Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1484
Finnes det noe bra der ute som ikke koster allverden og som kan kobles til en h264 opptaker? Er på jakt ettet et lite minikamera som jeg kan henge opp i et vindushjørne for å se hva som skjer utenfor boligen. Må være et kamera som ser godt om natten.
Nå har du ørten tråder om kamera, hjelper lite å opprette så mange. du får ikke pose og sekk som du ønsker. Du får det du betaler for punktum. lite vits å gi tips siden du er kun opptatt av noe som er så billig og bra kvalitet, det finne ikke. Om du tenker på ebay og andre kina varer som er billig som skryter alt opp er bare juggel, ikke kjøp, bare søppel. kjøp kvalitet så får du det du er ute etter, samt du må være villig å sette deg inn hvordan det virker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ingebrigt Vis innlegg
Finnes det noe bra der ute som ikke koster allverden og som kan kobles til en h264 opptaker? Er på jakt ettet et lite minikamera som jeg kan henge opp i et vindushjørne for å se hva som skjer utenfor boligen. Må være et kamera som ser godt om natten.
Vis hele sitatet...
Ok, du har ørten tråder om temaet, som alle avslører at du ikkje har overfladisk forståelse for temaet.
  • H264 opptaker er generisk bullshido. H264 er videokodek. Mobiltelefonen min kan ta opp H264. Det samme kan Ixus-kameraet eg kjøpte i 2014.
  • Du leiter etter universelle løsninger uten å ha forståelse for temaet. Det finst ikkje.

Kort sagt: ut frå kunnskapsnivået ditt er du åpenbart i nedre del av consumersegmentet. Då har du følgande val:
  • Kjøp ferdig løsning fra f.eks. dlink. Du må betale for kamera, og sikkert per måned for tenesta.
  • Lær deg ting. Det tar tid, og koster sikkert litt i hardware og.
  • Betal andre for å implementere shitten for deg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
IR-modus (nattsyn) gjør at du ikke vil se noe annet enn refleksjonene i vindu. Skal du overvåke et utendørsområde som ikke er godt opplyst, slik at du er nødt til bruke IR-modus, må du plassere kamera ute. Ergo, da må du ha et kamera laget for det, som tåler vær og vind.

Uavhengig av kamera, kan jeg anbefale shinobi.video. Dette er en self-hosted løsning, men du slipper unna dyre CCTV-sentraler.
Sist endret av wocofi7079; 25. oktober 2022 kl. 13:29.
Jeg gikk for Arlo sitt system som var oppladbart og enkelt å sette opp. Lagrer lokalt hvis det er bevegelse, og du kan betale for å få det lagret eksternt. Og du har også lett tilgang via mobil eller internett. Det koster men jeg synes det var verdt det.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Som @vidarlo sier lær deg ting så kan du spare masse penger
Kjøp ferdig men da på bekostning av person vern & mulig abenoment
betal andre om du bare vil ha noe gjort da dette er potensigjelt sensitivt med video bør du stole på denne tjenesten som leveres



Utvikler har sluttet prosjektet å tror ingen har tatt over det enda.
Jeg sverger til MoteonEYE
En rpi en valgfri kamera modul eller kamera med usb er en løsning da det er lett å eksperimentere.
RPI kan også ta over DVR funksjonen men da på bekostning av ytelse.

Bruker selv ezviz C6N men på lengere avstander trenger den ekstern IR luminering for mørke kvelder.
D-Link har ett med nattsyn, ansiktsgjenkjenning, og bilnr.
Har det inne, men kan å stå ute. 360 graders synsvinkel.
Prismessig rundt 2-2500.

D-link 2K QHD Pan & zoom Outdoor wi-fi Camera
Sikkert ikke det du spør etter, men har selv gått for en veldig enkel løsning der jeg har ett kamera i garasje og ett ved inngangsdør.
Har kjøpt til minnekort, tar opp snutter ved bevegelser i mellom tidsrom som er angitt og gir varsel med stillbilde uansett bevegelse så lenge varsler er satt på i appen.

Overraskende bra oppløsning og "nattsyn" / nattmodus til og være noe billig ræl.
Det ble iallefall dette kamera her i hus da jeg fikk ett i gave og kjøpte til ett ekstra før jeg nå skal skaffe ett tredje kamera.

Får sikkert kamera som er 100 000ganger bedre, men synes det funker helt utmerket til bruk bare for og ha kontroll på ytterdør og bil. Samtidig som ett står i garasjen der det er verktøy til store verdier.

Ser klart og tydelig hvem det er som blir fanget opp på bilder på mørkeste natta osv..

https://www.power.no/smarte-hjem/sma...E&gclsrc=aw.ds