Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1031
Hvordan er dette skjermkortet i ARK: Survival Evolved?
Merker mobilspill er bedre en PC.

Seagate harddisk, https://www.komplett.no/product/9516...uda-4tb-35-hdd
Virker ut som GTX titan eller GTX 1080 TI gjør bedre bildekvalitet og mindre støy en RX 570.

Så er https://prisguiden.no/produkt/amd-ra...6600-xt-519322 en oppgradering eller er nvidia bedre en AMD på ark?
Se benchmarks på YouTube. Vil tro 6600XT vil være best.
Trådstarter
Klart det finnes youtube men sier ikke om man bør gå for 2 eller enkelt fan generieltsett blir AMD kort varmere en nvidia.
GTX titan har lenge vært kort i entualist serien, men godt mulig ting er blitt bedre nå en før. tror er en del cool wine på kort også særlig billigste.
Sitat av lmh1 Vis innlegg
Klart det finnes youtube men sier ikke om man bør gå for 2 eller enkelt fan generieltsett blir AMD kort varmere en nvidia.
GTX titan har lenge vært kort i entualist serien, men godt mulig ting er blitt bedre nå en før. tror er en del cool wine på kort også særlig billigste.
Vis hele sitatet...

Jeg har RX 5600 XT OC enda og er temmelig fornøyd, men siden jeg har oc versjonen og da følger referanse layout så klaska jeg på vannkjøling på det kortet og overlever i hvertfall 1 år til med det
Ett Pascal kort er ihvertfall så sinnsykt gammelt idag at en RTX 6600XT vil være best i bortimot alt. Om kortet bråker kommer an på hvor kjip du er mtp på kjøler, og om du undervolter eller ikke.
Trådstarter
https://www.komplett.no/product/1205...0-xt-gaming-oc men er ikke problemet med dette er har man eldre kabinett av den typen hvor harddiskene er samme vei som skjermkortet får man ikke plass med mindre man har E-atx kabinett? Mye av det jeg vært borti får maks plass til 2 vifter, kan man bruke PCI-E å koble kortet utsiden av kabinettet men er neppe optimalt. Hvor bra funger slike skjermkort i linux mint 21\ubuntu 22.10? for vært problem amd kun har drivere kun til windows og mac. Men fikk lyst på nye nyere. men er usikker hva som gir mest ytelse og mist støy.
Men har fordel holder med en 6 pins tidligere måtte man ha 2x 8 pins så tror de er noe stillegående, men neppe under hard belasting. Problemet er dårlig med SLI\Crossfire støtte i dag.
Sist endret av lmh1; 9. oktober 2022 kl. 15:09.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ett Pascal kort er ihvertfall så sinnsykt gammelt idag at en RTX 6600XT vil være best i bortimot alt. Om kortet bråker kommer an på hvor kjip du er mtp på kjøler, og om du undervolter eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis hvis vi sammenlignet GTX 1080 TI mot ASUS Radeon RX 6500 XT TUF Gaming OC så er 1080 langt stillegående og bedre i fleste spill crysis warhead også.

Pipelines / CUDA cores 3584 1024
Core clock speed 1481 MHz 2610 MHz
Boost clock speed 1600 MHz 2815 MHz
Number of transistors 11,800 million 5,400 million
Manufacturing process technology 16 nm 7 nm
Power consumption (TDP) 250 Watt 107 Watt
Så jeg forstår ikke hva som gjør GTX 1080 bedre på alle strømsparing og viftestøy? for en 8 pins burde trenge mindre kjøling og er gpuen mindre nm også? Forstår at HD 7970 og RX 580 gjør dårlig men at nyeste skjermkort er nvidia langt mere stillegående og effektiv? En ting eldre skjermkort ikke får nyere drivere, men amd henger langt etter på strømbruk. virker ut som teknologien er samme er bare pyntet på eldre genrasjon mens nvidia går for ny teknologi og nvidia har minstefall linux drivere selv om det ikke yter maksimalt. Da får man billig amd og intel følelse.

Hva med AMDRadeon RX 6650 XT eller er det også ganske likt?
Sist endret av lmh1; 27. mai 2023 kl. 21:42.