Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 4363
Er i Amerika naa, aa tenkte aa kjoepe med meg en butterfly.

Dersom jeg blir stoppet i tollen, hva skjer? Tar de bare kniven, eller kan jeg bli "straffet" for det?
Du putter den iallefall ikke i håndbagasjen
Hvis du skulle bli oppdaget med kniven, så tar de nok bare den. Tror du skal se langt etter avhør og 16 dager ubetinget. Bot vil jeg tror du lett slipper unna også, men det er ikke godt å si etter opptrappinga til myndighetene på diverse flyplasser i statene.
Nå er vel dette den nyeste tråden om butterfly-kniver, så da bare spør jeg - er uskarpe treningskniver av typen butterfly lov i Norge?

Tenkte da på denne: http://www.knifecenter.com/kc_new/st...ml?s=CHKO2000A
Trådstarter
Ok. da pakker jeg den bare i bagasjen aa haaper alt gaar bra.

Plectophera: Jeg har ikke peiling, men tvile paa du har lov til det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Paranoid
Plectophera: Jeg har ikke peiling, men tvile paa du har lov til det.
Vis hele sitatet...

Retter meg selv: Tror nok de er lovlige i Norge
Når jeg var i Kairo så jeg en forhandler som solgte uslipte kniver av alle slag. Prøv å kjøpe noe slikt, og så kan du deretter få slipt ferdig bladet når du kommer hjem i Norge... Personlig kunne jeg tenkt meg en ekte springkniv
Min gikk rett i mellom, den lå i bagasjen. Dette var i fra tyrkia -> Norge, da. Ikke slik sikkerhet der.
Ikke værre enn å si at du ville ha den som suvernir OM du i det hele tatt blir dratt inn.
Folk får jo gjennom sverd og sabler og kniver og det som er stadig vekk. Og er det av de typene med masse innskripsjoner og greier på så vil dem ikke tvile på at du faktisk skal henge den på veggen over TV'n i stua!
Sist endret av vacant; 25. august 2008 kl. 09:48.
Gikk rundt på Gardermoen med en Katana innpakket i plastpose (fikk ikke plass i bagasjen), personallet så litt redde ut når jeg sa jeg ville sende et sverd, men det gikk helt fint. Hadde også en wakizashi i bagasjen, hadde ingen problemer med den.... Så tror nok en butterfly går fint.
Sitat av Astron
Gikk rundt på Gardermoen med en Katana innpakket i plastpose (fikk ikke plass i bagasjen), personallet så litt redde ut når jeg sa jeg ville sende et sverd, men det gikk helt fint. Hadde også en wakizashi i bagasjen, hadde ingen problemer med den.... Så tror nok en butterfly går fint.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at butterfly er en knivtype som spesifikt er ulovlig, i likhet med sprettkniver.
Hvorfor? Er butterfly fjæret?
Den er ulovlig fordi det eneste bruksområdet er fjortisser som skal tøffe seg med kniv.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Da jeg var fjortis for en del år siden tok jeg med meg seks butterfly-kniver fra spania til diverse kompiser. Visste ikke at de var ulovlige på den tiden, men ble ikke huket inn på flyplassen. Go for it sier jeg, bare pass på at du ikke ender opp med et arr i håndflaten som jeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ok, jeg vet at butterfly er ulovlig, men hvor store er egentlig sjansene for at en liten pakke med noen kniver plukkes opp? Gjennomlyser de pakkene? Er det stikkprøver som gjelder? Hvis pakken er merket som "Gift" og det står at den inneholder "tools"; vil den sannsynligvis komme igjennom?
bump? ingen som kan sinoe om det?
Sitat av Pope
Ok, jeg vet at butterfly er ulovlig, men hvor store er egentlig sjansene for at en liten pakke med noen kniver plukkes opp? Gjennomlyser de pakkene? Er det stikkprøver som gjelder? Hvis pakken er merket som "Gift" og det står at den inneholder "tools"; vil den sannsynligvis komme igjennom?
Vis hele sitatet...
Tenker du på å sende som post? I såfall er det besvart omtrent førti tusen ganger tidligere. Sjansen er det umulig å si noe om. Det er langt mer enn random stikkprøver som gjelder. Pakker blir gjennomlyst. "Gift" og "tools"-trikset fungerte sist på nittitallet, og slipper det gjennom er det flaks, ikke de "smarte" triksene til folk.
Det burde ikke være noe problem å få det med seg hjem.. Selv spankulerte jeg gjennom 2 flyplasser i USA og Gardemoen med et stort kavalleri sverd på skuldra.. Fikk bare beskjed om å pakke det inn i litt bobleplast, så gikk det fint Dette var dog før WTC (Samme året..)

Året etter gikk jeg rundt med en plombert revolver
Kom gjennom tollen i Bulgaria med en shuriken. Var så intelligent at jeg presterte å legge den i lomma sammen med en mobiltelefon. Gikk gjennom metalldetektoren som selfølgelig begynte å pipe av både shuriken og mobiltelefon. Tolleren spurte meg bare om jeg glemte å ta ut mobiltelefonen, noe jeg svarte ja på. Gikk bare fredelig videre og inn på flyet med et potensielt mordvåpen. Dette var i 2006, lenge etter WTC :P
▼ ... over et år senere ... ▼
butterly, spring kniver og sånt kan være lett og ta gjennom tollen om du er liten går det fint så bare gi den til broren din.

det enkleste er og kjøpe de i norge og få de tilsent i posten slik jeg gjorde.

om du ønsker og få noe av dette kan jeg veilede deg til vilken side du skal kjøpe kniven på.
eller du kan sjekke min salgs side når den åpner innen sommeren
Sitat av living he1l Vis innlegg
butterly, spring kniver og sånt kan være lett og ta gjennom tollen om du er liten går det fint så bare gi den til broren din.

det enkleste er og kjøpe de i norge og få de tilsent i posten slik jeg gjorde.

om du ønsker og få noe av dette kan jeg veilede deg til vilken side du skal kjøpe kniven på.
eller du kan sjekke min salgs side når den åpner innen sommeren
Vis hele sitatet...
Gleder meg til å få se en nettside som importerer og selger _ulovlige_ kniver åpent innenfor rikes grenser. Link?
Sitat av Mith Vis innlegg
Den er ulovlig fordi det eneste bruksområdet er fjortisser som skal tøffe seg med kniv.
Vis hele sitatet...
Du vet tydeligvis ikke mye om slike kniver og sporten rundt det. Selve grunnen til at slike kniver er forbudt er fordi de har gjemte blader. Om bladet er gjemt mellom to håndtak eller inni et håndtak eller gjemt i det hele tatt er det ulovlig på alle måter i følge norsk lov.

Nå i dag er ingen sånne "self-concealed" våpen lov lenger (det vil si ingen med fjær/automatikk), det eneste som var lov for noen år siden var springkniver (stiletto). De har en springfjær som skyver bladet ut fra siden av håndtaket.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg

Året etter gikk jeg rundt med en plombert revolver
Vis hele sitatet...

Det finner jeg ganske vanskelig og tro på, at du gikk rundt med en pistol.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det finner jeg ganske vanskelig og tro på, at du gikk rundt med en pistol.
Vis hele sitatet...
+1
agreed.. liten sjangs
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Det finner jeg ganske vanskelig og tro på, at du gikk rundt med en pistol.
Vis hele sitatet...
+1

tviler sterkt du