusell akk ved innsovning, med Støtende følelse når du "endelig våkner til" Hjertebank og tung pust.
En sånn sjekk før du på Øre/nase/hals på sjukehuset.
Gått lenge på Medisinene? Har dei sjølv, men brukte dei aldri PGA legen sa på slutten av timen at "Det kan godt hende Du vil få noken Ubehaglige opplevelser tenker man Bivirkninger"
Vis hele sitatet...
Høres ut som vi er i samme båt, holdt på å sovne 4-5 ganger i natt, hvor jeg fikk stråling i hjertet rett før søvn. Tok quet kl 22.30 og det holdt på til rundt 6 i morges. Helt jævlig...
Gått på det siden 2017