Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3492
Hei, jeg er litt lost og vil gjerne få noen forslag, dytt i riktig retning, og eventuelt høre om deres erfaringer.

Bak historie: Jeg har 9 års salgserfaring, har jobbet som butikksjef og leder innen salg. Jeg var en av de beste selgerne i en bedrift med ca 2500 ansatte. Jeg var på topp 10 lista hvert år.

Jeg avsluttet jobben for å studere master på universitet innenfor økonomi, da jeg er flink med økonomi og interessert i det.

Jeg ble dessverre kronisk syk og er i dag 100% ufør.

Jeg skulle ønske jeg kunne studere hjemmefra, men jeg får det ikke til pga. sykdommen.

Som ufør så ønsker jeg å kunne drive med noe meninsfylt i livet, og kunne tjene litt penger.

Mine sterke side er salg, men jeg kan tilpasse meg det meste.


Jeg er usikker på hva som finnes der ute som kan kanskje passe meg?

Jeg vet at det er mulig å ta kontakt med nav og prøve via de, og da kan de kanskje tilpasse arbeidet slik at jeg kan delta, men jeg vil høre med dere her inne først.


For meg nå, så lufter jeg disse tankene, og det er ikke sikkert jeg vil få til noe som helst, da helsa er ekstremt påvirket, og bare det å komme seg gjennom dagen er meget utfordrende.

Når det er sagt så blir dagene veldig like, mitt "output potensiale" er pr. nå veldig lav, men likevell så hadde det vært fint å ha noe å gjøre...


Dette ble kanskje litt rotete, men spør gjerne om noe er uklart, jeg setter pris på alle gode inspill!

God kveld. =)
Sist endret av entusiasten747; 22. september 2020 kl. 23:25.
Kontakt aktuelle bedrifter, gjerne ring. Forklar situasjonen. Du vil nok få flere nei, men med din erfaring så kan jeg se at flere kan være interessert og spesielt hvis du kan få med nav på et opplegg hvor de betaler en del av lønna.

Bare sørg for å ha CV og rfaranswe i orden.
Sist endret av tearz83; 23. september 2020 kl. 14:40.
Det virker som du har tilgang til pc eller nettbrett og har greie på tall og økonomi. Hva med aksjemarkedet? Da styrer du dine egne timer helt selv og kan være fraværende i perioder uten at det har noe å si. Viktig å kun satse penger man har råd til å tape, men man trenger ikke inn med veldig mye før det er spennende. Det finnes også apper som lar deg handle med liksom-penger. Ikke like spennende, men det fyller jo fortsatt dagen. Blir du veldig flink er det jo seriøse penger man kan tjene, i allefall når man har tid og hjerne til å sette seg inn i det.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Kontakt aktuelle bedrifter, gjerne ring. Forklar situasjonen. Du vil nok få flere nei, men med din erfaring så kan jeg se at flere kan være interessert og spesielt hvis du kan få med nav på et opplegg hvor de betaler en del av lønna.

Bare sørg for å ha CV og rfaranswe i orden.
Vis hele sitatet...
Hvorfor så skeptisk? Det er da ikke sikkert det vil bli ekstra tungt for ts å få jobb. Ts kan dokumentere stabile og gode resultater som selger i 10 år. Det i seg selv vil få enhver salgssjef til å få vann i munnen.

Det å selge inn til til sjefen at ts trenger tilrettelagt for å jobbe hjemmefra, det blir jo kun en utfordring for ts, som å ta et salg foran en kollega for å vise hvordan ting skal gjøres riktig. Ts er selgertypen, og vet han er god i jobben. Klart han klarer å selge inn at hjemmekontor må være en del av pakken. De praktiske løsningene for at alt skal fungere får ts og sjefen finne ut av sammen.

Feks B2B salg via telefon vil kunne være en utmerket jobb for ts.

Ts, drev du med salg face-to-face til bedriftskunder eller hvilken type salg har du drevet med? Jeg er sikker på at dette kommer til å løse seg for deg. Det store innsalget du må fikse er at du skal få en sjanse, at du er verdt å ta sjansen på og hva du trenger for å levere - altså hjemmekontor. Lykke til.
Sett i lys av de siste hendelser i verden (Covid) så tror jeg nok du treffer spikeren på hodet. Og en del er fortsatt permiterte og jobber selv mot sluttkunder (håndverker) og veldig mange av de som har hatt hjemmekontor siden mars er sjeleglad når det kommer noen å prate med!