Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1648
Jeg har en del kontanter(sedler) som jeg gjerne ville fått donert til en rekke veldedigheter, men ønsker å være fullstendig anonym.

Hvilke metoder fungerer best? Fungerer post? Hvor mye kan hver donasjon inneholde uten å tiltrekke oppmerksomhet?
Sist endret av veldiganonym; 5. juni 2014 kl. 17:45.
Innboksen din blir garantert spammet ned av postadresser til pengekåte freaks nå.. Hver eneste anonym donasjon med et firesifret beløp, vil jeg si trekker en del oppmerksomhet. Evt. gå inn på nettsidene til veldedighet arrangørene og send dem en melding, ellers så er det ofte muligheter for donasjon via nett. Det er sjelden tilgang til donasjoner via cash nå til dags, siden de helst skal ha pengene inn på en konto som er ment for veldedigheten, andre kontoer dem har kan gå til f.eks lønn til de ansatte, strøm, utleie til lokaler, etc..

Du kan alltids gi pengene i direkte form til veldedighet, som f.eks gi litt penger til fattige folk, personlig. Post fungerer, og direkte, personlig overrekkelse fungerer. Sistnevnte vil gi deg en nærere opplevelse, der du ser ansiktet til mennesket du gir pengene til.

Anyway, glad noen setter prinsippene sine høyere en overflødig med penger. Respekt man!
Legg 15000kr i en brødpose, gjem posen, send anonymt brev om hvor posen er! Skattejakt
Jeg tror det kan lønne seg med en god plan for å unngå at "presten" putter kollekten i egen lomme.
Sitat av veldiganonym Vis innlegg
Jeg har en del kontanter(sedler) som jeg gjerne ville fått donert til en rekke veldedigheter, men ønsker å være fullstendig anonym.

Hvilke metoder fungerer best? Fungerer post? Hvor mye kan hver donasjon inneholde uten å tiltrekke oppmerksomhet?
Vis hele sitatet...

Det er ikkje tilfeldigvis du som eier disse veldedighetene?
jeg gidde 4500 til kafeen i min by der de tar imot folk som sliter med rus og mental helse, helt anonymt bortsett fra personen jeg valgte å ta kontakt med

ville ikke bare sendt et brev med mye penger å en lapp til en adresse hvor de driver med veldedighet
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg tror det kan lønne seg med en god plan for å unngå at "presten" putter kollekten i egen lomme.
Vis hele sitatet...
De som utdanner seg til å drive med veldedighet er vel de minst grådige, og selvsentrerte menneskene som finnes..
Sitat av Relevant Vis innlegg
De som utdanner seg til å drive med veldedighet er vel de minst grådige, og selvsentrerte menneskene som finnes..
Vis hele sitatet...
I Norge tjener en biskop i snitt 700.000,- i året.
Sist endret av SkyMarshal; 6. juni 2014 kl. 01:07.
Betal noen for å donere pengene for deg.. Om det er en advokat fra et annet land er du jo ganske beskyttet...

(OT: Er ikke freak en slags veldedighet?)
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Sitat av skyf43n Vis innlegg
jeg gidde 4500 til kafeen i min by der de tar imot folk som sliter med rus og mental helse, helt anonymt bortsett fra personen jeg valgte å ta kontakt med

ville ikke bare sendt et brev med mye penger å en lapp til en adresse hvor de driver med veldedighet
Vis hele sitatet...
Snilt gjort av deg, men det heter "ga", ikke "gidde".